Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین بیرانوندی، مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از لرستان، با اشاره برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی ویژه اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه برادران لرستان به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با مشارکت معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه لرستان به‌منظور ترویج فرهنگ مقاومت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اولین مسابقه مقاله‌نویسی ویژه اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه برادران را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حوزه‌های علمیه ازجمله مراکز فرهنگی هستند که در دوران جنگ تحمیلی با فرستادن مُبلّغ به شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین مناطق جنگی، نقش مؤثری در جذب جوانان به میادین نبرد داشتند.
حجت‌الاسلام بیرانوندی، بررسی نقش و عملکرد فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در جنگ تحمیلی، بررسی جایگاه مفهوم فرهنگ جهاد و دفاع در آموزه‌های دینی و نیز بررسی نقش مؤثر مراجع تقلید، علما و روحانیت در دوران دفاع مقدس را ازجمله محور‌های این مسابقه برشمرد و اضافه کرد: بررسی نقش حضرت امام خمینی(ره) در ایجاد انسجام و وحدت ملی در طول جنگ و تأثیر آن بر روند جنگ تحمیلی، بررسی نقش تبلیغی و رزمی روحانیت در دوران دفاع مقدس، بررسی نقش تبلیغی و رزمی روحانیت در دوران دفاع مقدس، بررسی سیاست و رفتار ابرقدرت‌های بزرگ در قبال جنگ تحمیلی، بررسی وضیعت اقتصادی ایران در دوران دفاع مقدس و بررسی نقش بیگانگان در تحقق فتنه ۸۸، ازجمله محور‌های این مسابقه است.
وی با تأکید بر این‌که دفاع مقدس مربوط به ارگان، نهاد و قشر خاصی نبوده است، بلکه همه اقشار و نهاد‌ها در آن نقش داشته‌اند، اظهارکرد: بررسی نقش علما و مراجع معظم تقلید در پیروزی انقلاب اسلامی، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های انقلاب اسلامی در طی چهل سال گذشته، مقایسه اجمالی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دیگر جهان، بررسی جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری، معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، ریزش و رویش‌های انقلاب اسلامی، بررسی راهکار‌های برون رفت از تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران و عوامل مؤثر در انحرافات خواص انقلاب، از دیگر محور‌های مسابقه مقاله‌نویسی ویژه اساتید و طلاب است.
مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان لرستان با بیان این‌که زمان اعلام نتایج این مسابقه، بهمن‌ماه خواهد بود، تصریح کرد: آثار باید از ۱۰ صفحه بیشتر باشند و به‌صورت تایپی ارسال شود و محدودیتی از نظر کمی برای ارسال آثار وجود ندارد.
وی یادآور شد: لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات حوزوی، آدرس محل سکونت و شماره تماس فرد محقق و مقاله‌نویس، در انتهای مقاله درج شده باشد.
حجت‌الاسلام بیرانوندی افزود: علاقه‌مندان می ‌توانند مقالات خود را حداکثر تا پایان دی‌ماه امسال به معاونت نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان ارسال کنند.
وی از اهدا لوح تقدیر به کلیه شرکت‌کنندگان در این مسابقه خبر داد و گفت: به سه نفر از صاحبان آثار برتر، لوح تقدیر و هدایای ارزشمندی اهدا خواهد شد.
حجت‌الاسلام بیرانوندی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقه باید آثار خود را به آدرس خرم‌آباد، میدان ناصرخسرو، خیابان رودکی، نبش کوچه یادگار امام (ره)، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی مسابقه مقاله نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره پاسخ برتر امسال سومین سال فرخوان خود را که از پاسخ‌های علمی برتر به شبهات تقدیر می‌نماید اعلام کرده است که تمام مراکز واشخاص پاسخگو دراین طرح شناسایی وآثار واشخاص برتر مورد تقدیر واقع شدند؛ امسال نیز آخرین مهلت فراخوان تا پایان اردیبشهت اعلام گردیده است؛ تمام فعالان پاسخگو اعم از نوشتاری و هنری وکتاب وفیلم وانواع کار‌های فرهنگی که در عرصه پاسخ به شبهات فعالیت دارند دراین طرح می‌توانند با ارسال نمونه‌ای از آثار شرکت کنند.

از نویسندگان وفعلان مجازی پاسخگو وهنرمندان وخبرگزاری‌ها وسایت‌های پاسخگو دعوت می‌شود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره که زیر نظر مدیر کل حوزه‌های علمیه ودرمرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه مستقر می‌باشد ارسال کنند.

موضوع جشنواره: تقدیر از فعالان و مراکز پاسخگو به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی، همراه با اعطای جوایز به آثار برتر و حمایت از برگزیدگان

قالب‌های جشنواره: 

پژوهشی: کتاب، مقاله، پایان‌نامه.
ادبی: شعر، داستان، داستانک، ناداستان، رمان.
چندرسانه‌ای: فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی.
تجسمی: عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی.
بین‌الملل. بخش‌ویژه: رویکرد تهاجمی در مواجهه با شبهات.

معیار‌های انتخاب اثر:
ـ پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا
ـ استفاده از شیوه‌های نوین پاسخگویی
ـ ارائه الگو‌های صحیح پاسخگویی به شبهات

شرایط آثار: 
ـ آثار پژوهشی نگاشته و چاپ شده در سال ۱۴۰۱
ـ عدم ارسال آثار ارسالی در جشنواره‌های قبلی

مهلت ارسال آثار: پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
اختتامیه جشنواره: پاییز ۱۴۰۳
ارسال آثار: https://jpb.pasokh.org

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان