Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- وقتی صحبت از تصویر و حرکت آن به میان می‌آید، صدا بخش مهم و قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.به همین خاطر وقتی نوبت به پیشرفت در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌رسد، باید به مسئله طراحی صوتی توجه خاصی شود. پژوهشگران، بررسی‌های زیاد و متعددی روی مسئله واقعیت مجازی انجام دادند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که برای پیشرفت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باید به مسئله صدا توجه خاصی کرد؛ چون طراحی صوتی در مسئله واقعیت مجازی و افزوده نقش مهم و بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، شاید صدا به چشم نیاید و موضوعی مرئی و قابل مشاهده نباشد؛ صدا در واقع لرزشی است که در مولکول‌های هوا ایجاد می‌شود ولی تأثیری که بر افراد می‌گذارد کاملا متفاوت است.
در واقع فهم موضوع رشد در دنیای مدرن به مطابقت با نیاز با نیاز بازار و مخاطبان در رابطه با صدا بستگی دارد. ذهن مخاطب به موضوع صدا به شدت واکنش می‌دهد.
 
موضوع صدای فضایی یکی از مسائلی است که شرکت‌ها به آن اهمیت ویژه می‌دهند و سعی دارند که در واقعیت مجازی و افزوده از این فناوری استفاده کنند.
بدون یک طراحی صوتی مناسب، ایجاد یک تجربه ماندگار در ذهن کاربر ممکن نیست.
اگر به مسئله صدا به شکل ویژه نگاه نشود، کیفیت کار با اشکال روبرو می‌شود و نه تنها نمی‌تواند مخاطب را جذب کند، بلکه موجب دفع و زدگی او از فناوری هم می‌گردد.  
در واقع طراحی صوتی برای درک و شناخت کاربر  بسیار مهم است و به راحتی می‌تواند کاربر را به سمت خود بکشد و ظرفیت یادآوری و حفظ آن موسیقی در ذهن کاربر را بالا می‌برد.
به همین خاطر وقتی صدا به کمک تصویر می‌آید نقشی ماندگار در ذهن کاربر به جای می‌گذارد.
 
موسسات و شرکت‌های مختلف در پی این هستند که با ارائه یک تجربه عالی به کاهش استرس و ارتقای موقعیت‌های احساسی مثبت کمک کنند.
مطالعات مختلف نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی برای مدیریت استرس مفید است و تأثیر این موضوع با یک طراحی صوتی فضایی بهتر هم خواهد شد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: واقعیت مجازی واقعیت افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب سرمربی فصل بعد پرسپولیس کلید خورد

فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور در حالی پیگیری می‌شود که پرسپولیس و استقلال مدعیان اصلی قهرمانی این رقابت‌ها هستند. دو رقیب سنتی که با کوچک‌ترین لغزش در ۷ بازی باقیمانده دست آنها از جام کوتاه خواهد ماند تا با وسواس بیشتری روی دیدارهای پیش روی خود تمرکز داشته باشند.

اوسمار ویه‌را سرمربی پرسپولیس که کمتر کسی تصور می‌کرد بتواند جانشین مطمئنی برای یحیی گل محمدی در نیم فصل باشد حالا منتظر غفلت استقلال است تا تیمش را به صدر جدول بازگردانده و جایگاه خود را در بین هواداران این تیم مستجم تر از گذشته کند.

با این حال طرفداران پرسپولیس با توجه به نتیجه‌های این تیم در نیم فصل دوم با هدایت ویه‌را خواهان تمدید قرارداد باشگاه با او شدند تا همین موضوع نیز در آخرین نشست هیأت مدیره پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مذاکره اولیه برای تمدید قرارداد دو ساله با مرد برزیلی را آغاز کرده است اما فعلا قصدی برای گفت و گوی مستقیم با او ندارد تا ذهن او را درگیر این موضوع نکند. درویش از مدیر برنامه‌های ویه را خواسته تا شرایط تمدید را بررسی کرده و به وی اعلام کند.

قرار است مذاکره در خصوص تمدید قرارداد با ویه را قبل از پایان فصل نهایی شده و سرمربی برزیلی کارش را با باشگاه برای دو فصل دیگر ادامه دهد.

 

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم شاه کلید موفقیت بنیاد مسکن
  • انتخاب سرمربی فصل بعد پرسپولیس کلید خورد
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ◄ نجات افراد مضطر در مناطق کم عمق مهم ترین کاربر‌ی شناور نجات است
  • محمدعلی سبحانی: ایران نمی‌توانست حمله اسرائیل را بی پاسخ بگذارد/ حمله اسرائیل کاسه صبر استراتژیک ایران را لبریز کرد/ پاسخ ایران با هدف احیای بازدارندگی و هشدار به اسرائیل طراحی شد/ تهران عمدا از اصل غافلگیری استفاده نکرد
  • فیلم| وقتی کلید در قفل شکست چه کنیم؟
  • واکنش کاربران شبکه ایکس نسبت به حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل
  • کاربران عرب‌زبان در توییتر: افسانه ارتش اسراییل نابود شد