Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@13:33:21 GMT

ناراحتی بطحائی از ۲۰:۳۰ و کنایه‌اش به رسانه ملی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۵۱۵۹

ناراحتی بطحائی از ۲۰:۳۰ و کنایه‌اش به رسانه ملی

روزنامه ایران: سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش نوشت: «پنجشنبه شب خبر ۲۰:۳۰ صداوسیما در اقدامی غیرحرفه‌ای، گزارشی از خطای یک معلم در یکی از مدارس استان همدان را با آب و تاب فراوان پخش کرد. صرف نظر از آن که این گزارش تقطیع شده و ناقص بود، پخش این خبر از شبکه سراسری رسانه ملی از چند جهت قابل نقد و ایراد است:

۱- اگر چه وجود نازنین کودکان و نوجوانان و روح لطیف و تأثیرپذیر آنان نباید تحت هیچ شرایطی موجب آزار و تنبیه حتی لفظی قرار گیرد، لیکن اگر یک معلم در میان بیش از یک میلیون همکار فرهنگی و در یک کلاس از ۶۰۰ هزار کلاس این مرز و بوم به هر دلیل موجب خطای حرفه‌ای شد، آیا باید آن را به این نحو تخریبی رسانه‌ای کرد؟ این سؤال و پاسخ آن هرگز به معنای تلاش برای نادیده گرفتن و صرف نظر کردن از این خطا نیست بلکه اشاعه این خطا‌ها آن هم از طریق رسانه ملی - که ان شاءالله بینندگان پرشماری داشته باشد - کم‌کم به عادی شدن این گونه خطا‌ها و گسترش آن کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- اعتماد آحاد جامعه و پایگاه اجتماعی نظام آموزش و پرورش، مهم‌ترین عامل برای ارتقای کیفیت این نهاد مهم است. هر عاملی که خواسته یا ناخواسته بر این جایگاه لطمه وارد کند، حتماً و حتماً رشد و تعالی آموزش و پرورش را هدف قرار داده و آن را با مشکل مواجه می‌سازد. آیا سزاوار است در جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) به کرات از نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگ‌ساز جامعه نام می‌برند، با بزرگنمایی یک اشتباه یا انعکاس آن با روشی ناصحیح، این نظام را مورد هجمه قرار دهیم و خانواده‌ها را نسبت به معلمان خدوم و زحمتکش بی‌اعتماد نماییم؟ تأکید می‌کنم همه مدیران و مسئولان در آموزش و پرورش قانوناً و اخلاقاً مکلف به رصد مستمر رفتار‌های همکاران در مدارس و کلاس‌ها و برخورد منطقی و منطبق بر قانون با متخلفین خواهند بود؛ همچنان که در موارد مشابه گزارش مورد نظر، شخص و اشخاص خاطی با شدیدترین وجه آن مورد توبیخ، تغییر شغل و سایر تنبیهات اداری قرار گرفته‌اند. لیکن همان طور که خطای یک قاضی، یک روزنامه‌نگار، یک پزشک، یک کارمند صدا و سیما و... با جزئیات آن مورد اطلاع‌رسانی به این نحو قرار نمی‌گیرد - که نباید هم بگیرد - پخش این گزارش و گزارش‌های مشابه در مورد آموزش و پرورش تزریق سمی مهلک در اطمینان و اعتماد عمومی جامعه خواهد بود.

۳- ورود خبرنگار و دوربین به محیط مدرسه و کلاس و بازخواست کردن و یکی به دو کردن با مسئولین مدرسه در منظر دانش‌آموزان به شکلی که در گزارش مورد نظر مشاهده شد، بسیار ناپسند و به دور از شأن محیط تعلیم و تربیت بوده است. این موضوع را از مدیرانی که اجازه این ورود و ضبط چنین گزارشی را صادر کرده‌اند، پیگیری خواهم کرد. امیدوارم همکاران صدا و سیما همانند بسیاری از گزارش‌های پیشین با کنترل هیجانات خود اجازه دهند این گونه مشکلات و خطا‌ها با روش صحیح و منطقی و با هزینه‌های کمتر اجتماعی پیگیری و رفع شود.»

منبع: فردا

کلیدواژه: بطحائی رسانه ملی تنبیه دانش آموز همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد