Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@12:03:06 GMT

مسئولان؛ مخاطبان اصلی مستند «جوکر»

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۵۸۶۶

مسئولان؛ مخاطبان اصلی مستند «جوکر»

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سجاد ایمانی کارگردان مستند «جوکر»، درباره‌ موضوع فیلم خود اظهار کرد: این مستند درباره زندگی افرادی است که برای گرفتن دیه از اداره بیمه به خود آسیب می‌زنند تا مخارج و هزینه‌های زندگی و بعضاً سفرشان به خارج از کشور را فراهم کنند. شاید برای بسیاری از مردم این موضوع قابل درک نباشد، اما در جایی که من زندگی می‌کنم و حتی در شهرهای اطراف‌مان، از این دست اتفاقات بسیار رخ می‌دهد؛ به همین دلیل من با این موضوع بیگانه نبودم، اما بر حسب اتفاق یکی از دوستان زمان مدرسه‌ام را دیدم که او هم چنین راهی در پیش گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان روزها ارتباط‌مان دوباره شکل گرفت و رفته‌رفته دوستی‌مان محکم‌تر شد، تا جایی که او امروز سوژه اصلی این مستند محسوب می‌شود.
این کارگردان بیان کرد: معتقدم جشنواره سینما حقیقت بهترین محل برای دیده شدن آثار مستند است به‌ویژه برای فیلمی مثل جوکر می‌توان گفت بهترین فرصت است. با توجه به پیگیری‌هایی که داشتم متوجه شدم اغلب آثار حاضر در این دوره، مستندهای تلویزیون‌پسند هستند که ذاتاً موضوعاتی کم‌التهاب را دنبال می‌کنند تا امکان پخش از رسانه ملی را داشته باشند! در‌صورتی‌که موضوع جوکر ملتهب است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.
وی با اشاره به این که «جوکر» فرمت و ژانر تازه‌ای در سینمای مستند محسوب می‌شود، ادامه داد: مخاطبان اصلی این اثر بیشتر از مردم، مسئولان هستند. خوشحالم که نسخه کوتاه جوکر در چند جشنواره به نمایش درآمد و علاوه بر کسب جایزه، مورد توجه مسئولان قرار گرفت. برخی مسئولان و قضات با من تماس گرفتند و تمایل داشتند این مستند از منظر آسیب‌شناسی در مراکز دادگستری و ادارات بیمه به طور خصوصی نمایش داده شود.
این مستندساز در پایان بیان کرد: جوکر یک فیلم جسور است و معتقدم تاکنون هیچ فیلمی به این بی‌پروایی سخن نگفته است! این مستند بحث آسیب‌شناسی اجتماعی در شهرهای کوچک را به تصویر می‌کشد و شاید پیش از این، همراهی نزدیک یک فیلمساز با سوژه را در هیچ مستندی ندیده باشیم.
عوامل تولید مستند «جوکر» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: سجاد ایمانی، تصویربرداران: سجاد ایمانی، محمد سلیمی‌راد، صدابردار: بهنام احسانی، صداگذار: آرش قاسمی، تدوینگران: سجاد ایمانی، رضا دانش‌پژوه، امید شریفی، مدیر تولید: سامان رشیدی، دستیار کارگردان: فرزاد احمدی عکاس: سیدحسن سجادی، تهیه‌کننده: سجاد ایمانی، رضا شریفی، تهیه شده در: شرکت فیلمسازی ممسنی.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو کرمان محبوب مخاطبان

   


به گزارش خبرگزاری صداو سیمای مرکز کرمان ، امروز تولد ۸۴ سالگی رادیو است 

وی افزود: رادیو کرمان از سال ۱۳۹۱ برنامه های آن بصورت ۲۴ ساعته پخش می شود.
رشیدی بیان کرد: برنامه مفشو،کرمان سلام،شوباد،اشنو،کسی خونه هست .... از جمله برنامه های پرمخاطب رادیو کرمان است که از دیگر استان ها هم مخاطب دارد.

دیگر خبرها

  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • رضایتمندی سی و دو درصدی مخاطبان از رادیو کیش
  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان