Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@21:49:52 GMT

دولت دهم در پرونده بورسیه ها تبرئه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۵۳۸۸

دولت دهم در پرونده بورسیه ها تبرئه شد

به گزارش فارس، دیوان محاسبات کشور در حکم نهایی خود درباره بورسیه‌های دولت دهم که به تازگی صادر شده است، تاکید کرد که تخلفی متوجه وزیر علوم وقت کامران دانشجو و شورای مرکزی بورس متصور نیست و این شورا در حدود وظایف و اختیارات قانونی عمل کرده است.

براساس این گزارش،‌ مسئولین فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف هستند اگر بورسیه دانشجویی لغو شده است هزینه‌های آن را از محل تضامین و تعهدات اخذ و مراتب را به دادسرای دیوان محاسبت کشور اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمتی از این حکم آمده است:

«  با بررسی اوراق و محتویات پرونده، ملاحظه مفاد لوایح اعتراضیه و دفاعیه تجدیدنظر خواهان و مستندات ضمیمه در مراحل مختلف رسیدگی به ویژه لایحه تکمیلی مثبوت به شماره ۱۹۸/۳۳-۹۷/۶/۲۶، امعان نظر و مداقه در دادخواست‌های اولیه و پیروی دادسرای دیوان محاسبات کشور، قرارهای صادره از سوی هیأت اول مستشاری و رأی معترض عنه، مستفاد از ماده ۷ آئین‌نامه اعطای بورس تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج از کشور مصوب ۶۸/۱۲/۱۲ شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان بورس در کمیته‌های تخصصی گروه‌های آموزشی، بورسی و پس از احراز شرایط در شورای مرکزی بورس مطرح و با اکثریت آراء تصویب شده است و انتساب عدم رعایت ماده ۱۲ قانون اعزام دانشجو به خارج مصوب ۹۳/۱/۲۵ مجلس شورای اسلامی، آئین‌نامه اجرایی اعطای بورس تحصیلی داخل کشور و آئین‌نامه اعطای بورس تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج از کشور و دستورالعمل‌های نحوه اعطای بورس تحصیلی و آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی در احراز شرایط سن، معدل، اشتغال و... بدون تفکیک وظایف نظارتی شورای مرکزی بورس و وظایف اجرایی ادارات مرتبط و کمیته‌های تخصصی، محل تأمل است و خالی از اشکال به نظر نمی‌رسد. با توجه به گزارش کارشناسی مضبوط در پرونده و نتیجه بررسی موضوع در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تخلفی متوجه شورای مرکزی بورس که در حدود وظایف و اختیارات قانونی، اتخاد تصمیم نموده‌اند متصور نیست و جبران خسارت در فرض وجود افراد فاقد شرایط، از محل وثائق تأدیه شده و تعهدات محضری دانشجویان امکان‌پذیر می‌باشد. بنا علیهذا اعتراض‌های واصله، وارد تشخیص و رأی شماره ۵۶/۲۹-۹۷/۶/۳ هیأت اول مستشاری نقض و اعلام می‌گردد. مسئولین فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظفند هزینه‌های دانشجویی که بورس آنها لغو شده است (موضوع بند ۳ دادخواست) را از محل تضامین و تعهدات اخذ و مراتب را به دادسرای دیوان محاسبت کشور اعلام نمایند.»

به گزارش فارس، بورسیه‌های دولت دهم، مسئله‌ای بود که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در مجامع علمی و سیاسی کشور برای سیاه‌نمایی جریانی خاص مطرح شد، تمام توجهات در این جریان متوجه شورای بورس دولت دهم می‌شد و تاکید بر اینکه غیرقانونی عمل کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی صنعت برق به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای رجبی مشهدی، با اصلاح مالی صنعت برق، حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع، ماهانه تا دو هزار میلیارد تومان پُر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر افزوده: براساس هدف گذاری انجام شده، تامین برق مورد نیاز کشور از بورس به ۶۰ درصد می‌رسد و قرار است تا پایان برنامه هفتم، ۲۱۰ تراوات ساعت از برق کشور با بورس یا قرارداد‌های دوجانبه تأمین شود.

دیگر خبرها

  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی