Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با اشاره به خسارت ۱۰ میلیارد تومانی سیل به تأسیسات زیرساختی شهرستان فومن گفت:‌ بسیاری از ابنیه‌ها و سردهنه‌های کشاورزی این منطقه تخریب شده است. ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: بسیاری از تأسیسات زیرساختی دو شهرستان‌ فومن و شفت در جریان سیل تخریب شده به طوری‌که طبق برآوردها ارزش ریالی این خسارت‌ها تنها در فومن به بالای 10 میلیارد تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس با ابراز گله‌مندی از عدم حضور مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گیلان در این دو شهرستان عنوان کرد: پس از وقوع سیل هفته‌های گذشته در دو شهرستان فومن و شفت انتظار داشتیم مدیران کل برخی دستگاه‌های اجرایی از مناطق سیل‌زده یاد شده بازدید به عمل آورند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از حضور به‌موقع و سریع استاندار گیلان و بازدید وی از مناطق سیل‌زده فومن و شفت قدردانی کرد و ابراز داشت: بسیاری از سردهنه‌های کشاورزی،‌ راه‌های ارتباطی مردم و پل‌های دسترسی دو شهرستان فومن و شفت به علت سیل با آسیب و تخریب‌های جدی مواجه شده‌اند.

جسد یکی از مفقودین سیل گیلان پیدا شد33 میلیارد تومان اعتبار جهت جبران خسارت‌های سیل گیلان جذب شدنیروهای مخصوص سپاه برای جست‌وجوی مفقودان سیل گیلان وارد عمل شدند

افتخاری بر ضرورت ساماندهی رودخانه‌ها و لایروبی انهار تأکید کرد و گفت: از شرکت آب منطقه‌ای گیلان انتظار داریم روند انجام عملیات لایروبی رودخانه‌ها را به ویژه در شهرستان‌های فومن و شفت تسریع بخشد تا مردم این مناطق در زمان جاری شدن سیلاب‌ها با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی اقدام به‌موقع نیروهای راهداری و جمعیت هلال احمر را در خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده فومن و شفت قابل تقدیر خواند و ابراز داشت: با وجود کمبود شدید امکانات و تجهیزات در حوزه راهداری و هلال احمر در زمان وقوع سیل خدمات بسیار خوبی به مردم شهرستان‌های فومن و شفت ارائه شد.

نماینده مردم فومن و شفت به دیدار اخیر مجمع نمایندگان گیلان با رئیس مجلس و معاون رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در این دیدار گزارش مفصلی از مشکلات و معضلاتی که در حوزه کمبود تجهیزات و امکانات دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان گیلان وجود دارد توسط نمایندگان مردم ارائه شد.

افتخاری از قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و مساعدت وی برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در اقصی نقاط گیلان خبر داد و ابراز داشت: امروز اصلی‌ترین مشکل ما در گیلان نبود تجهیزاتی نظیر لودر، انواع بیل‌های مکانیکی و سایر امکانات برای امدادرسانی فوری به سیل‌‌زدگان است.

وی عدم پرداخت مطالبات انباشت شده پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های فومن و شفت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات اگر دولت اعتباراتی را برای جبران خسارات ناشی از سیل به فومن و شفت اختصاص دهد عملیات بازسازی به سرعت آغاز می‌شود.

انتهای پیام/‌ش

R7877/P1377/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان