Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: آمریکا یکی از شرکت کنندگان در جنگ داخلی یمن نیست و از هیچ یک از طرفین درگیر در جنگ یمن حمایت نمی‌کند.

وی با اشاره به مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در یمن گفت: توصیه من حمایت دائم و پایدار از مارتین گریفیتس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دانفورد در ادامه این مصاحبه توضیح داد که عملیات نظامی آمریکا در یمن "متمرکز بر شکست گروه‌های تروریستی داعش و القاعده" است.

وی تاکید کرد: در همین حال روابط نظامی میان واشنگتن و ریاض به دنبال قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی تغییر نکرده است.

دانفورد گفت: عربستان سعودی از دیگر کشورها متفاوت نیست از این نظر که روابط نظامی-نظامی که ما با یک کشور خاص داریم کاملا براساس سیاستی است که به ما ابلاغ شده است به همین خاطر تا به امروز هیچ تغییری در سیاستمان نسبت به عربستان سعودی به وجود نیامد و در نتیجه روابط نظامی-نظامی ما نیز تغییری نکرده است.

وی افزود: اگر سیاست آمریکا نسبت به عربستان تغییر کند آن وقت روابط نظامی- نظامی نیز تغییر خواهد کرد. اما شایان ذکر است که از قدیم روابط میان این دو کشور بسیار قوی بوده است.

به دنبال قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه، قانونگذاران آمریکایی خواستار پایان فروش تسلیحات آمریکا به عربستان شدند.

دانفورد تصریح کرد: من به خاطر اهمیت نظامی این پرونده وارد این بحث نخواهم شد که آیا ما قصد داریم در این زمینه تغییراتی ایجاد کنیم یا خیر. اما یکی از ملاحظات کشور ما تصمیم گیری در خصوص ادامه دادن به فروش تسلیحات به عربستان سعودی و یا متوقف کردن آن است. اکثر ملاحظات ما بسیار مهم هستند اما آنها ملاحظات نظامی محسوب نمی‌شوند.

ترامپ در واکنش به قتل این روزنانه نگار سعودی و مقاله نویس روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده که فروش تسلیحات به ریاض متوقف نخواهد کرد.

وی تاکید دارد چنین اقدامی به آمریکا ضرر خواهد رساند و قرارداد دفاعی بزرگ در اختیار دیگر کشورها را جمله چین و روسیه قرار خواهد داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط