Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار تصاویری از رفتار تحقیرآمیز پلیس فرانسه با دانش‌آموزانی که در تظاهرات‌ها در این کشور شرکت کرده‌اند خشم گروه‌های معترض را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، انتشار تصاویری از رفتار تحقیرآمیز پلیس فرانسه با دانش‌آموزانی که در تظاهرات‌ها در این کشور شرکت کرده‌اند خشم گروه‌های معترض را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش اسکای‌نیوز، فیلمی که برخی سیاستمداران آن را محکوم کرده‌اند دانش‌آموزان را در حالی نشان می‌دهد که روی زانو نشسته‌اند و پلیس ضدشورش با فریاد به آن‌ها دستور می‌دهد.

طبق این گزارش، مسئولان در فرانسه نگرانند دست به دست چرخیدن این فیلم در فضای مجازی باعث شعله‌ور شدن آتش خشم گروه‌های معترض، مشهور به «جلیقه‌زردها» شده و آن‌ها را برای حضور در تظاهرات‌های برنامه‌ریزی‌شده برای شنبه راغب‌تر کند.

بیم اعتراضات گسترده در روز شنبه عملاً پاریس را به تعطیلی کشانده است. وزیر فرهنگ فرانسه پنجشنبه اعلام کرد اماکن گردشگری فرانسه، از جمله برج ایفل و موزه لوور روز شنبه تعطیل خواهند بود.

دانش‌آموزانی که فیلم آن‌ها در فضای مجازی پخش شده، دانش‌آموزان منطقه «مانت-اژولی»، واقع در حومه پاریس هستند که پلیس آن‌ها را به دلیل شرکت در تظاهرات‌های اخیر دستگیر کرده است. دامنه اعتراضات سه هفته‌ای در فرانسه ده‌ها مدرسه در این کشور را هم درگیر کرده است.

اسکای‌نیوز نوشته پلیس در حوالی دبیرستان «سنت-اگزوپری» مجموعاً ۱۴۶ نفر را دستگیر کرده است. ادعا شده معترضان با پلیس درگیر شده و دو خودرو را به آتش کشیده‌اند.

«الیور فاوئر»، رهبر حزب سوسیالیست فرانسه در واکنش به این فیلم این پیام را در توئیترش منتشر کرد: «هر کار اشتباهی که انجام شده باشد تحقیر نوجوانان و فیلمبرداری از آن توجیه ندارد.»

خبر‌ها حاکی است مسئولان حکومتی تدابیر گسترده‌ای برای سرکوب اعتراضات روز شنبه تدارک دیده‌اند. رویترز نوشته حدود ۸۹ هزار نیروی پلیس در سراسر این کشور مستقر شده‌اند.

کارگران و دیگر گروه‌های معترض که به «جلیقه‌زردها» معروف شده‌اند علی‌رغم عقب‌نشینی دولت فرانسه از طرحی که اعتراضات را کلید زد، برای روز شنبه فراخوان تجمعات گسترده سراسری صادر کرده‌اند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که از لفظ «آشوب» برای اشاره به تظاهرات‌ها در فرانسه استفاده می‌کند گفته بیم آن می‌رود روز شنبه خشونت‌های جدی در پاریس اتفاق بیفتد. در همین راستا، پلیس فرانسه به مغازه‌داران منطقه «شانزلیزه» توصیه کرده روز شنبه مغازه‌های خود را باز نکنند.

تظاهرات‌ها در فرانسه از ۲۶ آبان‌ماه در اعتراض به تصمیم دولت این کشور برای اعمال تعرفه اضافی بر سوخت مایع آغاز شد، اما بعد از آن به افزایش هزینه‌های زندگی و در کل سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه گسترش یافت.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دولت فرانسه در دو مرحله از طرحی که اعتراضات را کلید زده به طور کامل عقب‌نشینی کرده است.

نخست‌وزیر فرانسه ابتدا سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد دولت، طرح افزایش مالیات بر سوخت را برای ۶ ماه معلق می‌کند. او چهارشنبه شب، بعد از آنکه عقب‌نشینی اول تغییری در اوضاع ناآرام فرانسه ایجاد نکرد، گفت: این طرح به طور کامل کنار گذاشته شده است.

روز چهارشنبه اتحادیه‌های کامیون‌داران و کشاورزان فرانسه نیز اعلام کردند قصد دارند علیه سیاست‌های اقتصادی دولت ماکرون دست به اعتراض و اعتصاب بزنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جلیقه زردها آشوب در فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نمایشگاه و جشنواره مهارتی دانش آموزی در کرج برپا شده تا با نمایش بخشی از توانمندی دانش آموزان، گرایش به رشته‌های فنی افزایش یابد. 

در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته های مختلف آثارشان را معرفی می کنند، هم چنین فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی هم در رشته ای جدید به علاقه مندان  معرفی  می شود.

مدیر کل  آموزش و  پرورش  استان  البرز گفت: آموزش دانش  آموزان  در رشته های فنی  و حرفه ای  یکی از  راهکارهای  موثر در  کاهش بیکاری فارغ التحصیلان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده
  • موفقیت ۲۰۰۰ هنرستانی در کسب و کار
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس