Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- با وجود مخالفت احزاب مخالف، قوه مقننه ژاپن(نشنال دایت) امروز(شنبه) طرح افزایش ورود کارگران خارجی به این کشور را تصویب کرد.

به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، اجرای این قانون که راه را برای گشودن رسمی درهای ژاپن به روی نیروی کار خارجی باز می کند، در حکم تغییری عمده در سیاست کشوری است که اساسا برای افراد مجرب و با مهارت های بالا، مانند پزشکان، وکلا و معلمان، روادید کار صادر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش بینی می شود،سازوکار جدید صدور روادید در بخش های ساخت و ساز، کشاورزی، پرستاری که ژاپن در آنها با کمبود نیرو مواجه است، از آوریل آینده(فروردین 98) شروع شود.
'یوشیهیدی سوگا'، سخنگوی دولت ژاپن، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای این قانون،گفت، با توجه به اینکه مساله کمبود نیروی کار روز به روز جدی تر می شود، اجرای این سازوکار ضروری است.
با توجه به صدها هزار خارجی که انتظار می رود واجد شرایط گرفتن روادید شوند، دولت ژاپن باید به مدت یکسال کارگاه های آموزشی برای کمک به کارگران برگزار کند.
احزاب مخالف ژاپن از این طرح به خاطر قصور در مشخص کردن مشاغل برای کارگران خارجی و دادن آزادی عمل بسیار به دولت در زمینه تصمیم گیری درباره جزییاتی که بعدها در سطح وزارتی مطرح می شود.
مخالفان همچنین آمادگی کامل ژاپن برای انجام چنین تغییر بزرگی را زیرسوال می برند و می گویند، این قانون پوششی برای ورود نیروی کار ارزان از سوی شرکت هاست.
طبق سازوکار جدید صدور روادید، افراد یا 'روادید شماره یک' برای انجام کارهای نیازمند میزان خاصی تجربه و دانش و یا 'روادید شماره دو' برای انجام کارهای نیازمند مهارت های بالا دریافت خواهند کرد.
دریافت روادید شماره یک که پنج سال اعتبار دارد، مستلزم گذراندن امتحان های فنی و زبان ژاپنی است. دارندگان این روادید اجازه ندارند اعضای خانواده شان را به ژاپن بیاورند.
دریافت روادید شماره دو مستلزم گذراندن امتحان مهارت های بالاست و آنهایی که این روادید را دریافت می کنند می توانند اعضای خانواده شان را به ژاپن بیاورند و محدودیت در تمدید روادید ندارد و به این ترتیب، امکان اقامت دائمی آنها در ژاپن فراهم می شود.
طبق اعلام دولت ژاپن، در سال اول اجرای این سازو کار،به 47 هزار و 550 کارگر خارجی و طی پنج سال نیز به 345 هزار و 150 تن روادید شماره یک داده خواهد شد.
آمارهای دولت ژاپن حاکیست، در اکتبر سال گذشته شمار کارگران خارجی مشغول به کار در ژاپن به شمار بی سابقه 1.28 میلیون رسید.
آساق**1088 **1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ژاپن قوه مقننه نيروي كار خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۷۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد

 «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر بامداد سه‌شنبه گفت: حماس پاسخی به پیشنهادات کشور‌های میانجی در رابطه با آتش‌بس ارسال کرده که می‌توان آن را مثبت دانست.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، الانصاری این سخنان را پس از موافقت حماس با طرح پیشنهادی مصر و قطر درخصوص آتش بس در غزه بیان کرده است.

وی افزود: دوحه امیدوار است دور جدید مذاکرات در قاهره، به آتش‌بس فوری و دائمی منجر شود. هیأت قطری صبح سه‌شنبه برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم عازم قاهره می‌شود.

این درحالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

از سوی دیگر «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیرو‌های این رژیم حمله‌ای ناگهانی را علیه اهداف حماس در شرق رفح آغاز کردند و جزئیات بیشتر در این زمینه بعدا منتشر خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد