Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي سيستان وبلوچستان گفت: سالانه بيش ‌از37هزارتن گوشت سفيد در مرغداري هاي اين استان توليد مي شود که 57 درصد نياز مردم منطقه را تامين مي کند.

حسين سرابندي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 219 واحد مرغداري صنعتي سيستان و بلوچستان در طول سال در چهار دوره پرورش حدود 23 ميليون قطعه جوجه ريزي دارند که پس از يک دوره پرورش 45روزه مرغ هاي توليدي را پس ‌از کشتار در کشتارگاه ها به بازار مصرف عرضه مي‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي عمده مشکل پرورش دهندگان مرغ سيستان و بلوچستان را کمبود نهاده و خوراک طيور عنوان کرد و افزود: در اين راستا از ابتداي امسال تاکنون 6 هزار و 570 تن ذرت تامين و بين مرغداران و دامداران استان توزيع شده است.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان بيان کرد: براي تکميل چرخه توليد گوشت مرغ در استان بزودي کارخانه جوجه يک روزه به ظرفيت 17ميليون قطعه در سال در خاش راه اندازي مي‌ شود که با به توليد رسيدن اين کارخانه بخش اعظم نياز واحدهاي مرغداري در تامين جوجه يک روزه مرتفع مي شود.
سرابندي ادامه داد: اين امر در کاهش هزينه‌ هاي توليد، قيمت گوشت مرغ و تثبيت قيمت نقش بسزايي خواهد داشت.
وي افزود: هم اينک پرورش دهندگان مرغ سيستان و بلوچستان جوجه مورد نياز خود را از استان‌هاي سراسر کشورتامين مي کنند.
معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان با بيان اينکه در تمامي شهرستانهاي استان واحد پرورش صنعتي مرغ ايجاد شده است گفت: هم اينک مرغ هاي توليد شده استان در پنج کشتارگاه صنعتي شهرستان هاي زاهدان، خاش، زهک و ايرانشهر با بهترين کيفيت به بازار مصرف عرضه مي شود.
وي هدف سازمان جهاد کشاورزي سيستان و بلوچستان را بي نيازي استان به واردات مرغ از ساير استان‌ها با تکيه بر توليد داخل عنوان کرد و گفت: براي رسيدن به اين مهم با وجود ممنوعيت صدور موافقت اصولي براي پرورش مرغ گوشتي به دنبال اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزي براي ايجاد ظرفيت هاي جديد هستيم.
7316 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان