Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری برزیل گفت که با فرماندار ایالت رورایما هم مرز با ونزوئلا به توافق رسیده تا مداخله‌ای فدرال در این منطقه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل تامر، رئیس جمهوری برزیل در توئیتر خود نوشت که وی با سوئلی کامپوس، فرماندار ایالت رورایما به توافق رسیده که یک مداخله قابل گفت‌وگو می‌تواند بهترین راه حل برای برقراری صلح در این ایالت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج مهاجران ونزوئلایی در ماه‌های اخیر از طریق مرز مذکور وارد برزیل شده که به دنبال پناهندگی در این کشور هستند زیرا که در کشور مبدا با گرسنگی و فقر روبرواند.

هزاران تن از مهاجران ونزوئلایی با وضعیت بد اقتصادی و بهداشتی روبرو هستند.

روز پنج‌شنبه، افسران پلیس و زندان بان‌ها در زندان‌های ایالتی نیز در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزدها دست به اعتصاب زدند.

تامر پس از دیدار با فرماندار این ایالت مرزی و مقام‌های دولتی به خبرنگاران گفت: اوضاع در رورایما رو به وخامت است ما راه‌های زیادی را برای نجات این ایالت امتحان کرده‌ایم اما نمی‌توانیم یک مسیر قانونی برای آن بیابیم. به همین دلیل است که به فرماندار گفتم تنها یک راه برای حل این مشکل هست و آن مداخله فدرال است.

براساس گزارش شبکه خبری تلویزیونی گلوبو، آنتونیو دناریوم، از حزب ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری منتخب برزیل از سوی تامر برای رهبری این مداخله فدرال انتخاب شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!

آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن آموزگاران و کارمندان مدارس در محیط کار مجاز به حمل سلاح خواهند بود!

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا
  • ماموریت چندگانه برای برقراری امنیت پایدار