Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@22:18:32 GMT

پنجمین همایش گره طلایی در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۷۹۴۲

پنجمین همایش گره طلایی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پنجمین همایش گره طلایی رشتی‌زاده با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران، ژوله محقق و استاد فرش، اعضای هیئت مدیره صادرکنندگان فرش ایران، دبیر صادرکنندگان فرش ایران، حمید محمدی تاجر برجسته فرش، سرپرست استاندار قم، رئیس سازمان برنامه و بودجه قم و جمعی از استادان و بافندگان عرصه فرش در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از محققان فرش ایران طی سخنانی در این مراسم به قالی گران‌بهای مقبره شاه عباس دوم اشاره و اظهار داشت: این فرش که ۳۵۳ سال گذشته توسط تعدادی هنرمند زبده، نوگرا و سنت شکن در قم بافته شده بزرگ‌ترین افتخار تاریخ فرش دستباف ایران است.

استاد ژوله بیان داشت: این اثر یکی از عجایب هفتگانه فرش ایران است که خالق آن نعمت الله جوشقانی است.

وی ادامه داد: این فرش یک پازل بزرگ و نزدیک به ۶۰ متر مربع است و دارای ۱۴ قطعه می‌باشد.

این محقق فرش ایران با بیان این که چهار مرتبه در تاریخ از این فرش یاد شده است، افزود: باید برای ثبت جهانی این اثر بزرگ کاری کرد و حیف است که آن را در معرض دید همگان قرار ندهیم. برپایی نمایشگاهی از چنین آثاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

فرش دستباف قم ثبت جهانی شود

رئیس انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف قم نیز در سخنانی بر لزوم ثبت آثار طراحی و نقاشی تأکید کرد و گفت: مرکز ملی فرش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایجاد درگاه الکترونیکی، زمینه آسان ثبت آثار طراحان و نقاشان را فراهم کرده تا به این وسیله از کپی برداری پیشگیری شود و هنرمندان خودشان پیگیری قانونی طراحی‌هایشان را داشته باشند.

علی اصغر خوش‌گفتار ادامه داد: باید فرش ابریشم ایران اولین و بهترین برند در جهان معرفی شود و امید که برند فرش دستباف قم ثبت جهانی شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران فرش قم نقاشی هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، نسرین شاهی، ساره جوانمردی و فائزه احمدی بانوان ملی پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه بادی بانوان P۲، کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با قرار گرفتن در جمع ۸ نفر نهایی راهی مرحله فینال شدند.   در مرحله نهایی که با حضور ستارگان تیراندازی برگزار شد، نسرین شاهی با ۲۳۹.۷ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. ساره جوانمردی در امتیاز شوت آف با کسب ۲۱۴.۸ امتیاز در رده سوم ایستاد و موفق به کسب مدال برنز شد. فائزه احمدی دیگر نماینده کشورمان با ۱۴۸ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.   پیش از این نیز رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت و تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسیدند. همچنین محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد.   این مسابقات با حضور ۱۲۵ ورزشکار (۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • جام جهانی پاراتیراندازی؛ شاهی طلایی شد، برنز بر گردن جوانمردی
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی
  • محسن محمدسیفی طلایی شد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی