Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@04:19:44 GMT

وقتی انیمیشن های ژاپنی همچنان رکورد می‌زنند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۴۴۱۲

با انتشار گزارش سالانه انجمن انیمیشن‌های ژاپنی «AJA» مشخص شده است که صنعت انیمیشن ژاپن سال ۲۰۱۷ میلادی با گذشتن از مرز ۱۹ میلیارد دلار فروش، رکورد جدیدی در این عرصه از خود به جا نهاده است.

کارشناسان این حوزه، این موفقیت خیره کننده را مدیون توجه رسانه‌های نوظهور و غول های آنلاین دنیا به این انیمیشن‌ها می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت اوضاع صنعت انیمیشن ژاپن در بازارهای داخلی رو به راه نیست و ستاره اقبال آنها با شیب ملایمی رو به افول است اما پیوند این صنعت با مدیوم‌های جدیدی همچون نتفلیکس، آمازون، هولو و انواع پلتفرم‌های پخش فیلم در چین باعث شده است که گردش مالی و درآمدزایی آنها در این بخش در طول چهار سال گذشته چهار برابر شود.

مبنای محاسبه این گردش مالی شامل فروش گیشه‌ای و باکس‌آفیس، حق پخش‌های تلویزیونی، حق ساخت مجدد، حق ساخت بازی‌های ویدیویی و ساخت انواع محصولات و اسباب بازی بر مبنای انیمه‌های تولیدی ژاپن است. سال ۲۰۱۷ میلادی پنجمین سال پیاپی بود که شاخص‌های فروش در صنعت انیمیشن ژاپن رکوردشکنی کرد.

شاخص‌ترین خطر بالقوه برای صنعت انیمیشن ژاپن میانگین سنی جامعه این کشور است که به سرعت به سمت پیری می رود که طبعا اقبال به این انیمه را بیش از پیش کاهش می دهد اما فروش خارج از مرز، توجه رسانه‌های آنلاین به این انیمیشن ها و خصوصا باز شدن دروازه‌های صنعت سینمای کشور چین به تولیدات ژاپنی چشم انداز روشنی از آینده را برای انیمه های ژاپنی ترسیم کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صنعت ژاپن انیمیشن چین اسباب بازی جامعه انیمیشن ساخت انیمیشن باکس آفیس انیمیشن ژاپنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران به رکوردشکنی فیلم «مست عشق» در پیش فروش روز اول اکران اشاره و اعلام کرد که این فیلم توانسته گوی رقابت را از فیلم‌های دیگر ژانرها برباید.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران ایران با ابزار خرسندی از موفقیت فیلم «مست عشق» در جلب نظر مخاطبان سینما بیان کرد: فیلم «مست عشق» ساخته حسن فتحی که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته است در پیش‌فروش بلیت‌هایش توانست رکوردزنی کند که این اتفاق برای سینمای ایران اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این فیلم اثر حسن فتحی فیلمساز مطرح کشورمان است و به عنوان اثری بین‌المللی (محصول مشترک ایران و ترکیه) نیز درنظر گرفته می‌شود، اقبال مخاطبان به آن نشان می‌دهد که مردم از فیلم‌ها با ژانرهای مختلف استقبال می‌کنند و «مست عشق» که روایتی تاریخی را در پیش‌زمینه ملودرام دنبال می‌کند توانسته است در فروش نیز بسیار موفق ظاهر شود و حتی فیلم‌هایی در ژانر کمدی را پشت سر بگذارد.

صابری ابزار امیدواری کرد این استقبال ادامه یابد و در طول اکران نیز مخاطبان به تماشای «مست عشق» بنشینند.

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران در پایان عنوان کرد: این موفقیت را به همه دست‌اندرکاران ساخت و اکران فیلم «مست عشق» تبریک گفته و خوشحالم که این فیلم ارزشمند سرانجام در سینماهای کشور به نمایش در آمد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز
  • «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • یورو رکورد زد