Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پنجشنبه 15 آذرماه در سومين روز از برگزاري پنجمين جشنواره و جايزه موسيقي همايون خرم (نواي خرم) بيش از 105هنرمند در بخش «اجراي‌گروهي»، 32 هنرمند در بخش «تک نوازي»، 53 هنرمند در بخش «دو و سه نوازي» آثار خود را در فرهنگسراي نياوران تهران در معرض قضاوت هيات داوران گذاشتند. لوريس چکناواريان، سالار عقيلي، رضا خرم، عباس سجادي و حرير شريعت زاده از مهمانان ويژه روز سوم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش «تک نوازي» مليکا قيطاسوند، محمد يوسفيان، اميررضا حسين زادثاني، صبا رجبي طراز کوهي، نگار عباس زاده، محمد امين رضاخاني، سالار عليمرداني، فرنوش اصلاني، محمد رستمي، امير حسين افروز، سيد محمد رضا حسيني، فراز رهنما، نگين بهروزي فر، محمد امين مياندوآبي، کيانا اميري، پارميدا ايزدي، هانيه زينلي، نيلوفر سقايي، امير حسين دولخاني بوانلو، محمد فتاحي، محمد روشني، آيدايزدان پناه، غزل شکوري ديزجي، محراب قلعه جوقي، اشکان محمدي، پوريا محمد پور، علي اکبر حيدري، عمادالدين مومني، عليرضا محمدي، مهدي احمدي ميرقائد، ميلاد رجبي و مريم توکلي روي صحنه رفتند.
غزاله اسماعيل‌زاده، آرين نيکمرد نمين، النا طرزي، حسام حق ويردي‌زاده، بارمان رسولي‌نژاد، پانيا جميلي، مهديار رستمي کوپائي، بهار رستمي کوپائي، شکيبا اميري، امير رضا موذن، سيد ماني هاشمي، امين جمشيدي، ماهان کريمي، طاها نيکخواه، اميرعباس جمال‌زاده، محمد امين کيا حسيني، علي احمدوند، بنيامين احمد وند، سيد برديا محمودي، ايليا فخريان نجفي کاشاني، سارينا صالحي، پارميس جاويد، پارسا جاويد، عرشيا محمدي، افرا اصلان حسيني، تبسم احمدي، امير حسين حقايق، نيما نايب آقايي، نيما عبدي، عسل ثبوتي، غزل ثبوتي، علي مثقالي، محمد مثقالي، اميد احمدي پور، ايليا فاضلي پور، نيما بناري، کيان کوچک زاده، الينا اقدسييکتا، ستايش سادات ابراهيمي مقدم، ريحانه احمدي پيله ور، پارميسموسوي، کيميا بيگلري، چاوش شمس، پيام غم گسار، طاها ميرگل، يلدا فاضلي نيا، عرفانه ولد بابا گلزاري، مهرزاد منصوري نژاد، پونه رمضان نژاد، ماهور عقيلي، سينا نوشادي، سينا طاهر خاني، مريم مقدس در بخش «دو و سه نوازي» نيز به رقابت با يکديگر پرداختند.
 در بخش «گروه نوازي» نيز گروه‌ها و هنرمنداني از ارکستر نوجوانان «رودکي» از تبريز به سرپرستي قادر رودکيان، آموزشگاه موسيقي «آفرينش» از يزد به سرپرستي عليرضا ارجمندي، آموزشگاه موسيقي «آوا» از کرج به سرپرستي افشين علوي، گروه «بيداد» از تهران به سرپرستي مجتبي محمدي نيا، آموزشگاه موسيقي «الهي» از مشکين شهر به سرپرستي حسن الهي، گروه سنتي آموزشگاه موسيقي «آسمان» از دليجان به سرپرستي نيما شکر کردي، هنرستان موسيقي «روزنه» از سنندج به سرپرستي محمد مسلم زارعي، آموزشگاه موسيقي «هزار دستان» از رشت به سرپرستي جاويد رضايي، گروه «نکيسا» از تهران به سرپرستي صدا سديفي، هنرستان موسيقي دختران تهران به سرپرستي حنانه سعيدي، ارکستر نوجوانان آموزشگاه موسيقي «نوان» از چالوس به سرپرستي محمد رضا عمو جوادي، گروه نوجوانان «آوانا» از ملاير به سرپرستي اميد آزاک، گروه همخواني آموزشگاه موسيقي «آسمان» از دليجان به سرپرستي امير هوشنگ ابراهيمي و آموزشگاه موسيقي «شباهنگ» از کرمان به سرپرستي شهرام ابوعامري آثار خود را ارائه دادند.
يکي از اتفاقات ويژه سومين روز جشنواره موسيقي «نواي خرم» به حضور لوريس چکناواريان آهنگساز و رهبر ارکستر پيشکسوت موسيقي کشورمان اختصاص داشت.
اين هنرمند صاحب نام پس از تماشاي برخي از اجراهاي سومين روز جشنواره بيان کرد: «آثار ارائه شده در اين روز فوق‌العاده بودند و به شخصه حس مي‌کنم جشنواره خرم در اين دوره نسبت به دوره قبل شاهد پيشرفت کمي و کيفي شرکت‌کنندگان است. اين جشنواره جوان‌ها را تشويق کرده و سبب شده تا آنها براي شرکت در آن تلاش زيادي را انجام دهند.»
وي همچنين در پاسخ به اين پرسش که چند درصد از شرکت‌کنندگان اين جشنواره را مي‌توان در آينده موسيقي ايران ديد، گفت: «پيش‌بيني اين موضوع فقط در اختيار خداوند است و تنها پروردگار مهربان است که مي‌تواند در اين باره پاسخ بدهند اما بايد بگويم که شرکت موزيسين در چنين جشنواره‌هايي، کمک روحي بزرگي بوده که مي‌تواند در ادامه راه کمک آنها باشد. کودکان و نوجوانان علاقمند به موسيقي بايد ياد بگيرند که آثار کلاسيک بزرگان را اجرا کنند و از اين حيث جشنواره خرم فرصت خوبي را در اختيار آنها قرار مي‌دهد که بايد از دست اندرکاران اين رويداد قدرداني کرد.»
«بهناز ذاکري» نوازنده سنتور و يکي از داوران بخش رقابتي پنجمين دوره جشنواره خرم هم درباره اجراهاي ارائه شده گفت: «اولين سالي است که به عنوان داور در اين جشنواره حضور دارم، اما بايد بگويم که فضاي جشنواره خرم بسيار مثبت بوده و رده سني کودک و نوجوان براي اينکه در آن شرکت کنند به شدت تلاش مي‌کنند. من بر اين باورم جشنواره نواي خرم آنها را به شدت تشويق به تمرين مي‌کند. يکي از بزرگترين محاسن اين جشنواره يادآوري قطعات قديمي و ماندگار بزرگان موسيقي ايراني است که توسط شرکت‌کنندگان آن اجرا مي‌شود و به اين صورت آثار جاودانه بزرگان موسيقي توسط کودکان و نوجوان ياد مي‌شود که اين موضوع ارزشمند است. همچنين پدر و مادرهايي که تا اين اندازه به بچه‌هاي خود بها داده و آنها را از شهرستان‌هاي دور به اين جشنواره آورده‌اند؛ از نکان جذاب جشنواره خرم بوده که به شدت قابل تحسين هستند.»
به گفته‌ي ذاکري در بين شرکت‌کنندگان، بچه‌هاي با استعداد بسياري حضور داشتند که قطعا مي‌توانند آينده خيلي خوبي را براي موسيقي ايران رقم بزنند. البته اگر آنها را با تشويق‌هاي بيهوده و آموزش غلط به بيراهه نکشانند. چراکه آموزش در به ثمر رسيدن استعدادهاي موسيقي از اهميت بسياري برخوردار است.
«ناصر ايزدي» دبير هنري پنجمين جشنواره موسيقي نواي خرم نيز عنوان کرد: «جشنواره موسيقي نواي خرم در پنجمين دوره خود علاوه بر اينکه نسبت به سال گذشته ميزبان شرکت کنندگان بيشتري است بلکه از لحاظ کيفي نيز رشد خوبي را تجربه مي‌کند. از همان ابتدا وقتي فيلم هاي فرستاده شده متقاضيان را مي‌ديدم متوجه پيشرفت شرکت کنندگان بوديم. ولي اکنون شاهد اين هستيم که حتي از فيلم‌هايي که فرستاده‌اند نيز بهتر اجرا مي‌کنند. اين موضوع نشان مي‌دهد که جشنواره خرم، براي والدين، مربيان آموزشگاه‌ها و استادان اهميت پيدا کرده و آنها تلاش مي‌کنند تا هرچه بهتر هنرجويان براي شرکت آماده کنند.»
اين هنرمند با قدرداني از شرکت کنندگان دوره پنجم ادامه داد: «در اين دوره متقاضياني داشتيم که در شرايط به شدت سخت براي ما فيلم فرستاده بودند و دلمان نمي‌آمد که آنها را قبول نکنيم. ولي واقعا امکانات ما در همين حد بود. البته مسلما اگر بتوانيم براي سال‌هاي آينده امکانات بيشتري فراهم کنيم، حتما تعداد شرکت‌کنندگان و کيفيت جشنواره بالاتر خواهد رفت. خيلي از اساتيد، از بين شرکت‌کنندگان متعدد يک جشنواره، تنها دو سه نفر را جز نوابغ موسيقي آينده ايران معرفي مي‌کنند ولي من باتوجه به اينکه در هنرستان موسيقي درس مي‌دهم، اطمينان دارم که خيلي از شرکت‌کنندگان اين جشنواره، موزيسين‌هاي خوب آينده ما مي‌شوند. چراکه بسيار باهوش، با استعداد و اهل ذوق هستند و خوشبختانه موسيقي را دوست دارند.»
پنجمين جشنواره و جايزه همايون خرم (نواي خرم) توسط موسسه فرهنگي هنري «راد نوانديش» به مديريت برديا صدرنوري از روز پنجشنبه 8 آذر ماه با حضور هنرمندان شرکت‌کننده گروه سني کودک و نوجوان آغاز شده است. مراسم اختتاميه اين دوره نيز روز پنج‌شنبه 22 آذر در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این تماشاخانه سیار کانون با نمایش «کلاغ بلا، توپ طلا» امروز میهمان کودکان و نوجوانان در منطقه خضر و شهرک مدنی همدان بود.

این برنامه با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و بیان مفاهیم تربیتی در قالب تئاتر و نمایش و نیز به منظور آشنایی خانواده‌ها با فعالیت‌های جذاب در کانون پرورش فکری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند