Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیبان جمعه در شهرستان‌های استان مرکزی ضمن اشاره به مناسبت‌های مختلف و ضرورت الگو گیری از سیره زندگی معصومین و تبعیت از رهبر انقلاب، به لایحه بودجه سال ۹۸ و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی اشاره و تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛خطیبان جمعه در شهرستان‌های استان مرکزی ضمن اشاره به مناسبت‌های مختلف و ضرورت الگو گیری از سیره زندگی معصومین و تبعیت از رهبر انقلاب، به لایحه بودجه سال ۹۸ و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی اشاره و تأکید کردند: بودجه سال آینده در ایستگاه بهارستان قرارگرفته است و امیدواریم این بودجه به نحوی مصوب شود که در راستای رفع مشکلات معیشتی، اقتصاد و کاهش وابستگی به صادرات نفتی و نیز توجه به مقوله فرهنگ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک:

بودجه کشور باید حامی تولید و عدالت اجتماعی باشد/ حوزه و دانشگاه دو بازوی ملت هستند

امام‌جمعه اراک گفت: بودجه کشور باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومین باشد و جامعه و مردم را حمایت کند تا به کار و تولید و فعالیت سالم ترغیب شوند.

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه شهر اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن قدردانی از حوزه و دانشگاه عنوان کرد: این دو نهاد دو بازوی ملت هستند، یکی بازوی دینی و انقلابی و معنویت و دیگری بازوی علم و دانش و فناوری، اگر این دو بازو خوب عمل کنند خیلی برای کشور کارایی دارد.

ملت ایران باید در تمامی عرصه‌های علم و دانش در دنیا سرآمد باشد

وی با خطاب قرار دادن دانشجویان و دانشگاهیان افزود: رسالت شما بسیار سنگین است و دین بزرگی بر گردن همه ماست، دانشگاه در درجه اول باید کانون علم و ایمان و معرفت باشد. سپس باید تلاش کند در تولید علم کشور را به مرزهای فناوری برساند.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: امروز باید به‌جایی برسیم که نسبت به جمعیت کشور تعداد قابل‌توجهی دانشمند فرهیخته داشته باشیم، والدین باید در علم‌آموزی فرزندانشان نهایت تلاش را به‌کارگیرند چراکه کشور امروزه نیازمند عالم است و این امری واجب برای همه افراد به‌خصوص جوانان است.

وی در توصیه‌ای به جوانان دانشجو گفت: وارد شدن در سیاست در حد متعارف خود مناسب است اما باعث نشود تمام عمرتان را صرف آن کنید و از علم‌آموزی عقب بمانید. سعی کنید تا در آینده شما علمای سرشناس کشور و جهان شوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: ملت ایران باید در تمامی عرصه‌های علم و دانش در دنیا سرآمد باشد، همین توفیقاتی که در صنایع موشکی به دست آوردیم چقدر برای ملت ما افتخار است. در عرصه‌های دیگر هم باید همین‌طور باشیم و بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نقش خانواده‌ها در تشویق فرزندان به نماز بسیار بی‌بدیل است

امام‌جمعه اراک با اشاره به پیام مقام معظم رهبری جهت اجلاسیه نماز تصریح کرد: برای تمام کسانی که در حوزه نماز فعالیت می‌کنند خصوصاً آقای قرائتی آرزوی توفیق و سلامتی می‌کنیم. نقش خانواده‌ها در تشویق فرزندان به نماز بسیار بی‌بدیل است. مدارس هم در نمازخوان کردن کودکان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار و مهم هستند.

وی افزود: نماز چراغ‌راهنما و چشمه‌سار نورانی خیروبرکت خداوند است که اگر انسان در شبانه‌روز پنج بار خود را در این چشمه شست‌وشو دهد آثاری از آلودگی در او نمی‌ماند.

دری نجف‌آبادی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به در پیش بودن هفته علم و فناوری بیان کرد: علم ما باید تجاری شود، متأسفانه در برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه آزاد و پیام نور مدرک به افراد داده می‌شود اما هیچ کاری به فرد آموزش داده نمی‌شود. نظام آموزشی این ایراد را دارد و باید برطرف شود. باید کار فنی به افراد آموزش داده شود تا در آینده گرهی از کار کشور باز شود.

وی با گرامی داشتن سالروز شهادت شهید آیت‌الله دستغیب، شهید خلبان کشوری و سالروز ارتحال مرحوم آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی ادامه داد: حادثه تروریستی چابهار که روز گذشته اتفاق افتاد نشان داد که دشمنان این کشور بی‌کار ننشسته و مدام در حال نقشه کشیدن برای ملت ایران‌اند اما به دشمنان ملت ایران می‌گویم که کور خوانده‌اید و هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

بودجه کشور باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومین باشد

دری نجف‌آبادی با اشاره به بودجه سال ۹۸ گفت: بودجه کشور باید حامی تولید، عدالت اجتماعی و محرومین باشد و جامعه و مردم را حمایت کند تا به کار و تولید و فعالیت سالم ترغیب شوند. بودجه باید طوری برنامه‌ریزی شود تا توسعه صادرات و کاهش واردات و حمایت از سرمایه‌گذاری مفید و مؤثر را تشویق کند.

امام‌جمعه اراک اظهار کرد: دشمن هرلحظه در حال توطئه است اما نباید باعث شود تا سوء تدبیر و سوء مدیریت مسئولین داخلی را نادیده بگیریم. حداقل کاری که از دست ما برمی‌آید برطرف کردن سوء تدبیر مدیران داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: چندین بار در خصوص این ولنگاری در تخصیص ارز و توزیع سکه هشدار داده شد. باید جلوی این قبیل کارها گرفته شود تا مشکلات اقتصادی به وجود نیاید. در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت و ... مواظبت کنند تا دیگر شاهد این مسائل در کشور نباشیم.

امام‌جمعه خنداب:

کاهش وابستگی به نفت در تصویب بودجه مدنظر نمایندگان باشد

امام‌جمعه خنداب گفت: بودجه سال آینده در ایستگاه بهارستان قرارگرفته است و امیدواریم این بودجه به نحوی مصوب شود که در راستای رفع مشکلات معیشتی، اقتصاد و کاهش وابستگی به صادرات نفتی و نیز توجه به مقوله فرهنگ باشد. حجت‌الاسلام موسوی امام‌جمعه شهر خنداب در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) فرمودند «وَ الْهَوَى عَدُوَّ الْعَقْلِ وَ مُخَالِفَ الْحَقِّ وَ قَرِینَ الْبَاطِل‏» پیروى از خواهش‌هاى نفسانى، دشمنی با عقل، مخالف با حقّ و هم‌نشینی با باطل را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: خداوند در وجود انسان‌ها قوای مختلفی را قرار داده است که غیر از قوای عقل اگر قوای دیگر از اعتدال خارج شوند و سر به‌افراط و تفریط بگذارند مانند صداهای است که اجازه نمی‌دهد صدای عقل به گوش برسد.

موسوی، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در چابهار تصریح کرد: این حادثه در امتداد سایر عملیات کور و خبیثانه دشمن، در این مرزوبوم و در راستای اهداف پلیدشان است البته دشمنان نظام اسلامی خود می‌دانند با این اقدامات کور نمی‌توانند امنیت ما را به خطر بی اندازند.

امام‌جمعه خنداب منحرف کردن افکار عمومی از حوادث یمن را ازجمله اهداف این عملیات تروریستی دانست و گفت: دشمنان اسلام و قرآن در یمن دستشان آغشته به خون هزاران نفر از مردم بی‌گناه است و برای اینکه اقدامات پلید خود را در منطقه سرپوش بگذارند به دنبال منحرف کردن اذهان عمومی از کشتار مردم بی‌گناه یمن هستند.

موسوی در ادامه سخنان خود به لایحه بودجه سال ۹۸ و بررسی آن در مجلس شورای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده در ایستگاه بهارستان قرارگرفته است و امیدواریم این بودجه به نحوی مصوب شود که در راستای رفع مشکلات معیشتی، اقتصاد و کاهش وابستگی به صادرات نفتی و نیز توجه به مقوله فرهنگ باشد.

امام‌جمعه خنداب به حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ اشاره و از دانشجویان خواست تا خود را به سلاح تقوا مسلح کنند، گفت: باید روحیه انقلابی و انقلابی گری را زنده نگه‌داریم. در برخی از دوران به‌واسطه برخی از نفوذی‌ها این روحیه دستخوش تحریف شد و عده‌ای نیز سعی در انحراف کشیدن روز دانشجو داشتند که راه به‌جایی نبردند.

امام‌جمعه موقت تفرش:

دولتمردان به فکر بیکاری جوانان باشند

امام‌جمعه موقت تفرش با اشاره به مسئله بیکاری جوانان گفت: در کشور نزدیک به ۶ میلیون بیکار وجود دارد، دولتمردان به فکر باشند.

حجت‌الاسلام محسن تقی زاده امام‌جمعه موقت تفرش در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش گفت: تقوا بهترین توشه‌ای است که موجب قبولی اعمال انسان می‌شود.

تقی زاده  با اشاره به اینکه با مرور تاریخ  می‌توان از آن عبرت گرفت اظهار کرد: در طول تاریخ گروه‌های مختلفی بودند که با ادعای داشتن ایمان ولی در مقابل امامان ایستادگی و با آن‌ها مبارزه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: یکی از خصوصیات تقوا این است که انسان را به عبودیت می‌رساند، نباید جای وسیله و مقصد عوض شود.

امام‌جمعه موقت بابیان اینکه باید توجه شود که نماز اول وقت اقامه و توجه به این مسئله افزون‌تر شود، افزود: ترویج نماز در جامعه و توجه به اهمیت ان، سبب حل بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود.

تقی زاده با اشاره به مسئله بیکاری جوانان گفت: در کشور نزدیک به ۶ میلیون بیکار وجود دارد، دولتمردان به فکر باشند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات تصمیماتی گرفته می‌شود که به‌جای حل مشکل، مشکلات دیگری نیز ایجاد می‌کند، اصل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خوب است ولی اطلاق آن درست نیست و این قانون نیازمند اصلاح است‌.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که هشتاد و شش درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر عصر دیروز در گرگان گفت : سال گذشته یکصد و شصت هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند