Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به افزایش گفتمان نفرت و انزجارطلبی و نژادپرستان ضد اسلام و مسلمانان در جهان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عرب48، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی که به مناسبت سالروز هفتادمین کنوانسیون بین المللی مبارزه با کشتار جمعی در مقر دایمی این سازمان در نیویورک ایراد کرد، نسبت به افزایش گفتمان نژادپرستانه و انزجارطبانه ضد اسلام هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش نسبت به رنج و درد مسلمانان روهینگیا در میانمار که به طور هدفمند در معرض کشتار، شکنجه، تجاوز و آتش سوزی قرار دارند، ابراز نگرانی کرد.

 

وی افزود: کنوانسیون جلوگیری از کشتار جمعی و مجازات آن، نخستین معاهده حقوق بشر است که سازمان ملل آن را در 9 دسامبر 1948 تصویب کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: این کنوانسیون تبلور اراده جمعی برای محافظت مردم از وحشی گری و جلوگیری از تکرار فجایعی است که جهان در طول جنگ جهانی دوم شاهد آن بوده است.

 

گوترش گفت: گروههای تندروی خشن مانند گروهک تروریستی داعش در عراق، با وحشی گری ایزدی‌ها را به اتهام قتل، بردگی جنسی و قاچاق هدف قرار دادند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: همه نوع انزجارطلبی و نفرت از زنان، اسلام در حال افزایش است.

 

وی افزود: همه باید به طور انفرادی و جمعی با هرگونه تلاش برای هدف قرار دادن مردم به علت تابعیت، نژاد یا دین و یا هرنوع  هویت دیگر مخالفت کنیم.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد تاکید کرد: جلوگیری از کشتار جمعی و مجازات عاملان آن وظیفه و مسئولیت و تعهد همه جامعه بین الملل است.

 

گوترش به مسئله مسلمانان روهینگیا که دولت میانمار آنها را «مهاجران غیرنظامی» از بنگلادش می داند، پرداخت و گفت: نسبت به وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار که مورد قتل و شکنجه و تجاوز سازمان یافته و قربانی پاکسازی نژادی قرار گرفتند، نگران است.

سازمان ملل متحد، مسلمانان روهینگیا را اقلیت دینی در جهان می داند که بیشترین آزار و اذیت را دیده اند.

وی افزود: 149 کشور کنوانسیون کشتار جمعی را تصویت کردند یا به آن پیوستند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس استان سمنان مشهد خراسان جنوبي کانون های فرهنگی هنری مساجد بیرجند دولت حوزه هنری آنتونیو گوترش نژادپرستی اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، باکو پایتخت آذربایجان از چهارشنبه (12 اردیبهشت) لغایت جمعه (14 اردیبهشت) میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین نشست رهبران ادیان با حضور رهبران ادیان و نمایندگان سازمان‌های دینی و اجتماعی از سراسر جهان با عنوان «تقویت اعتماد از طریق گفتمان بین ادیان» در باکو برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد