Web Analytics Made Easy - Statcounter

گچساران - ایرنا - مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:330 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح های آب و خاک این استان از جمله سدهای خاکی، تامین آب و توسعه آّبیاری در سال جاری تخصیص یافته است.

عبدالعلی بهاءالدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:230میلیارد ریال از این اعتبار برای تکمیل 100 طرح های تامین آب، کانال کشی و سدهای خاکی در کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: آبرسانی به 580 هکتار از اراضی کشاورزی بابا کلان از رودخانه زهره، توسعه آبیاری دشت لیشتر شبکه 3 و 4 از مهمترین این طرح‌های در دست اجرای حوزه آب و خاک این استان است.
بهاءالدینی بیان کرد:امسال همچنین 100 میلیارد ریال برای انجام طرح های آبیاری نوین در سه هزار هکتار زمین کشاورزی این استان اختصاص یافته است.
مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طرح های آبیاری نوین در 800 هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.
وی گفت:تاکنون بیش از 33 هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سامانه‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی مجهز شده که بیش از 12 هزار هکتار آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انجام شده است.
بهاءالدینی افزایش بهره‌وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شست و شوی بی‌رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری ذکر کرد.
وی تصریح کرد:با استفاده از سیستم آبیاری نوین مصرف آب در هر هکتار حداقل 50 درصد کاهش می یابد.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب ایران یک درصد خاک و 10 درصد منابع آبی کشور را دارد.
این استان دارای چهار هزار و 400 چشمه و 10 رودخانه دائمی و فصلی است.
یکهزار و 700 روستا در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 80 روستا در فاصله بسیار کمی از روان آب های سرگردان واقع شده اند.
8143/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اختصاص اعتبار آب و خاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید

علی همت زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید خبر داد و گفت: این میزان در راستای ۲۷ مورد تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی بخش رامند شامل دیوارکشی، اتاقک، محوطه سازی، فنس کشی و استخر اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این عملیات با حضور فرمانده یگان حفاظت امور اراضی، نماینده دادگاه بخش رامند و همکاری عوامل انتظامی و راهداری بویین زهرا و رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان صورت گرفت.

 این اجرا شامل اخبار سامانه و شناسایی‌های اخیر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • ایجاد پایگاه نوآوری یافته‌های تحقیقاتی جهش تولید در کامیاران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار