Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@23:08:08 GMT

چربی سوزی با بهترین فرمول تغذیه ای

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۴۸۴۴

چربی سوزی با بهترین فرمول تغذیه ای

رکنا: چربی سوزی و کاهش وزن یکی از معضلات جامعه امروزی در گروه های سنی مختلف است با پیروی از این باید و نبایدها به وزن ایده آل خواهید رسید.

به طور کلی بدن سازی به معنای تقویت ماهیچه های بدن به وسیله ورزش Sport و تغذیه است. بدن سازی می تواند تبدیل به یک سبک زندگی شود که شامل فعالیت داخل و بیرون از باشگاه فرد ورزشکار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای گرفتن نتیجه بهتر علاوه بر ورزش کردن باید روی رژیم غذایی هم تمرکز کرد.

آموزش بدنسازی و رژیم غذایی به طور معمول به دو مرحله تقسیم می شود: اضافه کردن وزن و چربی سوزی. در طول مرحله اول فرد ورزشکار یک رژیم غذایی پر کالری مملو از پروتئین می گیرد و وزن خود را به منظور ساختن هر چه بیشتر ماهیچه بالا می برد. در مرحله بعد این فرد در حالی که تلاش می کند تا ماهیچه هایی که در مرحله قبلی اضافه کرده است را حفظ کند، چربی های بدن خود را بسوزاند. این فرآیند به وسیله تغییرات مخصوصی در رژیم غذایی و تمرینات وی در طی 12 تا 26 هفته انجام می گیرد.

فواید بدنسازی

بدنسازی فوایدی را به دنبال دارد که سلامت فرد را تضمین می کند. بدنسازان همواره در حال تمرینات مقاومتی و هوازی هستند. تمرینات مقاومتی قدرت و اندازه ماهیچه ها را افزایش می دهند که از این طریق احتمال ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و کلیوی کاهش می یابد. تمرینات هوازی که فرد ورزشکار به طور منظم برای چربی سوزی انجام می دهد، به سلامت قلب Heart کمک می کند و از انواع بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

رژیم غذایی مانند تمرینات ورزشی بخش مهمی از برنامه بدنسازی را تشکیل می دهد. مواد غذایی که باید ورزشکاران از آن ها استفاده کنند، عبارتند از:

گوشت، مرغ و ماهی شامل استیک راسته، گوشت چرخ کرده، گوشت گاو، سینه مرغ، ماهی سالمون و تیلاپیا

لبنیات شامل ماست، شیر و پنیر کم چرب

غلات شامل نان، حبوبات، تردک، بلغور، کینوآ، پاپ کرن و برنج

میوه جات شامل سیب، پرتقال، موز، انگور، گلابی، هلو، هندوانه و انواع توت ها

سبزیجات نشاسته دار شامل سیب زمینی، ذرت، نخود سبز، لوبیا سبز

سبزیجات شامل کلم بروکلی، اسفناج، سبزیجات سالادی برگ، گوجه فرنگی، لوبیا سبز، خیار، کدو سبز، مارچوبه، فلفل و قارچ

دانه ها و آجیل شامل بادام، گردو، دانه های آفتابگردان و دانه های کتان

لوبیا و حبوبات شامل نخود، عدس، لوبیا قرمز، لوبیا سیاه و لوبیا چیتی

روغن شامل روغن زیتون، روغن دانه کتان و روغن آووکادو

در کنار این خوراکی ها برخی مواد غذایی هستند که باید از خوردن آن ها پرهیز کنید که عبارتند از:

مشروبات الکلی که تاثیر منفی روی ساخت ماهیچه و کم کردن وزن دارند.

مواد قند که دارای کالری بالا و مواد مغذی کمی هستند، شامل آب نبات، کلوچه، دونات، بستنی، کیک و نوشیدنی های شیرین مثل سودا و نوشیدنی های انرژی زا

سرخ کردنی ها شامل ماهی های سرخ شده، سیب زمینی سرخ کرده، پیاز سرخ شده، مرغ سوخاری و پنیر پیتزا

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

پسر جوان عاشق نامادری اش شد / آنها می خواهند بچه دار شوند !+عکس ضبط فیلم کثیف دختر و پسر توریست در بالای اهرام مصر نوزاد 6 ماهه قربانی خیانت های پویا به همسرش شد جسد جوان حلق آویز شده در صومه سرا پیدا شد+ عکس دلخراش این دختر بچه ناز توسط یک زن معتاد ربوده شده است / او را دیده اید؟+ عکس قاتل کرمانشاهی 3 عضو یک خانواده را به رگبار بست گفتگو با عامل آتش زدن مردم در بوستان‌های پایتخت: برای خنده ، مردم را آتش می زدم+فیلم و عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خیابان اندرزگو به جای دور دور دختر و پسرها به تگزاس تبدیل شد حمله وحشیانه 2 سارق به طلا فروشی در اسلامشهر با همدستی یک دختر جوان+ فیلم آقای سالار عقیلی از شما بعید است! +فیلم پیشنهادهای شیطانی مرد نیکوکار از زنان گیلانی / سوءاستفاده های کثیف؟ جوان 17 ساله نهاوندی در استادیوم خود را دار زد زیر و بم حمله تروریستی در چابهار / هیچ گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است عکس وحشتناک از حمله گرگاس به مردم تالش+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: ورزش Sport سبک زندگی بدنسازی سلامت سرطان قلب Heart تغذیه جامعه کاهش وزن وزن چربی چربی سوزی عکس فیلم دختر حادثه تروریستی مرد عروسی حوادث افغانستان اخبار افغانستان افغان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد

 طی چند ماه گذشته بنزین در رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار گران شد تا به مرز ۸ شیکل (بیش از ۲ دلار) برای هر لیتر برسد.

به گزارش تسنیم، روزنامه عبری زبان و اقتصادی کالکالیست در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، از بامداد چهارشنبه قیمت بنزین به 7.90 شیکل خواهد رسید تا به بالاترین قیمت خود از سال 2022 برسد که در آن قیمت هر لیتر بنزین به 8.08 شیکل رسیده بود.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سقوط شیکل در برابر دلار طی هفته‌های اخیر (بعد از ضربه تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی) در کنار توقف سوبسید مالیاتی به مصرف کنندگان (به دلیل کسر بودجه بزرگ رژیم صهیونیستی به دلیل هزینه‌های جنگ) باعث شد تا قیمت بنزین از نیمه شب امشب (اولین دقایق روز چهارشنبه) 7.90 شیکل شود ( هر دلار 3.73 شیکل است).

در ادامه این گزارش آمده است، وزارت دارایی اسرائیل تقدیم سوپسیدهای مالیتی غیر مستقیم به سوخت را متوقف کرده است، علت آن هم کسری چندین میلیارد شیکلی بودجه اعلام شده است که بخشی از آن مربوط به هزینه‌های هنگفت جنگ است.

اما گرانی صرفا دامن بخش سوخت را نگرفته است بلکه صبح امروز رسانه‌های عبری زبان از افزایش 20 درصدی قیمت مواد غذایی و سوپری هم خبر دادند.

براساس گزارشی که روزنامه آیس در شماره امروز سه شنبه خود منتشر کرد، خبر داد، شیر که تحت نظارت نهادهای مربوطه قیمت گذاری می‌شود، 4.5 درصد از فردا صبح گران تر می‌شود، در حالی که مشتقات شیر و بقیه لبنیات بین 3 تا 15 درصد گران خواهند شد.

ماکارونی 20 درصد و سوسیس و کالباس 9 درصد به قیمتشان افزوده می‌گردد، در حالی که بقیه مواد غذایی نیزدر حدود 4 درصد افزایش را تجربه خواهند کرد.

در این بین روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی در شماره امروز خود با اشاره به سقوط قیمت شیکل در مقابل دلار اعلام کرد، بازار ارز متنظر اخبارمثبتی در رابطه با توافق مبادله اسرا است تا کمی از زیان‌های خود را ترمیم کند.

به نوشته این رسانه صرف رسیدن اخباری مثبت در مورد پیشرفت در مذاکرات مبادله اسرا تاثیرات خود را بر بازار ایجاد کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!