Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلوصی آکار روز جمعه گفت ترکیه از آمریکا خواسته است برای جلوگیری از وقوع هرگونه درگیری و رویارویی میان ارتش ترکیه و جنگجویان کُرد مورد حمایت واشنگتن، پایگاه‌ها و مراکز دیدبانی نظامیان آمریکایی در مناطق شمال سوریه و در مجاورت مرز‌های این کشور با ترکیه را برچیند.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد خلوصی آکار در دیدار با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، در آنکارا، درخواست ترکیه برای تعطیلی مراکز نظامی آمریکا در شمال سوریه را به اطلاع او رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلوصی آکار روز جمعه بار دیگر از آمریکا خواست به همکاری خود با یگان‌های مدافع خلق کرد‌های سوریه پایان دهد. او گفت ایجاد «گذرگاه (دالان) تروریستی» در مناطق مرزی این کشور هرگز برای آنکارا پذیرفتنی نخواهد بود.

مقامات ترکیه و آمریکا توافق کردند به یک راه حل نهایی درباره اجرای نقشه راه در ارتباط با شهر منبج واقع در شمال سوریه برسند.

آکار در تاریخ ۲۴ نوامبر گذشته (۳ آذر) از اقدام ارتش آمریکا در ایجاد مراکز نظامی و دیدبانی در مناطق شمال سوریه با هدف جلوگیری از هر گونه رویارویی میان ارتش ترکیه و یگان‌های مدافع خلق کرد‌های سوریه، بازوی نظامی اصلی نیرو‌های سوریه دموکراتیک، به شدت انتقاد کرده بود.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق کرد‌های سوریه (بازوی اصلی و نظامی نیرو‌های دموکراتیک سوریه) را یک «سازمان تروریستی» می‌داند. ترکیه می‌گوید یگان‌های مدافع خلق کرد‌های سوریه از گروه‌های وابسته به پ‌ک‌ک است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه ترکیه ترکیه سوریه واشنگتن وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

با طولانی شدن جنگ و به اذعان محافل عبری با گذشت ۷ ماه از جنگ در جنوب و شمال اراضی اشغالی که بدون هیچ دستاورد محسوسی برای صهیونیست‌ها عجین شده است اکنون، شکاف‌ها و اختلافات با کناره‌گیری فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی تل آویو به علت ناکامی در جنگ غزه رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است.

منابع خبری گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

پیش از این، شبکه خبری المیادین چهارشنبه شب به نقل از منابع عبری زبان گزارش داده بود که فرمانده یگان ویژه «رفائیم» که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دفیر حیفر فرمانده مافوق خود ابلاغ کرده که قصد دارد استعفا دهد.

در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.

به نوشته این روزنامه عبری، این فرمانده صهیونیستی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/ حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • نگاهی به «مست عشق» از تعطیلی تا اکران/حواشی بی‌پایان یک اثر فاخر
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد