Web Analytics Made Easy - Statcounter

"از نظر آنها ما تندرو بودیم. اعضای دفتر انجمن اسلامی را محترمانه اخراج و مجددا انتخاباتی را برگزار کردند که اعضای پیشین حق نامزد شدن نداشتند. رییس گروه انحلال در مجلس ششم همکار و دوست من شد و در سال 1388 برای مدت 5 سال زندانی شد. " آفتاب‌‌نیوز : احمد میدری فعال دانشجویی پیشین، نماینده مجلس ششم و معاون کنونی وزیر کار در روزنامه اعتماد نوشت:در سال 1366 عضو انجمن اسلامی دانشگاه شیراز بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دفتر مرکزی تهران گروهی برای انحلال انجمن اسلامی به شیراز اعزام شدند. 
وی افزود: از نظر آنها ما تندرو بودیم. اعضای دفتر انجمن اسلامی را محترمانه اخراج و مجددا انتخاباتی را برگزار کردند که اعضای پیشین حق نامزد شدن نداشتند. رییس گروه انحلال در مجلس ششم همکار و دوست من شد و در سال 1388 برای مدت 5 سال زندانی شد. رویارویی چه به شکل دیروزی آن و چه به شکل درگیری که هفته پیش در یکی از دانشگاه‌های تهران شاهد آن بودیم، باید پایان یابد. واقعیت‌های تلخ پیرامون و پیش‌بینی‌ روندهای موجود صف‌بندی‌های سیاسی جدیدی را می‌طلبد. ماهیت دوست و دشمن تغییر کرده است. به جای رو در رویی دانشجویان می‌توانند و باید در کنار هم قرار بگیرند. اما چرا و چگونه؟
جنبش دانشجویی برای من به عنوان یک اقتصادآموخته روزنه امید است. روزنه‌ای برای حل مشکلات مهم اقتصاد کشور. جنبش دانشجویی با وجود مشابهت‌هایی که با جنبش کارگری، جنبش زنان، جنبش اقلیت‌ها و جنبش بازاریان دارد، در یک مولفه از این اشکال جنبشی متمایز است. دانشجویان صرفا به دنبال منافع صنف خود نیستند، بلکه برای منافع همه گروه‌ها به خیابان می‌آیند و برای مردم هزینه می‌دهند. جنبش دانشجویی جنبش عدالت‌طلب و برابری‌خواه است، جنبشی است پر از انرژی جوانانی که هر یک می‌توانند نقش رهبر یک گروه بزرگ را بازی کنند. دانشجو، عدالت‌طلب و اهل گفت‌وگو و منطق است. آنها برای زندگی بهتر مردم به میدان می‌آیند و حاضرند درک خود را به اشتراک و نقد بگذارند. به‌ شدت نیازمند حضور گروهی اینچنینی در زندگی عمومی هستیم. گروهی که در مقام یک جوان پرانرژی است، در مقام یک دانشگاهی با زبان استدلال سخن می‌گوید و آرمان خود را منافع عمومی و نه یک اقلیت یا گروه خاص قرار داده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جنبش دانشجویی تندروی سال 88

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی به فرانسه نیز راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، دانشجویان معترض در فرانسه به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان تهران در حمایت از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی چه گفتند؟
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به پاریس رسید
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • فیلم| سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»