Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@16:43:14 GMT

33 مجروح در جمعه بازگشت سی و هفتم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۶۰۷۶

شهروندان فلسطینی با برگزاری سی و هفتمین راهپیمایی جمعه بازگشت بار دیگر بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  هزاران شهروند فلسطینی امروز در سی و هفتمین جمعه راهپیمایی بازگشت در مرزهای نوار غزه شرکت کردند.وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به سی و هفتمین راهپیمایی حق بازگشت با عنوان «جمعه، انتفاضه بزرگ سنگ»، 33 فلسطینی از جمله نیروهای امدادی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یا بر اثر استنشاق گازهای اشک آور مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانان فلسطینی در حالی امروز خود را به مرزهای نوار غزه رساندند که هوای این منطقه طوفانی و سرد بود.

 هیئت ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره از شهروندان فلسطینی خواست که هفته آینده در سی و هشتمین جمعه راهپیمایی بازگشت با نام "مقاومت حقی قانونی است"مشارکت پرشوری داشته باشند.
  فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود. از آن زمان تاکنون بیش از 200 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.  گروه‌های مقاومت در نوار غزه بارها تأکید کرده‌اند که تنها زمانی این راهپیمایی‌ها متوقف خواهد شد که تصمیم‌های آمریکا در مورد شهر قدس و محاصره چندین ساله غزه لغو شود.
 نوار غزه از سال ۲۰۰۷ که حماس در انتخابات کرانه باختری و غزه به پیروزی رسید، از سوی رژیم صهیونیستی و با همکاری جنبش فتح به ریاست محمود عباس، در سخت‌ترین شرایط قرار گرفت و محاصره شد؛ به گونه‌ای که برخی از سازمان‌های بین‌المللی از آن به عنوان بزرگترین «زندان باز» جهان یاد می‌کنند. از سوی دیگر، قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد (۱۹۴۸)، حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌های خود را به رسمیت می‌شناسد.  دانلود

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نوار غزه تظاهرات جمعه بازگشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش نظامیان صهیونیست به نابلس/ شهادت جوان فلسطینی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قدس الاخباریه، منابع محلی اعلام کردند اشغالگران اسرائیلی خانه‌ای را در خیابان المریج در نابلس محاصره کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد تا این لحظه یک جوان فلسطینی در این منطقه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده و وضعیت وخیمی دارد.

دقایقی بعد منابع محلی گزارش دادند که «یزن اشتیه» جوان فلسطینی در یورش امروز نظامیان صهیونیست به شهر نابلس به ضرب گلوله اشغالگران  زخمی شده بود به شهادت رسیده است.

کد خبر 6078723 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند
  • صهیونیست‌ها نیروهای هلال احمر غزه را شکنجه کردند
  • بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه
  • اوضاع ناگوار اسیران شکنجه شده فلسطینی
  • یورش صهیونیست‌ها به نابلس/ ۴ فلسطینی شهید و مجروح شدند
  • یورش نظامیان صهیونیست به نابلس/ شهادت جوان فلسطینی+ فیلم
  • یورش نظامیان صهیونیست به نابلس/ یک فلسطینی زخمی شد+ فیلم
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های ویران‌شده باوجود تداوم حمله‌ها
  • ایستادگی جوانان فلسطینی مقابل نظامیان صهیونیست در کرانه باختری
  • بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های ویران‌شده با وجود تدام حمله‌ها