Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اردبیل گفت: در این چهل سال یک سیئه مدیریتی در کشور هزینه سنگینی بر کشور و حیثیت جهانی ملت ما تحمیل کرده است. آن سیئه این است که وقتی بحران تدریجا خود را نشان می دهد مسئولین دست به کار نمی شوند تماشا می کنند وقتی بحران به اوج می رسد و معترضین به خیابانها می ریزند و در دنیا بی آبرو می شویم فورا مسئولین به میدان می آیند و به راحتی بحران را حل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به کاهش قیمت ارز و سکه اظهار داشت: الحمدلله قیمت دلار و سکه رفته رفته پایین می آید اما از پایین آمدن قیمت کالاها که به بهانه دلار بالا برده شد خبری نیست.

وی افزود : از دولت و مجلس می خواهم در میان کالاها روی کالاهای اساسی تمرکز کنند؛ ملت ما ملت قانعی است اگر در خصوص کالاهای اساسی، قیمت ها تعدیل شود ملت ما راضی می شوند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در رسیدن به تعدیل اولا زمینه تولید و عرضه بیشتر در آن خصوص را با دادن تسهیلات فراهم کنند یعنی مجموعه های جدید تولیدی در خصوص کالاهای اساسی راه اندازی شود؛ثانیا سراغ کارخانجات موجود بروند از بدو تولید تا مصرف را کنترل کنند.
وی تصریح کرد: اگر مشکل دلال ها هستند راهکار دارد، اگر مشکل خود تولید است راهکار دارد و اگر مشکل در توزیع است باز هم راهکار دارد؛ دولت محترم با اعطاء تسهیلات ارزان قیمت به بخش تولید در بخش کالاهای اساسی براحتی محصولات ارزان قیمت تحویل و به تعاونی ها و فروشگاه های دولتی تزریق و کمر قیمت را می شکند.

عاملی ادامه داد: رئیس مجلس در مصاحبه این هفته گفت "سود بالای بانکی مخل اقتصاد کشور است"، این اظهارات از رئیس مجلس پذیرفته نیست چون تصویب قانون دست مجلس است. مجلسی که در غوغای اقتصادی اخیر نتوانست حتی یک طرح ارائه و آب روی آتش بریزد حداقل در این خصوص اقدام کند.

وی افزود: اظهارات رئیس مجلس به این می ماند که می گوید خانه آتش گرفته است و خودش هم پشت ماشین آتش نشانی نشسته است اما فقط حرف می زند و تماشا می کند.

چرا بعد از اعتراض و بی آبرویی کشور حقوق کارگران پرداخت می‎شود

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها گفت: دولت محترم برای پایان دادن به اعتراضات خوزستان، یک ماه از مطالبات کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شوش را به حساب آنها واریز کرد؛ در این خصوص توجه مسئولین به یک نکته حائز اهمیت است؛ در این چهل سال یک سیئه مدیریتی در کشور هزینه سنگینی بر کشور و حیثیت جهانی ملت ما تحمیل کرده است. آن سیئه این است که وقتی بحران تدریجا خود را نشان می دهد مسئولین دست به کار نمی شوند تماشا می کنند وقتی بحران به اوج می رسد و معترضین به خیابانها می ریزند و در دنیا بی آبرو می شویم فورا مسئولین به میدان می آیند و به راحتی بحران را حل می کنند.

وی ادامه داد: ماجرای نیشکر هفت تپه از همین قرار است تا کارگرها شلوغ نمی کردند از مسئولین فقط تماشا بود و لو همه از درد و رنج بمیرند اما تا صدایشان بلند شد فورا همه مسئولین به میدان آمدند و به وظیفه خود عمل کردند و اینگونه پیام می دهند که اعتراض کنید تا مشکل شما را حل کنیم.

عاملی اظهار داشت : شما که حقوق معوقه چند ماه را پرداخت کردید و قادر به پرداخت بودید چرا بعد از اعتراض و بی آبرویی کشور در دنیا این کار را کردید؟ همین ماجرا الان در حال شکل گیری در نیروگاه اردبیل است. حقوق کارگران به تاخیر افتاده اما مسئولان منتظر هستند که به نقطه بحران برسد تا فورا دست بکار شوند.

 اختصاص 15 میلیارد تومان برای راه اندازی طرح قلعه گنج

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: من به اهالی گرمی تبریک عرض می کنم که بنیاد مستضعفان جهت راه اندازی طرح قلعه گنج، این هفته وارد گرمی شد رئیس بنیاد مستضعفان آقای دکتر سعیدی کیا این هفته در استان حاضر شد تا طرح مزبور در منطقه گرمی شروع شود هدف از اجرای این طرح ارتقاء شاخص های شهرستان در کلیه ابعاد اقتصادی اجتماعی فرهنگی با شعار کار با مردم برای مردم توانمندسازی و معیشت پایدار است.

وی افزود: از جمله کارهای این طرح راه اندازی گروه های توسعه روستایی، تشکیل صندوق های آبادانی و پیشرفت، راه اندازی واحد دامداری از نژاد وارداتی و بومی کردن آن ،راه اندازی کارخانجات صنایع تبدیلی با مشارکت سرمایه گذاران، تاسیس شعبه بانک سینا برای اعطای وام وتسهیلات و...است؛آنها در قدم اول 15 میلیارد تومان برای شروع کار اختصاص داده اند.

جرج بوش پدر یک ظلم بزرگی در حق آذربایجان نیز مرتکب شد

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: جرج بوش پدر از جمله کسانی بود که آرزو کرده بود سقوط جمهوری اسلامی را ببیند اما خودش به داستانها ملحق شد.

وی ادامه داد: او یک نژادپرست کامل بود جنون جنسی داشت و 8 زن از او شکایت کرده بودند. او در مدت ریاست جمهوری خود چندین جنایت بزرگ مرتکب شد از جمله دستور حمله به هواپیمای مسافربری ایران در این هواپیما 290 انسان بی گناه کشته شد که 60 نفر آن طفل بود؛ او در آن زمان معاون اول رونالد ریگان بود و درباره حادثه گفت که"من هرگز به نیابت از آمریکا عذرخواهی نخواهم کرد. هیچ اهمیتی هم نمی دهم که واقعیت چیست. من از آن آدم هایی نیستم که بخاطر اقدامات آمریکا عذرخواهی کنم." و حالا او در محکمه الهی عذرخواهی می کند و این خطاب را می شنود: هذا یوم لاینطقون و لا یوذن لهم فیعتذرون
امام جمعه اردبیل گفت: جرج بوش پدر یک ظلم بزرگی در حق آذربایجان نیز مرتکب شد و آذری های دنیا هیچ وقت این ظلم و خیانت را فراموش نخواهند کرد.
مام جمعه اردبیل ادامه داد: ماجرا از این قرار است که در دولت شوروی مصوب شده بود که ارامنه ای که قصد جدایی از آذربایجان داشتند، خلع سلاح شوند اما فرآیند خلع سلاح ارمنی های قره باغ توسط گورباچف متوقف شد. ایاز مطلب اف رئیس جمهور اسبق آذربایجان در گفتگو با رادیو برون مرزی آران اردبیل می گوید " من دلیل این کار را از گورباچف سؤال کردم در جواب گفت که جرج بوش پدر، رئیس جمهور آمریکا با من تماس گرفت و گفت که خلع سلاح ارمنی ها در قره باغ باید متوقف شود و گفت این خواسته را بر اساس درخواست چهل عضو کنگره آمریکا مطرح می کند" ایاز مطلب اف می گوید "من به گورباچف گفتم آنها درصدد جدایی از ترکیب آذربایجان هستند شما چرا دست روی دست می گذارید؟ او در جواب گفت من در این زمان بحرانی نمی خواهم بخاطر چنین مسأله کوچکی با آمریکا درگیر شوم لذا صلاح در این است که خلع سلاح ارمنی ها متوقف شود. ایاز مطلب اف می گوید "من به گورباچف گفتم اگر مناقشه قره باغ را حل نکنید کل شوروی از هم فرو خواهد پاشید ولی او اعتناء نکرد و شد آنچه که نباید می شد و زمینه جدایی فراهم گردید".

بوش پدر عامل اصلی ایجاد مناقشه قره باغ و اشغال خاک آذربایجان بوده است

عاملی اظهار داشت: از همین جا به خوبی فهمیده می شود که بوش پدر عامل اصلی ایجاد مناقشه قره باغ و اشغال خاک آذربایجان بوده است متاسفانه حمایت ویژه آمریکا از ارمنی های اشغالگر بعد از استقلال آذربایجان و ارمنستان ادامه یافت.
وی افزود: بعد از فروپاشی شوروی و استقلال آذربایجان و ارمنستان در حالیکه جنگ رسمی بین دو کشور بر سر قره باغ در جریان بود، بوش پدر وزیرخارجه خود جیمز بیکر را به ایروان فرستاد تا حمایت آمریکا از ارمنستان را اعلام نماید. آن زمان ایاز مطلب اف به آمریکا اعتراض کرد که شما چرا طرف ارمنستان را نگه می دارید؟ بعد از این اعتراض بوش پدر به وزیر خارجه خود دستور داد که به باکو سفر کند ایاز مطلب اف می گوید ایشان به باکو آمد و مذاکره شروع سد من در مذاکره کاملا متوجه شدم که آمریکا تصمیم خود را گرفته و در حل مناقشه قره باغ هیچ کمکی به ما مسلمان ها نخواهد کرد.

وی گفت: و حالا جناب جرج بوش پدر باید جوابگوی شهدای قره باغ باشد او در تمام جنایات ارمنی ها از جمله نسل کشی خوجالو مسئول است ای کاش سفیر آمریکا درآذربایجان برای ما ر.وشن می ساخت که با وجود این خیانت ها او چگونه ادعای حمایت از آذربایجان دارد سفیر امریکا در آذربایجان به این سوالات که سوال تمام آذری هاست جواب نخواهد داد و آذری ها احتیاج به جواب ندارند چون خوب می دانند که نماینده قاتل اصلی شهدای قره باغ و اشغالگر اصلی قره باغ در باکو در سفارت آمریکا نشسته است.

 

امام جمعه بیله سوار:هر قوه‎ای که کمترین مسامحه با اخلال گران اقتصادی داشته باشد، شریک جرم است

به گزارش سبلان‌ما،حجت الاسلام اصغر جدائی  در خطبه های این هفته نماز جمعه بیله سوار  با اشاره به عذرخواهی متواضعانه مقام معظم رهبری از یکی از شاگردانشان، اظهار کرد: این نوع رفتار باید برای همه مسئولین الگوی الهام بخش باشد، مردم ما در ماه های گذشته مشکلات زیادی را متحمل شدند، بار سنگین استرس و گرانی بازار، پیرمان کرد و در حسرت حداقل یک عذر خواهی معمولی از طرف بعضی مسئولین ناکارآمد و بی کفایت مانده ایم؛ سیره اخلاقی مقام معظم رهبری برای همه ما می تواند الگو خوبی باشد .

وی با تبریک روز دانشجو و بیان اینکه دانشجویان امیدهای آینده انقلاب،کشور و مردم هستند تصریح کرد: دانشجویان باید با امید و نشاط مباحث علمی و پژوهشی را بخوانند و بدانند هر چه تخصص و تعهدشان را قوی تر کنند بیش تر خواهند توانست به مردم و وطن شان خدمت کنند؛ اگر امروز در بعضی زمینه ها مشکل داریم بخاطر این است که در آن قسمت ها یا مسئولین ما تخصص و ابتکار عمل لازم را نداشتند یا تعهد لازم را نسبت به آرمان های اسلام نداشتند و به این خاطر در بعضی قسمت ها، عقب ماندیم یا ضربه خوردیم.

امام جمعه شهرستان بیله سوار ادامه داد: دانشجویان سعی کنند به دور از حاشیه های جناحی و سیاسی، با عشق و دغدغه به تحصیلات خودشان عمق ببخشند تا در آینده قوی به میدان بیایند.

وی با اشاره به انتشار اظهار نظری در فضای مجازی مبنی بر اینکه" ۳۰۰ میلیارد دلار در این چند ماهه اخیر گم شده است" گفت : این روز ها خبری در فضای مجازی دست به دست می شود که انسان با خواندن آن آتش می گیرد، دولت چه جوابی برای گم شدن 300 میلیارد دلار دارد؟ اگر گوینده دروغ گفته باید به خاطر تشویش اذهان عمومی و افترا به دولتی ها محاکمه شود و اگر مطلب مذکور صحت داشته است ،باید عاملین این دزدی عظیم محاکمه بشوند .

جدائی با انتقاد از سخنان یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با حجاب اذعان کرد: هیچ متخصص و کارشناسی تا به امروز نگفته است که: چادر عامل گردن درد است "؛ آن چه موجب درد گردن شما و امثال شما شده است دین سنگین از حق مردم ستم کشیده و مظلوم ایران است که بر گردن شما سنگینی می کند ، ولی متوجه نیستید.بی تدبیری شما و امثال شما باعث شده، 20 میلیون انسان مومن و مظلوم ، در فقر شدید به سرببرند، شرم و حیا هم چیز خوبی است.

وی با اشاره به افرادی که با وجود سختی ها و مشکلات در کشور ،به صورت میلیاردی اختلاس و به حقوق مردم تعدی می کنند ، متذکر شد :افرادی که می بینند کشور چه بحران هایی را تحمل می کند، بیکاری بیداد می کند ، کارخانه ها ، ورشکست می شوند؛ با این همه به اختلاس های میلیاردی دست می زنند از حیوانات پست تر و از گرگ ها درنده ترند ،این ها موجودات خطرناکی هستند و بایستی هر چه سریع تر از صفحه روزگار حذف شوند.

امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: هر کسی با این افراد ، در پشت پرده ساخت و پاخت می کند، از پشت صحنه ها خبر دارد و به نوعی همکاری می کند ، در این ظلم های وصف نشدنی شریک هست؛ دولت ،مجلس و قوه قضائیه باید با این ها برخورد کند، هر قوه ای که کم ترین مسامحه در برخورد با اخلال گران اقتصادی داشته باشد ، شریک جرم است و باید محاکمه گردد . مردم جانشان به لب رسیده ،خسته شدیم از بس اخبار اختلاس شنیدیم .طاقت مردم هم حدی دارد، کاری نکنید که کاسه صبر مردم لبریز شود.
وی در رابطه با الزام برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی ، گفت: قوه قضائیه باید ستاد ویژه مبارزه با مفاسد اداری تشکیل دهد و کمسیون اصل 90 مجلس باید جدیت به خرج دهد، حراست ادارات باید پاسخ گوی اختلاس ها باشند، در هرنهادی که اختلاس روی می دهد ، مجرم اصلی مسئول حراست آن اداره است که یا کوتاهی کرده است و یا همکاری ما امروز در جامعه مان نیاز به وحدت نظر ، وحدت جمعی و همکاری و مشارکت عمومی در جهت تصفیه مدیران فاسد داریم .

جدائی گفت: چرا قیمت رب گوجه فرنگی باید 350 درصد گران بشود، چرا باید، میوه ها 83 درصد ،تخم مرغ ها 66 درصد ، گوشت 45 درصد ، برنج 44 درصد ، قند و شکر 41 درصد ،لبنیات 37 درصد و حبوبات 29 درصد در عرض چند ماه گران بشود. مسئولین تمام هم و غم شان، مبارزه با گرانی و حل مشکلات معیشتی مردم باشد، مردم واقعا در فشارند باید برای ریشه کن کردن فقر از این مملکت، همه به میدان بیایند و عاشقانه و خلاقانه و جهادی اقدام کنند.

وی با تحلیل شرایط کنونی فرانسه تصریح کرد: اعتراضات فرانسه که به جنبش جلیقه زردها معروف شده است ، ریشه اجتماعی دارد و دلیلش ، اثر پایین آمدن استاندارد زندگی در فرانسه و کاهش دستمزدهاست، فرانسه امروز گرفتار بزرگترین بحران در دو دهه گذشته است ، اعتراضاتی از این دست از سال ۱۹۶۸ به بعد دیده نشده است، این اعتراضات بزرگترین چالش برای ریاست جمهوری مکرون است ، چرا که محبوبیت او افت کرده و او دچار وضعیت باخت- باخت شده است .

امام جمعه بیله سوار همچنین بامحکوم کردن عملیات کور تروریستی توسط گروهک جنایتکار در چابهار تصریح کرد: دشمن تحمل موفقیت های ایران اسلامی را در عرصه های بین المللی ندارد، و این حوادث باعث می شوند مردم چهره های دشمنان را بهتر بشناسند .

جدائی در خاتمه با اشاره به حرکات ناپسند مجری های صدا و سیما در روزهای اخیر اشاره نمود و عنوان کرد:حرکت ناپسند از طرف مجری های صدا و سیما و گلایه میلیون ها ایرانی اخلاق مدار، این پیام را به صدا و سیما و نهاد های دیگر داشت که در گزینش افراد برای کار در مراکز حساس و مقابل دوربین ، سعی کنید از وجود جوانان مومن و ارزشی، استفاده کنید. عدم توجه صدا و سیما به این موضوع در انتخاب مجری ها ،بازیگران ، کم کم دارد آثار سوء و مخرب خودش را نشان می دهد، انسان های ضعیفی که لیاقت در ویترین بودن را ندارند هرگز نباید توسط صدا و سیما مطرح بشوند

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۴۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد دستگاه قضا با ترک فعل انجام شده در حادثه امامزاده ابراهیم
  • همدلی مدیران سرمایه بزرگی برای قزوین است
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود