Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با گسترش اعتراضات ضد دولتی در سراسر فرانسه و تسخیر پاریس و نگرانی‌ها از اعتراضات و آشوب‌های جدید، رییس جمهور این کشور که دلیل این خشم می‌باشد، از نظرها پنهان شده است. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه کل هفته را از نظرها به دور بود و دولت نامحبوب‌اش را تنها گذاشت تا تلاش کند ملت را آرام سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واکنش به این اقدام، شعار «ماکرون استعفا» به اصلی‌ترین شعار معترضان «جلیقه زرد» تبدیل شده است.
خشم این معترضان مستقیما رییس جمهور فرانسه را هدف گرفته که احساس می‌کند تنها رییس جمهور طبقه ثروتمند است و به هیچ عنوان به مردم عادی کشورش فکر نمی‌کند.
اصلاحات تجاری و حامی کسب‌وکار امانوئل ماکرون با این هدف اعلام شده بود که اقتصاد فرانسه را به صورت جهانی رقابتی‌تر سازد، اما کارگران فرانسوی این تغییرات را "خصمانه" و آنها را باعث تضعیف حقوق‌شان می‌بینند.
ماکرون که میزان محبوبیت‌اش در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته، عمدتا فردی متکبر تلقی می‌شود، چرا که به عنوان مثال به یک فرد بازنشسته توصیه کرده تا به هیچ عنوان گله و شکایت نکند.
رییس جمهور ۴۰ ساله فرانسه اکثر اوقات خود را در این هفته به برگزاری نشست‌های محرمانه در کاخ الیزه پرداخته جایی که بسیاری از معترضان آن را پناهگاهی برای ماکرون می‌داند تا بتواند در آنجا خود را از دست مردم پنهان کند.
این در حالی است که دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده که ماکرون تا قبل از اعتراضات ضد دولتی امروز شنبه سخنرانی نخواهد کرد.
معمولا ماکرون رییس جمهوری است که توجه عموم را نسبت به خودش بسیار دوست دارد، فردی که از زمان پیروزی‌اش در انتخابات به دنبال یک جایگاه برجسته و عالی در عرصه جهانی برای خود و کشورش بوده است.
درست یک هفته پیش ماکرون توجهات بین‌المللی را در نشست گروه ۲۰ در آرژانتین را به خود معطوف کرد، چرا که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را به خاطر خروج از توافق آب و هوای پاریس و سیاست‌هایش در حمایت از صنایع داخلی به چالش کشید.
همزمان با دیدارهای ماکرون با رهبران جهان در هفته گذشته تصاویری از سوزاندن موانع در پاریس و مجسمه "طاق نصرت" در ابری از گاز اشک‌آور در تلویزیون‌ها به نمایش درآمده بود.
ماکرون به محض بازگشت از آرژانتین مستقیما به طاق نصرت رفت تا خسارت وارد شده به این بنا را بررسی کند، اما در جریان این دیدار به رسانه‌ها اجازه داده نشد تا به ماکرون نزدیک شوند و یا از وی سوالاتی بپرسند.
عصر روز جمعه ماکرون یک بازدید سریع از نیروهای امنیتی ضد شورش داشت که قرار بود در پاریس در جریان اعتراضات روز شنبه مستقر شود. هیچ رسانه‌ای در جریان این بازدید حضور نداشت و تنها دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که ماکرون با حدود ۶۰ افسر پلیس در شرق پاریس دیدار کرده و از خدمات آنها تشکر کرده است.
در عوض ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه به خط مقدم فرستاده شده تا با قانون‌گذاران اپوزسیون مواجه شود و برنامه‌های امنیتی دولت را در تلویزیون شرح دهد.

در فرانسه معمولا رییس جمهور سیاست‌های کلیدی به ویژه در زمینه‌های دفاعی و امور خارجه را اتخاذ می‌کند، در حالی که نخست وزیر مسئول تصمیمات روزانه به ویژه تصمیماتی مرتبط با مسائل داخلی است.ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مکرون جلیقه زرد فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی

رئیس جمهور فرانسه ضمن اعلام آمادگی برای ایفای نقش بیشتر در زمینه دفاع مشترک اروپایی، بازدارندگی هسته‌ای را عنصری اجتناب ناپذیر در این راستا دانسته و خواستار بحث درباره نقش این تسلیحات در دفاع مشترک اروپایی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که این کشور آماده کمک بیشتر به دفاع از اروپا است. به گفته وی بازدارندگی هسته‌ای که می تواند ارائه شود یک "عنصر اجتناب ناپذیر" است.

به این ترتیب امانوئل ماکرون، خواستار بحث درباره نقش سلاح های هسته‌ای در دفاع مشترک اروپا شده است. ماکرون در مصاحبه‌ای با گروه رسانه ای ابرا که روز شنبه منتشر شد، گفت: او می خواهد بحثی را آغاز کند که باید شامل دفاع موشکی، قابلیت های دوربرد و تسلیحات هسته ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح های هسته‌ای آمریکایی در خاک خود دارند.

وی افزود: بیایید همه چیز را روی میز بگذاریم و به آنچه واقعاً قابل اعتماد از ما محافظت می کند، بنگریم. وی افزود: فرانسه آماده است بیشتر در زمینه دفاع از اروپا ایفای نقش کند. از زمان برگزیت، فرانسه تنها قدرت هسته ای در اتحادیه اروپا بوده است.

ماکرون پیش از این هم در سخنرانی روز پنجشنبه خود در دانشگاه سوربن پاریس خواستار تقویت دفاع اروپایی شده بود. مکرون گفت: اروپای ما فانی است، می تواند بمیرد و این بستگی به تصمیمات ما دارد. او خواستار دفاع «معتبر» اروپا شد. وی تاکید کرده بود که بازدارندگی هسته‌ای که فرانسه در اختیار دارد "یک عنصر اساسی دفاع از قاره اروپا" است.

رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که کشورهای اروپایی در صورتی که به ایالات متحده وابسته بمانند و نتوانند سیستم‌های دفاعی پیشرفته مستقر کنند دچار مرگ خواهند شد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، مدت هاست که توسعه صنعت هسته‌ای اروپا را ترویج می کند که شامل فرآوری اورانیوم نیز می شود. در فوریه 2022، او از چرخش در فرانسه به سمت گسترش مجدد انرژی هسته‌ای خبر داد و وعده ساخت تا 14 راکتور جدید را داد.

ماکرون این موضوع را با بیان اینکه انرژی هسته‌ای کم انتشار است و به تامین مستقل انرژی کشور کمک می کند، توجیه می کند. منتقدان خاطرنشان می کنند که فرانسه حدود نیمی از اورانیوم مورد نیاز نیروگاه های هسته‌ای را از قزاقستان و ازبکستان وارد می کند.

بریتانیا و فرانسه تنها دو کشور اروپایی ناتو هستند که چنین سیستم های تسلیحاتی دارند. ماکرون پیش از این در سال 2020 به آلمان و دیگر شرکای اتحادیه اروپا پیشنهاد داده بود که درباره همکاری اروپا در زمینه بازدارندگی هسته‌ای صحبت کنند که تا کنون بی پاسخ مانده است.

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمتماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم