Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از آخرین تحولات میدانی عراق خبر می‌رسد پس از پاکسازی و تامین امنیت محله‌های «المثنی، الصینیه القدیم و الهدش الجناین» در شمال استان صلاح الدین، ۵۰ خانواده از آوارگان به خانه‌های خود در این محور بازگشتند و زندگی عادی را از سر گرفتند.

نیرو‌های یگان‌های مهندسی عراقی در جریان پاکسازی و تامین امنیت این سه محله، ده‌ها تله انفجاری را کشف و خنثی کردند؛ چند انبار سلاح و تجهیزات نظامی هم در این مناطق شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، عملیات بازگشت سایر اهالی این مناطق با نظارت نیرو‌های امنیتی، ارتش و بسیج مردمی در حال انجام است؛ نیرو‌های عراقی درصدد هستند زمینه بازگشت ۲۵۰ خانواده دیگر عراقی را به مناطق تازه پاکسازی شده فراهم کنند.

از شهر بیجی هم در شمال استان صلاح الدین خبر می‌رسد، عملیات نیرو‌های یگان مهندسی برای تامین امنیت تمامی محله‌ها و خیابان‌ها در حال اتمام است و در چند ماه گذشته، ده‌ها تله انفجاری کشف و خنثی شده است.

خبر‌ها از محور غربی شهر سامراء حاکیست، گروه‌های ویژه عراقی موفق شدند یک انبار سلاح عناصر مخفی گروه تروریستی داعش را در منطقه «الرگه» شناسایی کنند و سپس اطلاعات را در اختیار نیرو‌های تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی قرار دادند.

نیرو‌های تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات به سرعت وارد عمل شدند و انبار سلاح هسته‌های خاموش داعش را که حامل مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی بود را کشف و ضبط کردند تا امنیت در این منطقه تامین شود.

این عملیات با هماهنگی «هنگ واکنش سریع، گروه‌های مهندسی و اطلاعات» تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی صورت گرفت؛ براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌های داعش درصدد بودند تا در فرصت مناسب از این سلاح‌ها و تجهیزات نظامی برای نا امن کردن شهر سامراء استفاده کنند.

آخرین تحولات میدانی استان بغداد

چند گروه از نیرو‌های بسیج مردمی با همکاری نیرو‌های اطلاعات عراقی موفق شدند گروهی از عناصر مخفی داعش را در حدفاصل دو منطقه «لطیفیه - جرف الصخر» در حومه جنوبی شهر بغداد شناسایی کنند.

نیرو‌های عراقی در ادامه عملیاتی را در این محور ترتیب دادند و در گام نخست توانستند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی جاساز شده را در یک اتوبوس کشف و ضبط کنند؛ چند گروه دیگر از نیرو‌های یگان مهندسی هم برای خنثی کردن تله‌های انفجاری در این مناطق وارد عمل شدند.

عملیات نیرو‌های بسیج مردمی در حدفاصل مناطق «لطیفیه - جرف الصخر» برای شناسایی عناصر مخفی گروه تروریستی داعش همچنان در جریان است؛ این مناطق دروازه ورودی به جنوب شهر بغداد محسوب می‌شوند.

به گفته منابع میدانی، تروریست‌های داعش با انتقال تجهیزات و مواد منفجره درصدد بودند تا چند عملیات تروریستی انجام دهند و شهر بغداد را ناامن کنند، اما با هوشیاری نیرو‌های عراقی تاکنون ناکام مانده اند.

به گزارش مشرق، تروریست‌های داعش در سال ۲۰۱۴ توانستند بخش‌هایی از حومه غربی و جنوبی شهر بغداد را به اشغال دربیاورند و به مناطق مهمی از جمله «لطیفیه، جرف الصخر و ...» نفوذ کنند.

آخرین تحولات میدانی استان الانبار

از حومه شرقی شهر موصل خبر می‌رسد، عملیات نیرو‌های عراقی برای شناسایی عناصر مخفی گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد و جدیدترین خبر‌ها حاکیست، ۵ تن دیگر از تروریست‌ها دستگیر شدند.

به گفته منابع میدانی، در لیست دستگیرشدگان نام یکی از عناصر پرخطر و پر نفوذ داعش دیده می‌شود که در بخش «امنیت» این گروه تروریستی مشغول به فعالیت بوده، اما توسط نیرو‌های عراقی شکار شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در یک ماه گذشته حدود ۵۰ تن از عناصر مخفی گروه تروریستی داعش در حومه شرقی شهر موصل توسط نیرو‌های عراقی شناسایی و بازداشت شده اند؛ در دو هفته گذشته حدود ۲۰ تن از تروریست‌های مخفی داعش در حومه شهر تعلفر شناسایی و در جریان درگیری‌ها به هلاکت رسیدند.

نیرو‌های تیپ دوم بسیج مردمی در جریان جست وجوی منطقه به منطقه در شهر فلوجه موفق شدند ۲ تن از عناصر سرشناس گروه تروریستی داعش را شناسایی و در یک عملیات دقیق آنان را دستگیر کنند.

یک منبع میدانی در گفت‌‌وگو با مشرق اعلام کرد: «بشیر نوری ملقب به ابو ایمن و عقیل عبدالغنی» دو سرکرده سرشناس گروه تروریستی داعش بودند که در جریان این عملیات بازداشت شدند.

این منبع میدانی افزود: این دو سرکرده میدانی درصدد بودند با کمک هسته‌های خاموش داعش، عملیات‌های را علیه نیرو‌های امنیتی انجام دهند و شهر فلوجه را نا امن کنند، اما با واکنش به موقع ناکام ماندند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق سوریه استان صلاح الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی را تکرار کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آنچه ایران اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد یک کار الهی بود. کاری بود که بر اساس قرآن صورت گرفت.

وی افزود: این حمله، حمله تنبیهی و عملیات وعده صادق بود و بخشی مربوط به گذشته است. آن بخشی که مربوط به گذشته بود را زدن و محکم زدیم. بخشی نیز مربوط به آینده است، آنچه مربوط به آینده است اگر دوباره غلط را تکرار کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد.

امام جمعه موقت تهران نیرو‌های مسلح را بازو‌های پرتوان ملت عنوان کرد و گفت: نیرو‌های مسلح دژ مستحکم ملت هستند و نمی‌گذارند دشمن کمترین تعرضی به کشور داشته باشد. مقام معظم رهبری تعبیری زیبایی هفته گذشته از نیرو‌های مسلح انجام دادند که فرمودند این‌ها مایه عزت دین هستند، اگر این‌ها نبودند با داعش نمی‌جنگیند و اگر حاج قاسم نبود و با داعشی‌ها نمی‌جنگید باید با آن‌ها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اینکه با امنیت زندگی می‌کنیم آموزش و پرورش دانشگاه و حوزه، کشاورزی، صنعت با آرامش اداره می‌شود در سایه خدمات این عزیزان است.

آیت الله خاتمی مساله امنیت را رکن و زیربنای همه توسعه‌ها دانست و بیان کرد: اولین ویژگی که قرآن برای یک جامعه نمونه بیان می‌کند امنیت است و همه نیرو‌های مسلح شایسته تکریم هستند. وزارت دفاع، نیرو‌های مسلح و سپاه و بسیج همگی ویژگی‌های که امیرالمونین توصیه کرده را دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و شهادت مرحوم عبدالعظیم حسنی اظهار کرد: درباره عبدالعظیم تعبیری دیدم که نوشته بود او را زنده زنده دفن کردند و به شهادت رساند و ثواب زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین (ع) است.

وی ضمن گرامیداشت هفته کارگر تصریح کرد: وزیر کار گزارش عملکرد خوبی ارائه داد. مقام معظم رهبری فرمودند طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌های آن‌ها هستند و اگر حال این نیم جمعیت خوب شود حال نیمی از جمعیت ایران به سامان خواهد رسید. آقا در مناسبت‌هایی که روز کار و کارگر است کلماتشان منشور است. به وزیر کار گفتم این منشور را تدوین و ترسیم کنید و باید‌های آقا را در ارتباط با کارگران از جمله امنیت شغلی را اجرایی و عملیاتی کنید. فرمایشات آقا وضع و خطابه نیست بلکه دستورالعمل اجرایی است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در ماجرای غزه شاهد جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها و اقتدار جبهه مقاومت بودیم، گفت: جمعی از دانشگاهی‌ها در آمریکا در دانشگاهی در کالیفرنیا و فرانسه به حمایت از مظلومین غزه برخواسته‌اند و کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرد. استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد می‌گوید آمریکا باید بپذیرد که نسل آمریکا نسلی است که به کلی تغییر کرده است معنای این حرف این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت مردم غزه بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است.

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تری خواهند خورد
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد