Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان، همایش مشترک علمای اهل سنت و تشیع شرق هرمزگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر انصاری راد مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان و ۳۰۰ نفر از علما و روحانیون شرق هرمزگان با محوریت اهل بیت محور وحدت امت اسلامی در سالن غدیر شهرستان سیریک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این همایش امام جمعه شهرستان سیریک، گفت: امروز نقش وحدت بر کسی پوشیده نیست و براساس فتوای مقام معظم رهبری توهین و اهانت به مقدسات اهل سنت حرام است و باید همگی به اعتقادات همدیگر احترام بگذاریم .

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک، افزود: امروز همه باید نسبت به خطر نفوذ دشمنان و جهان استکبار حساس باشیم برای اینکه امروز جهان استکبار سعی دارد با شعارهای زیبا و عوام فریبانه وحدت و اتحاد جهان اسلام بویژه میان اهل تسنن و تشیع تفرقه و اختلاف بیاندازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، نیز گفت: وحدت باید عملی باشد ونقش علما و روحانیون اهل سنت و تشیع در این خصوص بسیار حساس و حیاتی است و ما بعنوان کسانی که مروج علوم و فرهنگ قرآنی هستیم گفتار و عملمان در سطح جامعه برای مردم مهم و تاثیر گذار است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر انصاری راد مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، افزود: وحدت آن نیست که یک مسلمان شیعه سنی و یک مسلمان سنی شیعه شود بلکه وظیفه اصلی ما در این شرایط حساس پرهیز از دامن زدن به مباحث تفرقه انگیز و چنگ زدن به مشترکات اسلامی که موجب همدلی و انسجام اسلامی است عمل کنیم.

وی، تصریح کرد:  دشمنان و در راس آن جهان استکبار به دنبال ایجاد اختلاف و تنش در میان امت اسلامی است و ظهور و پیدایش وهابیت ، سلفیت و داعش حاصل هزینه های سنی امریکایی و شیعه انگلیسی است که باید امروز علما و روحانیون شیعه و سنی بعنوان سردمداران و منادیان وحدت با عمل در انسجام، اخوت و وحدت و بیداری اسلامی و نقش برجسته ای که دارند در راستای حفظ و تحکیم آن عمل کنند.

امام جمعه اهل سنت شهر بندر عباس، در این همایش نیز گفت: امروز بهترین نمونه و شخصیت وحدت در جامعه اسلامی شخصیت ساده و برجسته مقام معظم رهبری است که با عمل به دستورات قرآن و سنت و سیره نبی مکرم اسلام و ائمه و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای برقراری وحدت و همدلی و انسجام اسلامی ایران و جهان اسلامی مدیریت و رهبری می کند و علیرغم همه دسیسه ها بر نقشه های دشمنان پیروز شده است.

سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت شهر بندر عباس، افزود: امروز حکم دست اسلام است و دشمن تمام سعی و تلاش دارد رفع دستورات دینی و اسلامی را در جوامع اسلامی پیاده کند که برای غلبه بر جهان استکبار بهترین و مهمترین شیوه عمل به قرآن و دستورات الهی است.

وی، خاطرنشان کرد: باید از دین مواظبت کرد افراط و تفریط برای اسلام بسیار خطرناک است و دستورات اسلام بر مبنای افراط و تفریط نیست و همه فرقه های اسلامی قابل احترام هستند بهترین سنی و شیعه ، شیعه و سنی متکی است .

شیخ سید عبدالباعث قتالی، گفت:اهل سنت ارادت خاصی به اهل بیت دارند و همواره در نمازها  و اذکار خود این بزرگواران و صحابه پیامبر  به نیکی یاد می کنند ، وحدت محبت می آورد و محبت ماندگاری برای جامعه ایجاد می کند و اگر ما انسان های مسلمان  زندگی را شیرین می خواهیم باید وحدت داشته باشیم و هدف اصلی دین اسلام برای وحدت ، اکرام و تکریم و باهم بودن و توحید است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، نیز گفت: یکی از نشانه های مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برای سایر کشور های اسلامی الگو می باشد اتحاد و همبستگی میان سنی و شیعه است.

حجت الاسلام و المسلمین گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، بیان کرد: علیرغم توطئه های دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان ، انقلاب اسلامی تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری با اقتدار کلیه توطئه ها را خنثی کرده و امروز مسلمانان شیعه و سنی در پرتو وحدت ، بیش از پیش با  انسجام و همدلی زندگی مسالمت آمیز و برادرانه ای دارند.

مشاور استاندار هرمزگان در امور اهل سنت، نیز گفت: تفرقه همیشه منشا شکست و بدبختی و عقب افتادگی است.

حجت الاسلام و المسلمین موسایی، افزود: بهترین نماد و مصداق عملی وحدت در نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع مقدس است دفاع مقدسی که همه علمای شیعه و سنی و دیگر ادیان الهی در کشور با مشارکت و حضور در صحنه های جیهه جنگ و پشتیبانی  در برابر دشمنان ایستادگی کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی، اضافه کرد: در دفاع مقدس ما در برابر دشمن بیش از ۳۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم و بیش از ۱۰ هزار شهید اهل سنت در کشور داریم که برای دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب خون داده اند و این همه نشان از همبستگی و وحدت در کشور است.

مشاور استاندار هرمزگان در امور اهل سنت، ابراز کرد: خداوند متعال برای هر قومی یک پیامبر فرستاد ولی حضرت محمد مصطفی (ص)را برای کل بشریت فرستاد تا همه انسان ها را به توحید، وحدت و باهم بودن و برقراری صلح و آرامش و پرهیز از اختلاف و دشمنی فرستاده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد

به گزارش همشهری‌آنلاین سرمربی پرتغالی اعلام کرد از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد.

کد خبر 847320 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری