Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@01:07:21 GMT

انقلاب قرآنی در دل کویر

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۴۲۹۰

انقلاب قرآنی در دل کویر

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سکینه سبزبان، مدیر مؤسسه قرآنی «بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س)» دلگان است؛ مؤسسه‌ای که سال‌هاست با ناچیزترین امکانات، حافظانی تربیت می‌کند که هر یک در قامت یک مربی حفظ قرآن هستند.
وی یکی از حافظان کل قرآن کریم است که از سال 86 برای آموزش کلام الهی در مناطق محروم شهرستان دلگان فعالیت خود را در این مؤسسه قرآنی آغاز کرد؛ اقدامات گسترده و تلاش‌های بی‌وقفه او در مسیر آموزش قرآن به گونه‌ای بود که سال 92 آموزشگاه قرآنی وی به عنوان مؤسسه نمونه قرآنی کشور انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با وی به گفت‌وگو می‌نشینیم تا با ما از همت و ایمانی بگوید که نگذاشت طی این سال‌ها لحظه‌ای از رفتن باز بماند؛ از رنج محرومیت‌ها و حلاوت تربیت حافظانی بگوید که نوای تلاوت آنان از دل کویر به گوش می‌رسد.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) دلگان بیان کرد: این مؤسسه قرآنی از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد؛ در آن زمان تنها یک شعبه داشت، اما بعد از سه سال که حدود 10 – 12 حافظ تربیت کرد، توانست تعداد شعبه‌های خود را افزایش دهد.
وی افزود: در حال حاضر، مؤسسه بیت‌الاحزان 20 شعبه در دلگان و روستاهای اطراف آن دارد و به آموزش دوره‌های مختلف روخوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ جزء 30 ویژه کودکان مقطع ابتدایی و حفظ کل قرآن کریم می‌پردازد.
سبزبان اظهار کرد: یکی از 20 شعبه این مؤسسه، دوره‌های شبانه‌روزی آموزش حفظ کل قرآن برگزار می‌کند؛ این شعبه سال گذشته 8 قرآن‌آموز داشت که از میان آن‌ها، شش نفرشان طی یک سال، حافظ کل شدند.
وی با بیان اینکه دوره‌های حفظ کل قرآن، یک‌ساله و دو ساله هستند، ادامه داد: در حال حاضر، مجموعاً بیش از یک‌هزار قرآن‌آموز در سطح 20 شعبه مؤسسه، در حال فراگیری آموزش‌های قرآنی هستند، یعنی به طور میانگین، در هر شعبه، 70 قرآن‌آموز مشغول یادگیری هستند.

مؤسسه در فقر اداره می‌شود
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) دلگان عنوان کرد: متأسفانه این مؤسسه در فقر اداره می‌شود، به طوری که مربیان ما در شعبه‌های مختلف، هر یک چندین ماه است که حقوق نگرفته‌اند، اما همچنان با انگیزه کار می‌کنند.
وی ادامه داد: علی‌رغم استقبال قرآن‌آموزان، مؤسسه درآمد چندانی ندارد؛ هزینه اداره مؤسسه، تنها از محل نذورات مردمی تأمین می‌شود؛ این در حالی است که هیچ مسئولی ما را یاری نمی‌کند.
سبزبان اظهار کرد: دلگان در منطقه گرم و خشکی قرار دارد، با این حال، کلاس‌های ما در فصل تابستان، وسایل سرمایشی نداشت؛ در فصل سرما هم امکانات گرمایشی نداریم و فضا مناسب آموزش نیست.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه امام جمعه دلگان از عملکرد این مؤسسه به عنوان «انقلاب قرآنی» یاد کرده است، افزود: روزی 10 ختم قرآن در این مؤسسه انجام می‌شود؛ ثواب ختم قرآن به کسانی می‌رسد که مؤسسه را حمایت مالی کنند.

گزارش از هادی محمدی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا حفظ قرآن محرومیت سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است

محسن محمدی‌پناه، مداح و ستایشگر با اشاره به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان حول برنامه‌های قرآنی و طرح زندگی با آیه‌ها گفت: در ماه مبارک رمضان پیگیر برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان هیئات و تشکل‌های دینی در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها» بودیم. هیئت‌ها دو جریان هستند، یک بخش تشیکلات و برنامه‌های هیئت است و دیگری افراد منتسب به هیئت که از فضای قرآنی آن استفاده می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه ما در هیئت انصارالولایه یزد در شب‌های ماه رمضان و به خصوص شب‌های قدر همراه با حضور قاری استانی، کرسی‌های تلاوت قرآن به صورت تدبرمحور را برگزار می‌کردیم، گفت: به نظر بنده در سال‌های اخیر گرایش هیئت‌ها به بحث قرآن افزایش یافته شده و ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است.

این مداح اهل بیت‌(ع) به برنامه تلویزیونی محفل که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی تولید شد، اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد تیم فکری خوبی وارد این عرصه شدند و اولین‌بار است که این سطح گسترده از مردم وارد عرصه قرآنی و مدح اهل بیت‌(ع) می‌شوند. از ابتکارات نوآورانه تیم محفل، این بود که برنامه را همگام و با مشارکت مردم تولید کنند و جلو ببرند. 

وی با بیان اینکه رویداد تجمع قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی کار آبرومند و شایسته‌ای بود، تصریح کرد: مسئولان کنونی سازمان تبلیغات اسلامی بعد از حضور حجت‌الاسلام قمی، متفاوت از سال‌های گذشته هستند. این برداشت من دو حالت دارد یا اینکه تیم تغییر کرده و یا ایده‌ها به‌روز شده‌اند. ماه رمضان امسال سازمان تبلیغات اسلامی و به خصوص سازمان هیئات و تشکل‌های دینی در امور قرآنی بسیار فعال و پویا پای کار آمد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد