Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین گفت: در شش ماه نخست سال جاری یک میلیارد و ۲۷۱ میلیون تومان به مددجویان ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان کمک موردی پرداخت شده است.

«محمد صیادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین بیان کرد: در کنار پرداخت مستمری، یکی از اقدامات کمیته امداد پرداخت کمک های موردی است که در شش ماه نخست سال جاری یک میلیارد و 271 میلیون تومان به مددجویان ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان، کمک موردی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از این میزان کمک موردی 4 هزار و 337 مددجو کمک معیشتی دریافت کردند و این کمک به منظور رفع مشکلات ضروری و تأمین نیازهای اساسی آنها پرداخت شده است.

 

وی عنوان کرد: تأمین لوازم زندگی، تأمین هزینه های تحصیلی، تأمین مسکن، تهیه جهیزیه و غیره از دیگر مورادی است که از محل کمک های موردی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

 

صیادی با اشاره به سرفصل معافیت سربازی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد اظهار کرد: یکی از سرفصل های کاری ما در حوزه معافیت سربازی و انتقال به محل سکونت است.

 

وی اعلام کرد: این طرح بر اساس ماده 44 قانون خدمت وظیفه عمومی تصویب شده است و از سرفصل های حمایتی کمیته امداد به جامعه هدف خود، پیگیری معافیت سربازی فرزندان مددجو است که علاوه بر معافیت از خدمت، انتقال سرباز به نزدیک ترین پادگان محل سکونت هم از دیگر خدمات کمیته امداد است.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این معافیت شامل یکی از فرزندان خانواده ای می شود که زن به دلیل فوت همسر و یا طلاق، سرپرست خانوار است که در خصوص مطلقین با سپری شدن سه سال از زمان طلاق و 2 سال تحت حمایت کمیته امداد، این خدمت ارائه می شود.

 

وی توضیح داد: هدف از این طرح توانمندسازی و کاهش مشکلات خانواده های تحت حمایت است که علاوه بر معرفی مشمول توسط سرپرست خانوار، صلاحیت فرد خواهان استفاده از این طرح توسط مددکار تائید می شود که این فرد باید کمک حال مشکلات خانواده باشد.

 

صیادی خاطر نشان کرد: فرزندان پس از معافیت در صورت عدم اشتغال به تحصیل به واحد اشتغال و خودکفایی کمیته امداد معرفی و با گذراندن دوره های آموزشی، بهره مندی از تسهیلات اشتغالزایی و معرفی به کاریابی مشغول به کار می شوند.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته 62 نفر از فرزندان مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان از خدمت سربازی معاف شده و 86 نفر هم به نزدیک ترین پادگان محل سکونت منتقل شدند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مشهد استان سمنان خراسان جنوبي صالحی کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه دولت معافیت سربازی کمک های موردی کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ملامهدی با بیان اینکه اشتغال و مسکن از اولویت مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان زیر حمایت است گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی تحویل داده شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۵۷ واحد در روستا‌های استان به صورت ساخت خانه و یکصد واحد نیز در شهر‌ها به صورت خرید واحد مسکونی بود.

وی ادامه داد: برای ساخت یا خرید این واحدها نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال وام بلاعوض و ۱۵۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه بدون کارمزد از طریق صندوق امداد ولایت تامین و پرداخت شد ضمن اینکه برای هر واحد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریال وام بانکی با کارمزد چهار درصد تعلق گرفت.

ملامهدی در مورد نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان از این طرح در استان اظهار کرد: هشت هزار و ۴۰۰ نفر با برچسب مددجوی کمیته امداد در این طرح نام نویسی کردند.

وی ادامه داد:تعداد اختصاصی به مددجویان استان از محل این طرح نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ واحد بود.

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان