Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:19:34 GMT

زیرساخت های دزفول براثر سیل خسارت زیادی دیدند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۶۳۸۳

زیرساخت های دزفول براثر سیل خسارت زیادی دیدند

دزفول - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه سیل و توفان خسارت های زیادی به زیرساخت های این شهرستان وارد کرده است، گفت: این خسارت ها توسط دستگاه های مختلف در حال بررسی و ارزیابی هستند.

محمد حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توفان و سیل خسارت های زیادی به بخش کشاورزی، دامداری و زیرساخت های شهرستان دزفول وارد کرده است که پس از بررسی و ارزیابی آنها توسط کارشناسان نتایج در ستاد مدیریت بحران ارائه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: آمار خسارت های دزفول بر اثر سیل و توفان به مدیریت بحران استان خوزستان اعلام می شود تا با فوریت کار بازسازی آنها آغاز شود.

** خسارت سیل به بخش کشاورزی دزفول بی سابقه است
معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: توفان، باد و بارندگی شدید همراه با تگرگ خسارت های زیادی به بخش کشاورزی و دامداری دزفول وارد کرده است و برخی مزارع تا 100 درصد آسیب دیده اند.
علی کرمی افزود: در حال حاضر 12 تیم برای بازرسی و بررسی آمار خسارت ها به مزارع اعزام شده اند و در حال آمارگیری هستند که به محض جمع بندی نتایج اعلام خواهد شد.
وی از مسئولان استانی درخواست کرد برای بازدید از مزارع خسارت دیده دزفول به این شهرستان سفر کنند و در جریان این خسارت ها قرار گیرند.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول اظهار داشت: کشاورزان درخواست دارند متولیان امر برای جبران خسارت ها ورود کنند چرا که طبق آمار هواشناسی بارندگی شدید در یک ساعت در دزفول بی سابقه بوده و خسارت های فراوانی به بخش کشاورزی وارد کرده است.

** 65 راس گوسفند وبز در دزفول تلف شد
رئیس دامپزشکی دزفول نیز گفت: دیواره شهرک صنعتی دزفول حوالی شهر سیاه منصور در سیل و توفان پنجشنبه ریزش کرد که بر اثر ریزش این دیواره 65 راس گوسفند و بز تلف شد.
محسن ورجاوند افزود: یک قصاب نیز اقدام به ذبح این دام های تلف شده کرده بود که با اطلاع از این موضوع اقدام به بازرسی شد و ضمن ضبط لاشه های دام تلف شده قصاب متخلف دستگیر شد.
پنجشنبه گذشته 60 میلیمتر بارندگی در یک ساعت در دزفول ثبت شد.
بر اثر سیل و توفان پنجشنبه مزارع کاهو، گندم، ذرت، سبزی و صیفی شهرستان دزفول دچار خسارت شدید شدند.
7278/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي خسارت توفان دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟

مسعود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

کد خبر 6096216

دیگر خبرها

  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی