Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:01:21 GMT

سود طلای سرخ ایران به کام افغانستان!

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۷۵۱۸

سود طلای سرخ ایران به کام افغانستان!

عضو شورای ملی زعفران گفت: بخشنامه پیمان‌ سپاری ارزی، خروج غیرقانونی زعفران را سرعت بخشیده است.

نازخند صبحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از دیرباز، گسترش قاچاق زعفران، نگرانی‌های بسیاری برای فعالان و فرهیختگان حوزه زعفران ایجاد کرده است اما فعالان این کشت معتقدند که بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی، خروج غیرقانونی زعفران را سرعت بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: تولیدکنندگان طلای سرخ ایران همواره بیمناک از قاچاق پیاز آن بوده‌اند، در حالی که این روزها قاچاق خود زعفران بر نگرانی‌ها افزوده است؛ در واقع قاچاق زعفران، نتیجه بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک در شش ماه نخست سال، بالغ بر 11 تن زعفران به صورت رسمی به افغانستان صادر شده و با توجه به این‌که صادرات طلای سرخ ایران به آمریکا ممنوع است، این محصول از افغانستان بدون هیچ مشکلی به آمریکا صادر می‌شود.

صبحی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه جدید رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و بازگشت ارز حاصل از صادرات که طی روزهای اخیر از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است، صادرکنندگانی که تا یک میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌دهند، از پیمان‌سپاری ارزی معاف هستند.

عضو شورای ملی زعفران خاطرنشان کرد: این بخشنامه، خروج غیرقانونی طلای سرخ ایران را سرعت بخشیده است و علاوه بر پیاز زعفران، خود زعفران نیز جزو اقلام صادراتی قاچاق از ایران محسوب می‌شود که با برند افغانستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طلای سرخ زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود

با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس تازه‌ترین خبری که از مرکز مبادله ایران منتشر شده، با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند. 

زمان حراج جدید سکه مشخص شد

 

بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • رِندی پیمان معادی در «افعی تهران»/ اشکال این اتاق درمان کجاست؟
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان