Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس اتحادیه کشوری تولید کنندگان و توزیع کنندگان گازهای طبی و صنعتی از تقلبی خطرناک در پوشش این صنف خبر داد.

به گزارش رکنا، پیکان کلانتری طالقانی،رئیس اتحادیه کشوری تولید کنندگان و توزیع کنندگان گازهای طبی و صنعتی گفت: گاز هلیوم،گازی بی رنگ، بی بو و غیرسمی در صدر گازهای مشهور به گازهای نجیب قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام گازهای تک اتمی مانند هلیوم ، نئون و آرگون و زنون بصورت 1% در جو و 7% در ذخایر گازهای طبیعی وجود دارد و در دمای اتاق غیر قابل اشتعال اند و در واقع میل ترکیب با اکسیژن را ندارند.

وی ادامه داد: برابر شکایات تلفنی از سوی مصرف کنندگان و گزارش بازرسین اخیرا با افزایش قیمت این گاز و مقرون به صرفه نبودن استفاده از آن در بادکنکها متاسفانه عده ای فروشنده غیرمجاز و سیار نسبت به توزیع بادکنک های جشن تولد و عروسی و حتی همایش ها در سطح قنادی ها و فروشگاههای لوازم جشن و پذیرایی پس از تزریق گاز مایع بوتان و پروپان که از گازهای سبک حساب می شوند ولی ارزانتر از گاز هلیوم هستند، اقدام می نمایند . در نتیجه این گازهای جایگزین که به شدت قابلیت اشتعال دارند در جشن ها که معمولا از کبریت و فندک برای روشن کردن شمع ها استفاده می شود امکان انفجار و آتش سوزی را به شدت بالا می برند .

کلانتری طالقانی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته با پدیده دیگری نیز به نام بازی تغییر صدا و احساس تنفس عمیق با استنشاق گاز هلیوم که به گاز بادکنک هم در بین مردم مشهور شده مواجه شده ایم که مضرات و خطرات آن از سوی جامعه پزشکی گوشزد گردید و تحت کنترل درآمده است ولی امکان دارد تعدادی به اشتباه با تصور اینکه گاز غیرسمی هلیوم را استنشاق می کنند دچار مسمومیت تنفسی غیر قابل بازگشت با گازهای جایگزین و تقلبی شوند .

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی درادامه بیان داشت: به همین خاطر اطلاعات جمع آوری شده از طریق بازرسین اتحادیه در اختیار ریاست محترم پلیس Police نظارت بر اماکن عمومی ناجا قرار گرفت و جناب سرهنگ رضا دوست که لازم است همین جا از مساعدت های قانونی و فنی وی به اتحادیه ها تشکر و قدردانی گردد، اعلام نمودند با کسانی که سلامت افراد را بازیچه درآمدهای نامشروع خود قرار داده اند پس از شناسایی با شدت و قاطعیت برخورد قانونی و مراتب به آگاهی مردم خواهد رسید و لازم است از طریق رسانه ها نسبت به آگاه سازی شهروندان و اصناف درگیر اقدام شود .

کلانتری طالقانی در خاتمه اظهار داشت : خوشبختانه تاکنون تلفات جانی در این خصوص گزارش نشده است و فقط شاهد حوادث Accidents قابل کنترل بوده ایم و به لحاظ پیشگیری از بروز صدمات جانی و مالی از شهروندان و سایر نهادهای درگیر تقاضا می نماییم هرگونه اطلاعات و مشاهدات خود را مستقیما به شماره تماس 88536987-021 اعلام نمایند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

پسر جوان عاشق نامادری اش شد / آنها می خواهند بچه دار شوند !+عکس ضبط فیلم کثیف دختر و پسر توریست در بالای اهرام مصر نوزاد 6 ماهه قربانی خیانت های پویا به همسرش شد جسد جوان حلق آویز شده در صومه سرا پیدا شد+ عکس دلخراش این دختر بچه ناز توسط یک زن معتاد ربوده شده است / او را دیده اید؟+ عکس گفتگو با عامل آتش زدن مردم در بوستان‌های پایتخت: برای خنده ، مردم را آتش می زدم+فیلم و عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خیابان اندرزگو به جای دور دور دختر و پسرها به تگزاس تبدیل شد آقای سالار عقیلی از شما بعید است! +فیلم جوان 17 ساله نهاوندی در استادیوم خود را دار زد زیر و بم حمله تروریستی در چابهار / هیچ گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است ماجرای طلاق زن سابق پوتین + عکس قدوس فرهمند ، بازیگر سرشناس به قتل رسید + عکس پیشنهادهای شیطانی مرد نیکوکار از زنان گیلانی / سوءاستفاده های کثیف؟ همسایه ها راز تلخ تازه عروس و داماد را برملا کردند / دختر 20 ساله چه نقشی داشت !

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی پلیس Police سلامت حوادث Accidents وحشت جشن تولید تقلبی رئیس عکس فیلم حادثه تروریستی مرد دختر عروسی حوادث افغانستان اخبار افغانستان افغان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرمازدگی محصولات باشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به برودت هوا در برخی از مناطق استان کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرما زدگی محصولات باشند. - اخبار استانها -

محمد محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: نکات مهم تغذیه ای بعد از وقوع خسارت سرما در مزارع گندم و جو آبی باید توسط کشاورزان رعایت شود.

وی با بیان اینکه نقش مهم تغذیه در جبران و بازتوانی دوباره گیاه، نکات مهم تغذیه ای در این مزارع  بسیار مورد توجه است افزود: مدیریت صحیح تغذیه ای به گونه‌ای که گیاهان باقیمانده در مزارعی که در سرمای زمستان آسیب کمتری دیده ‌ می‌توانند با مدیریت صحیح تغذیه ای نسبت به جبران خسارت اقدام کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به لزوم استفاده از محرک‌های رشدی گیاه گفت: پس از وقوع سرما زدگی به مزارع با استفاده از محرک های رشدی گیاهی چون هیومیک اسید، می‌توان اسید آمینه رشد گیاه را تسریع داد. بهترین منبع کود ازته در این شرایط نیترات آمونیوم در مرحله بعد سولفات آمونیوم و سپس اوره است.

محمدزاده ادامه داد: استفاده صحیح از کودهای پتاسیمی و فسفاته در صورتی که در زمان کشت از کودهای پتاسیمی و فسفات استفاده نشده باشد، مورد توجه است و بهتر است این کودها به‌صورت سرک در آب آبیاری مصرف شوند.

وی افزود: محلول‌پاشی یکی دیگر از راه‌های مقابله با سرمازدگی محصولات است. اگر توان مالی زارع گونه‌ای است که نمی‌تواند نسبت به تأمین کودهای فسفاته و پتاسیمی اقدام کند، با مصرف مقدار خیلی کمتر از آن به‌صورت محلول‌پاشی کمبودها را جبران نماید.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • مراقب سلامت دندان‌ها در تعطیلات نوروزی باشید
  • اینجا آرزوها جان می‌گیرند/۱۰ هزار کودک اردبیلی چشم انتظار دستگیری
  • (تصاویر) جشن عروسی میلیاردی برای دو سگ در تهران!
  • کاربران آیفون مراقب حملات فیشینگ جدید باشند
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • مراقب کارت ملی خود باشید !
  • مولودی‌خوانی و رهاکردن بادکنک‌های رنگی برای امام حسن
  • کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرمازدگی محصولات باشند
  • خیرین و حامیان اردبیل تجلیل شدند/ پرواز بادکنک آرزوها در اردبیل
  • دولت مراقب تله‌های ارزی باشد