Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که ملت بزرگ ایران آموزگاران آزادگی به شمار می‌روند، گفت: مردم شریف ایران الگوی استقلال طلبی و آزادگی برای سایر ملل آزادی خواه جهان به شمار می‌روند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام عباس محمدحسنی  در جمع دانش پژوهان درجه داری چهارمین دوره رزم مقدماتی مرکز آموزش حضرت جواد الائمه (ع) گفت: پوشیدن لباس مقدس ارتش که نماد افتخار، عزت، شرافت، آبرومندی و جهاد محسوب می‌شود، آرزوی بسیاری از جوانان است، اما همه آرزومندان موفق به پوشیدن این لباس پر افتخار نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:انسان تا زمانی که نعمتی را در اختیار دارد قدر آن نعمت را بخوبی نمی‌داند وقتی قدرش را می‌شناسد که آن را از دست می‌دهد. اینک که شما‌ها موفق به پوشیدن آن شده اید با حسن انجام خدمت شکر آن را بجای آورید.

نماینده، ولی فقیه در ارتش با اشاره به ماموریت ارتش مبنی بر پاسداری از تمامیت ارضی و ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان علیه مکتب، ملت و میهن اسلامی، تصریح کرد: افرادی مثل شما‌ها که خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران را انتخاب می‌کنند انسان‌های بزرگی به شمار می‌روند، زیرا ماموریت‌های بزرگی مثل پاسداری از ملت، میهن و مکتب از ماموریت‌های بسیار بزرگ و مهم است که بر عهده افراد بزرگ و مهمی، چون شما‌ها گذاشته شده است.

حجت الاسلام محمد حسنی گفت: جمهوری اسلامی ایران اسلامی به دلایل گوناگون از گذشته‌های دور در معرض تهدید قرار داشته و الآن هم در معرض تهدید قرار دارد از این رو باید همه آمادگی دفاع از سرمایه‌های مادی و معنوی خود را داشته باشیم و تهدیدات را برطرف نماییم.

وی آثار سوء و بار منفی و روانی تهدیدات را بیش از اقدامات عملی و جنگ دانست و تاکید کرد: باید اقدامات و فعالیت‌ها به گونه‌ای انجام شود که نه تنها تهدید‌ها بلکه حتی سایه تهدید‌ها هم از بین برود و دشمن حتی فکر تهدید ملت بزرگ ایران را هم به ذهن خود راه ندهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: ایران به دلیل برخورداری از موقعیت ژئوپولیتیکی منحصر به فرد، ذخایر انرژی قابل توجهی از نفت و گاز و پیدایش انقلاب اسلامی به شدت مورد حسادت و طمع و تهدید دشمنان بوده و هست که برای رفع آن باید قدرت و اقتدارمان را متناسب با تهدید‌ها ارتقاء ببخشیم.

وی با اشاره به زورگویی‌های آمریکا در منطقه گفت: متاسفانه وضعیت کنونی برخی کشور‌ها در منطقه از جمله عربستان در قبال آمریکا مانند وضعیت ایران در قبل از پیروزی انقلاب است که ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در آن حضور داشتند و به بهانه‌های مختلف با مردم توهین آمیز برخورد می‌کردند که در پرتو انقلاب گورشان را گم کرده و بوسیله مردم انقلابی بیرون شدند و اگر مردم عربستان می‌خواهند از این تحقیر‌ها نجات یابند تنها راهش مانند مردم ایران ایستادن در برابر زیاده خواهی‌های آمریکائی هاست.

نماینده، ولی فقیه در ارتش ظهور انقلاب اسلامی را یک مشت محکم بر دهان آمریکا دانست و گفت: انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها یاد داد که می‌توان با قدرت‌های بزرگ در افتاد و حق خود را از آنان گرفت و منهای آن‌ها روی پای خود ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ملت ایران را آموزگاران آزادگی دانست و گفت: ملت ایران الگوی استقلال طلبی و آزادی خواهی برای سایر ملت‌های آزادی خواه جهان به شمار می‌روند و این برای دنیای استکبار بسیار دردناک است، ایران در دنیا محبوب ملت‌ها است و تمام آزادگان دنیا به وجود او افتخار می‌کنند.

ححت الاسلام والمسلمین محمد حسنی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی بیداری دیگر ملت‌های آزادی خواه را کلید زده است، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور‌های دیگر نیز به این نتیجه رسیده اند که با انقلاب می‌شود نظام‌های پادشاهی را ساقط کرد، با آمریکا پنجه در پنجه انداخت و استکبار را از کشور بیرون کرد.

وی بیان کرد: وجود ارتش و ارتشی‌ها برای آن است که استراتژی انقلاب اسلامی را تا ساقط کردن آخرین ظالمان، فتح آخرین سنگر‌های کلیدی مستکبرین جهان و زمینه سازی برای حکومت جهانی امام زمان (ع) ادامه دهند و این وعده الهی است که با دستان توانای مجاهدان راستین در راه خدا می‌توان پیروزی‌های شگفت آوری را آفرید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خطاب به روحانیون و دانش پژوهان تاکید کرد: شما امانت دار ماموریت بزرگی هستید و باید خدا را شاکر باشید که در این مسیر که راه انبیاء و اولیا است قرار گرفته اید و مسیری است که انتهای آن به حاکمیت جهانی حضرت، ولی عصر (عج) ختم خواهد شد ان شاءالله.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد حسنی ارتش ایران عقیدتی سیاسی حکومت امام زمان فرهنگ انقلاب ملت های آزادیخواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کار و رسالتی که امام صادق (ع) بر عهده داشت، انفجار علمی بود که بستر آن در دوران قبل از امام صادق (ع) فراهم شده بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اردبیل، آیت‌‌الله سید حسن عاملی در یادواره شهدای نیر در مسجد جامع این شهرستان، اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر (ص) بیان احکام به دلایل مختلفی امکان پذیر نشد و امام صادق (ع) بعد از تلاطم ایام امامت علی (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) با همراهی پدرش توانست زمینه بیان فقهی مکتب اسلام را به شایستگی فراهم کند.

وی تصریح کرد: 25 سال امام صادق (ع) در عالی‌ترین سطح به تربیت شاگردان پرداخت و توانست بیش از 30 هزار نفر جمعیت را در مکتب خود پرورش داده و به عنوان عالمان و دانشمندان پرآوازه راهی سرزمین‌های مختلف کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: امام باقر (ع) احادیث نبوی و کلام گهربار ائمه اطهار قبل از خود را از دل تاریخ بیرون کشید و امام صادق (ع) نیز که به راستگویی معروف شده بود، توانست این اسناد و هویت اسلامی را به عنوان ملاک ارزشی مکتب اسلام معرفی کند.

عاملی افزود: صادق آل محمد در حقیقت دین خالص را عرضه کرد تا مرجعیت علمی بعد از پیامبر (ص) توسط امام صادق (ع) انجام شده و احکام الهی بیان شود و به عنوان کار خطیر و ارزشمند انفجار علمی در این مقطع رخ بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند جائران زمان همچون منصور با آن امام مخالفت می‌کردند اما امام صادق (ع) توانست شایسته‌ترین و بهترین مسیر ارزشی را طی کرده و بتواند سرمایه‌های معنوی را با الگوی هدایت‌محوری، راستگویی و همچنین صبر و حلم فراهم آورد.

امام جمعه اردبیل به جایگاه استاد مطهری و سیره این شخصیت فرزانه عصر معاصر اشاره کرد و ادامه داد: استاد مطهری نیز از درس‌آموختگان مکتب امام جعفر صادق و سایر ائمه محسوب می‌شود که توانست در حساس‌ترین مقاطع انقلاب همراه امام بوده و اسلام را از انحراف و انحطاط نجات دهد.

عاملی رهبری صالح جامعه را بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: اعتقاد به رهبری صالح می‌تواند جامعه را از کج‌روی‌ها در امان نگه داشته و به نوعی اصلاح و پالایش را به انجام برساند.

وی یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و اضافه کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که در حساس‌ترین مقاطع توانسته‌اند با خون پاک خود و ایثار و گذشت در برابر دشمنان بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: ما نیز امروز باید دین خود را در برابر این شهدا ادا کنیم تا با پیمودن راه و مسیر معنوی آنها زمینه سعادت و رستگاری را مهیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امیر سیدعلی نباتی فرمانده تیپ 40 هجومی ارتش جمهوری اسلامی نیز در یادواره شهدای شهرستان نیر، گفت: 45 سال تلاش و مجاهدت نیروهای مسلح در قالب ساخت و تجهیز سخت‌افزارهای نظامی و امنیتی برای کشورمان بوده اما در نقطه مقابل آن آنچه به این کشور عظمت و بالندگی داده میراث عظیم شهدا، جانبازان و آزادگانی است که با قدرت ایمانی خود این کشور را در برابر تمامی توطئه‌ها بیمه کرده است.

وی تصریح کرد: دشمنان از ابزارهای نظامی ما هول و هراسی ندارند بلکه بالاتر از آن این قدرت ملت ایران است که با سیره و سلوک انبیا و اولیای الهی به ویژه مکتب حسینی آمیخته شده و این مرام و اندیشه می‌تواند نقطه قوت و بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران محسوب شود.

فرمانده تیپ 40 هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح با هوشمندی و صلابت در صحنه‌های دفاع از این کشور حضور دارد و قطعا بر این باور است که خون پاک این شهدا می‌تواند بهترین قدرت استحکام بخش برای این کشور محاسبه شود.

نباتی افزود: در شهرستان نیر ارتش با تقدیم 30 شهید توانسته صلابت و اقتدار خود را به نمایش بگذارد و قطعا در این عرصه همچنان آمادگی مقابله با تهدیدها و ترفندهای دشمنان را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دنبال یاوه‌گویی‌ها و برخی اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی ما توانستیم صلابت نیروهای مسلح را در عملیات وعده صادق به نمایش بگذاریم و اگر دشمن دست از پا خطا کند، ضربات سهمگین و هولناک بیشتری را دریافت خواهد کرد.

فرمانده تیپ 40 هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: مستکبران روزگار احساس می‌کنند که توان هرگونه برنامه‌ریزی علیه امت اسلامی را دارند در حالی که جمهوری اسلامی ایران پیشرو کشورهای اسلامی منطقه، حامی مظلومان بوده و لحظه‌ای از قدرت نمایی معنوی و ارزشی خود در برابر مستکبران دست نخواهد کشید.

نباتی برگزاری یادواره‌های شهدا را بهترین فرصت برای بازآموزی اندیشه و سیره آنها یاد کرد و ادامه داد: ما امروز به تفکر شهادت و ایثارگری بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم چرا که اگر از این اصل غفلت کنیم، قطعا گرفتار برخی خام‌اندیشی‌ها خواهیم شد.

انتهای پیام/131

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • ارتش اسرائیل شکست را پذیرفت/ روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات/ شمار شهدای غزه به ۳۴هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافت
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • رسانه عبری: جنگ غزه شمار بیوه‌های ارتش را افزایش داد
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود