Web Analytics Made Easy - Statcounter

شنبه 17 آذر 97
 تهران- خرم آباد 09:25
 خرم آباد- تهران 11:10
کشنبه 18 آذر 97
تهران- خرم آباد15:00
خرم آباد- تهران 17:00
دوشنبه 19 آذر 97
تهران - خرم آباد 11:05
خرم آباد - تهران 12:50
چهارشنبه 21 آذر 97
تهران- خرم آباد 15:00
خرم آباد- تهران 17:00
پنجشنبه 22 آذر 97
تهران- خرم آباد10:00
خرم آباد- تهران12:05
تهران- خرم آباد 15:00
خرم آباد- تهران 17:00
جمعه  23 آذر 97
تهران - خرم آباد 15:00
خرم آباد - تهران 17:00
برای اطلاع از لغو پروازها با تلفن‌هاي 33439903 – 33439902 - 33471041 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برنامه پرواز فرودگاه خرم آباد 23 آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی مناسب، مدیریت تمام ترافیک هوایی کشور و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی که بر اساس معیارها و مقررات ملی و بین‌المللی تعریف شده است، از وظایفی است که در حوزه راه و شهرسازی برعهده داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوذر ضیایی صبح امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در هفتمین جلسه از سلسله جلسات «مسئولان پاسخ می‌دهند» و در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمام فرودگاه‌های فعال در سطح کشور، تحت نظارت سازمان خاصی بوده و زیر نظر آن فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تعدادی از فرودگاه‌ها مانند جزیره خارک، جزیره لاوان و فرودگاه عسلویه به صورت مستقیم تحت نظارت وزارت نفت فعالیت دارند و تعداد محدودی از فرودگاه‌ها مانند فرودگاه جزیره کیش و قشم تحت نظر منطقه آزاد هستند، همچنین فرودگاه‌های تحت نظارت نیروهای مسلح تنها فعالیت نظامی دارند، اما اغلب فرودگاه‌های کشور مانند فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، زیر مجموعه شرکتی دولتی تحت نظارت وزارت راه و شهرسازی است که حدود ۵۰ فرودگاه تحت نظارت این شرکت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌ها کاربری متفاوتی دارند و ۹ فرودگاه بین‌المللی مانند فرودگاه حضرت امام به صورت ۲۴ ساعته برای پروازهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند، افزود: تعدادی از فرودگاه‌ها مرز هوایی هستند و پروازهای داخلی را به صورت مستمر برقرار دارند و برای پروازهای خارجی فعالیت شبانه‌روزی ندارند، بلکه تنها هنگام وجود پروازهای خارجی حضور دارند، همچنین بعضی از فرودگاه‌ها تحت عنوان فرودگاه‌های محلی برای برقراری پروازهای داخلی فعالیت می‌کنند، بعضی دیگر از فرودگاه‌ها مانند شهید بهشتی اصفهان نیز مشترک هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه استمرار خدمت‌رسانی مطلوب و ایمن در صنعت هوانوردی، راهبری مدیریت نگهداری و توسعه فرودگاه‌ها و سامانه‌های هوانوردی کشور از وظایفی است که برعهده داریم، عنوان کرد: ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی مناسب، مدیریت تمام ترافیک هوایی کشور و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی که بر اساس معیارها و مقررات ملی و بین‌المللی تعریف شده است، از وظایفی است که در حوزه راه و شهرسازی برعهده داریم.

محدوده ترافیکی استان از پیچیده‌ترین ترافیک‌های کشور / ‏‬ تجهیز فرودگاه اصفهان به سامانه رادار

ضیایی با اشاره به اینکه فرودگاه اصفهان با تأسیس در سال ۱۳۰۸ از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است، ادامه داد: این فرودگاه از سال ۱۳۶۱ به محل فعلی منتقل شده است و چون در مرکز کشور قرار دارد، محدوده ترافیکی استان از پیچیده‌ترین ترافیک‌های کشور است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسیرهای پروازی از مجاورت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان عبور می‌کنند، خاطرنشان کرد: این فرودگاه با زیرساخت مناسب نسبت به فرودگاه‌های کشور به عنوان فرودگاه احتیاطی بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی مشخص شده است که اگر در پروازی با مشکل جدی مواجه شدیم، هواپیما می‌تواند در این فرودگاه بنشیند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان در خصوص امکانات و تجهیزات فرودگاه اصفهان اضافه کرد: دو باند پروازی استاندارد به طول ۴۳۹۷ متر، دو باند استاندارد و مناسب از نظر استقامتی، ۲۰ موقعیت پارک استاندارد، تجهیزات کمک ناوبری و نظارتی به‌روز در مقایسه با دیگر فرودگاه‌های کشور، تجهیزات ارتباطی و هواشناسی و تجهیزات امداد و نجات از سری امکانات و تجهیزات این فرودگاه است.

ضیایی تاکید کرد: در دسته‌ای از فرودگاه‌های کشور قرار داریم که به سامانه رادار مجهز هستیم و می‌توانیم بر پروازها از لحظه شروع تا زمان رسیدن به مقصد اشراف داشته باشیم و این امر سبب ارتقای ضریب ایمنی پرواز و استفاده بهینه از فضا با پرواز در ایمن‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر می‌شود.

وی با بیان اینکه جز معدود فرودگاه‌هایی هستیم که توانستیم دید پروازهای ورودی را به ۵۵۰ متر کاهش دهیم، گفت: با تجهیز فرودگاه اصفهان به سامانه هواشناسی ILS توانستیم دید پروازها را به‌ویژه در فصل‌های سرد سال که با کاهش دید مواجه می‌شویم، افزایش دهیم تا به علت چالش‌های آب‌وهوایی پروازی لغو نشود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه با داشتن ترمینال بال هوایی، جز سه فرودگاه برتر کشور هستیم، افزود: با ۱۲ هزار متر مربع ظرفیت پرواز داخلی و پذیرش دو میلیون مسافر در سال توانستیم جوابگوی تردد مسافران در حوزه پروازهای داخلی باشیم، همچنین با ۱۵ هزار متر مربع ظرفیت ترمینال پروازهای خارجی، یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر داشتیم.

پوشش ۱۸ مسیر هوایی داخلی و پروازهای چهار شرکت خارجی در فرودگاه اصفهان

ضیایی با تاکید بر اینکه در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا اواسط سال ۱۴۰۰ به علت شیوع کرونا نقطه اوج فرودگاه اصفهان بوده است، عنوان کرد: پیشرفت‌هایی در این بازه زمانی داشته‌ایم و در حال حاضر با توجه به مسائل پروازهای مسافران، محدودیت‌هایی برای پروازهای باری وجود دارد، با این حال اتفاقات مؤثری در حال رخداد است، همچنین جایگاه تشریفات اختصاصی را در فرودگاه اصفهان داریم که در آینده رونق بهتری خواهد داشت.

وی در خصوص چالش بازرسی بار مسافران با وجود دستگاه‌های پیشرفته بازرسی افزود: دستگاه‌های Xray موجود در فرودگاه‌ها به‌صورت خودکار بار مسافران را بررسی می‌کند، با این حال با مشاهده بعضی از موارد مشکوک موظف به بازرسی فیزیکی بار مسافران هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه در چند دهه اخیر صنعت هوایی و فرودگاه‌ها تحت تأثیر تحریم‌ها قرار داشته‌اند و بیان اینکه در این شرایط ۲۷۰ هزار تردد ورودی و خروجی داشتیم، عنوان کرد: در فرودگاه اصفهان ۱۸ مسیر هوایی را پوشش می‌دهیم که آبادان، اهواز، تبریز، بندرعباس، تهران، جزیره خارک، رشت، عسلویه، جزیره کیش و قشم، کرمان، ماه‌شهر، مشهد، زاهدان و لاوان بعضی از این مسیرها هستند.

ضیایی با بیان اینکه ۱۷ شرکت هواپیمایی داخلی و چهار شرکت خارجی به فرودگاه اصفهان پرواز دارند، ادامه داد: در شش مسیر خارجی به کویت، قطر، استانبول، دبی، نجف و مسقط در عمان پرواز داریم و به صورت میانگین روزانه ۴۰ پرواز ورود و خروج داخلی و حدود ۸ تا ۱۰ پرواز ورود و خروج خارجی را از فرودگاه اصفهان مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه چهار پرواز هفتگی به نجف و ۴۰ پرواز تفریحی ورود و خروج به جزیره کیش از اصفهان داریم و در چند ماه اخیر شاهد رشد نسبی پروازها هستیم، خاطرنشان کرد: در خصوص تعداد پروازها در جایگاه مناسبی قرار داریم و بعد از فرودگاه امام و فرودگاه مشهد، رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌ایم.

کد خبر 751721

دیگر خبرها

  • ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی
  • آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آغاز پروازهای حج تمتع فرودگاه ارومیه از ۱۸ خرداد
  • پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان (۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول