Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه کارگری پلیس فرانسه از امروز ۸ دسامبر در حمایت از جنبش اعتراضی این کشور موسوم به جلیقه زردها، اعتصاب نامحدود اعلام کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه کارگری پلیس فرانسه از امروز ۸ دسامبر اعتصاب نامحدود اعلام کرده است. امروز قرار است دور جدیدی از اعتراضات گروه موسوم به جلیقه زرد‌ها علیه سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل اتحادیه پلیس فرانسه متذکر شد که پلیس قرار نیست به معترضان جلیقه زرد بپیوندد، اما قصد دارد از آن‌ها حمایت کند. به گفته وی، اغلب اوقات نیرو‌های پلیس فرانسه مورد اجحاف قرار می‌گیرند و ناچارند بدون استراحت کار کنند؛ بنابراین او از مجریان قانون خواست دچار "اشتباه مرگبار" نشوند و اگر به لحاظ عاطفی احساس خستگی میکنند از شرکت در تجمعات خودداری کنند.

او همچنین گفت: سرویس‌های امنیتی فرانسه در مواجهه با جلیقه زرد‌ها قدرت کافی نداشتند، زیرا رئیس‌جمهور سابق، نیکلا سارکوزی، توانایی‌های آن‌ها را با تمرکز بر اقداماتی در جهت مبارزه با تروریسم تضعیف کرد. به گفته او، مقامات فرانسوی باید بخشی از خواسته‌های معترضان را برآورده کنند تا اوضاع به ثبات برسد.

نام "جلیقه زردها" از جلیقه‌های بازتابنده که همه رانندگان فرانسوی باید در خودروی خود داشته باشند گرفته شده است. معترضان فرانسوی از ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) با پوشیدن جلیقه‌های زرد به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات علیه سیاست‌های اقتصادی دولت را آغاز کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جلیقه زردها در فرانسه تظاهرات علیه ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۶۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

پس از چند روز تحصن و تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که همچنان نیز ادامه دارد، این جنبش دانشجویی امروز (پنجشنبه) به فرانسه راه پیدا کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی نوشت که این اعتراض از سوی کمیته فلسطین دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس سازماندهی شده است. این کارزار از دانشگاه می‌خواهد روابط با دانشگاه‌ها و شرکت‌هایی را که در نسل‌کشی در غزه همدست هستند، قطع کند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که تا کنون نزدیک به ۳۵ هزار شهید در غزه بر جای گذاشته است، خواستار پایان سرکوب صداهای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات گزارش داد که پلیس این کشور تظاهرات ضد اسرائیلی ده‌ها دانشجو در پاریس را بر هم زد، درحالیکه پس از چند روز اعتراضات مشابهی در محوطه‌های دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده شکل گرفته است.

اتحادیه دانشجویی دانشگاه مطالعات سیاسی پاریس، تصمیم مقامات دانشگاه برای درخواست حضور پلیس را «تکان دهنده و عمیقا نگران کننده» خواند و تاکید کرد که این موضوع از چرخش به سمت اقتدارگرایی نشان دارد.

اعتراضات در پاریس متاثر از اعتراض‌های ضد صهیونیستی در سراسر دانشگاه های ایالات متحده در هفته گذشته است. در این اعتراض‌ها دانشجویان از موسسه‌های تحصیلی خود می‌خواهند روابط مالی با اسرائیل را قطع کنند و شرکت‌هایی که امکان جنگ این رژیم با حماس را فراهم می‌کنند، محروم نمایند.

در جریان اعتراض‌های شکل گرفته در دانشگاه‌های ایالات متحده صدها دانشجو در نقاط مختلف توسط پلیس بازداشت شدند.

پلیس بوستون حدود ۱۰۸ نفر را در کالج امرسون دستگیر کرده است. پیش از این، ۹۳ نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس برای حمایت از فلسطین بازداشت شدند.

معترضان و پلیس در دانشگاه تگزاس در شهر «آستین» نیز درگیر شدند که در نهایت به گفته مقامات ۳۴ نفر نیز در آنجا دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • حمایت مردم فرانسه از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی