Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@02:54:45 GMT

نرخ هتل‌ها بر مبنای ریال تعیین می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۱۷۶۰

نرخ هتل‌ها بر مبنای ریال تعیین می‌شود

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   معاون گردشگری گفت: بر مبنای دستورالعمل نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری، نرخ هتل‌ها به صورت ریال تعیین می‌شود اما گردشگران خارجی می‌توانند نرخ ریالی را براساس نرخ روز بانک مرکزی به دلار یا یورو بپردازند.

 

بحث دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها یکی از موضوعات پربحث این چند وقت اخیر صنعت گردشگری بوده که در این مدت موافقان و مخالفان بسیاری درباره آن صحبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان میراث فرهنگی نیز در آخرین صحبت‌های خود درباره این موضوع، صراحتا اعلام کرده بود که نمی‌توان تنها با نظر هتل‌داران چنین پیشنهادی را قبول کرد و باید بخش‌های دیگر گردشگری که نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی به کشور دارند نیز موافق آن باشند.

 

ولی‌الله تیموری (معاون گردشگری) نهایتا نتیجه صحبت‌های اعلام شده پیرامون دو نرخی شدن قیمت هتل‌ها را این‌طور عنوان کرد: موضوع دو نرخی شدن هتل‌ها، سالیان قبل وجود داشت و ما با توجه به گرفتاری‌هایی که در آن زمان برایمان به وجود آمد؛ ناچار به جمع شدن آن شدیم. یعنی در آن زمان فضا به سمتی رفت که دیدیم این موضوع در حال لطمه زدن به بسته‌های سفر است. بنابراین آن را جمع کردیم و از سال 94 یک دستورالعمل نرخ‌گزاری تاسیسات گردشگری را ایجاد کردیم که براساس آن نرخ‌ها مشخص باشد.

 

وی افزود: نرخ تاسیسات گردشگری در این دستورالعمل، واحد رایج پول کشورمان (ریال) است؛ اما تاسیسات گردشگری می‌توانند براساس نرخ برابری که بانک مرکزی اعلام می‌کند، با رضایت گردشگران هزینه‌ها را به صورت ارزهای دیگر هم دریافت کنند. یعنی اگر نرخ هتل 500 هزار تومان است؛ گردشگران می‌توانند معادل این هزینه را طبق نرخی که بانک مرکزی برای هر دلار اعلام کرده، به صورت دلار یا یورو به هتل‌ها بپردازند.

 

تیموری ادامه داد: باید گفت که تعیین نرخ هتل‌ها، موضوع امروز و دیروز نبوده و از سال 94 تا به امروز براساس دستورالعمل نرخ‌گزاری تاسیسات گردشگری که با توافق جامعه دفاتر خدمات مسافرتی که مصرف‌کننده خدمات هتل‌ها هستند، جامعه هتلداران به عنوان نماینده مراکز اقامتی و همچنین سازمان میراث فرهنگی به عنوان نماینده حاکمیت، مردم و گردشگران انجام شده، تعیین می‌شود.

 

وی افزود: بنا بر تصمیم نهایی همانند گذشته این دستورالعمل که مورد تایید و امضا هر سه حوزه (دفاتر مسافرتی، جامعه هتلداران و سازمان میراث فرهنگی) است، به کار خود ادامه خواهد داد و بحث دو نرخی با این مضمون که دسته‌ای از گردشگران ملزم به پرداخت دلار باشند و دسته‌ای ریال، وجود نخواهد داشت. مبنای تعرفه‌های ما ریال است اما گردشگران خارجی اگر خودشان بخواهند می‌توانند این نرخ ریالی را براساس شاخص برابری که بانک مرکزی اعلام می‌کند، به یورو و دلار هم بپردازند.

 

معاون گردشگری در پایان گفت: در اصل ما روی موضع و توافق قبلی خودمان که از قبل بوده اصرار کردیم و نهایتا با دوستانمان هم در حوزه دفاتر هم در حوزه هتل‌ها به توافق رسیدیم تا همان رویه قبلی برپا باشد. تنها هتل‌ها می‌توانند همانند صرافی‌ها با نرخ شاخصی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، دلار گردشگران را به ریال تبدیل کنند که در دستورالعمل مصوبه ما آمده است.

 

ایلنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: معاون گردشگری گوناگون ریال هتل جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه گفت: نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، شهرام زند وکیلی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه، به شعرخوانی کودکی بر سر مقبره شمس‌الدین محمد حافظ که با واکنش برخی کاربران مواجه شد، گفت: در راستای حفظ کرامت انسانی بازدیدکنندگان از مقبره لسان‌الغیب به‌ویژه نونهالان ایران اسلامی، نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه با بیان اینکه برخورد مناسب متولیان و مراقبین آثار، اهمیت بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد، تأکید کرد: اگر نحوه برخورد با مسافران و گردشگران متناسب با اصول رفتاری در حوزه گردشگری باشد، به‌طور حتم عاملی برای سفر دوباره گردشگران به مقصد سفر خواهد بود.

ثابت اقلیدی یادآور شد: آرامگاه حافظ هر ساله با استقبال بی‌نظیر از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌شود، به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پُربازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

استان پهناور فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام و سرزمین ادب و هنر، میزبانی از هم‌وطنان عزیز را افتخار خود می‌داند و به گفته‌ خواجه راز حافظ شیرازی:

رواق منظر چشم من آشیانه توست    کرم نما و فرودآ که خانه، خانه توست

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • نیروی خاطی در حافظیه توبیخ شد + فیلم
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام