Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، بخشی از دولت ترامپ معتقد است که مقام بازداشت شده چین می تواند به عنوان "اهرم" تاثیرگذاری بر پکن در مذاکرات تجاری مورد استفاده قرار گیرد، به این معنی که رهبری آمریکا در نهایت به چنان راهکاری در حل مسایل بین الملل پرداخته که بیشتر مختص تروریست ها، نه سازمان های دولتی کشورهای متمدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منابع سی ان ان می گویند: ممکن است کسانی از میان تحلیلگران ملی گرا بگویند که این به معنای واقعی کلمه، یک "حرکت قوی" دولت ترامپ است. اما در این مورد، دولت ترامپ بیشتر به منافع بلند مدت آمریکا آسیب می رساند و این آسیب به هیچگونه مزایای تاکتیکی بستگی ندارد که دولت آمریکا ممکن است به دلیل دستگیری مدیر ارشد یک شرکت برجسته صنایع مخابراتی چین در کانادا دریافت کند یا نکند.
 

یک تعداد عواملی وجود دارد که بازداشت مینگ وانژو را رویداد کاملا بی سابقه ای می سازد. در واقع نه تنها یک مدیر ارشد ولی مدیر احتمالی آتی هوآوی دستگیر شد.

 

منگ وانژو دختر رن ژنگ فی بنیانگذار هوآوی است و در چارچوب مبارزه شدید سرویس های ویژه و سیاستمداران ضدچینی غرب با این شرکت انجام شده است. اخیرا شرکت انگلیسی بریتیش تلکام از استفاده از تجهیزات هوآوی در روند استفاده از شبکه 5 در کشور خودداری کرد و در آمریکا، نیوزیلند و استرالیا محدودیت هایی در برابر شرکت در تدارکات دولتی یا پروژه های مهم زیربنایی اعمال شد. همانطور که مفسران چینی به درستی اشاره می کنند، وضعیت حول هوآوی با حداکثر وضوح نشان داد که در صورت شکست از رقبای چینی در بازار، شرکای غربی آماده بودند به مداخلات غیر بازاری متوسل شوند. با این حال، حتی بدبین ترین کارشناسان چینی پیش بینی نکردند که ایالات متحده میتواند به استفاده از گروگان گیری به عنوان ابزار رقابت رو آورد شود.


باید به طور خاص خاطرنشان کرد که تاکنون مقامات کانادایی توضیح رسمی از دلایل بازداشت را نداده اند. تنها بخش رسمی این مساله هست — "بازداشت به درخواست ایالات متحده انجام شد." اما واقعیت این است که این بازداشت به نقض تحریم های ضد ایرانی مربوط است، عجالتا "اطلاعات مربوط به منابع آگاه است"، بنابراین در حال حاضر اتهامات علیه مدیر ارشد هوآوی جعبه سیاه پاندورا است که میتواند همه چیز را شامل شود، از تلاش برای دور زدن تحریم های ضد ایران گرفته تا جاسوسی علیه ایالات متحده و یا دخالت در هر انتخابات آمریکایی. اگر شما از یک دیدگاه تاکتیکی به وضعیت نگاه کنید، با مشکل نسبتا ناخوشایندی روبرو می شوید: از یک طرف، برای دلایل حیثیتی، شما باید از شهروند خود که حقوقش به شدت پایمال شده محافظت کنید. از سوی دیگر، چین ، در واقع، هیچ وسایل موثر و در یک زمان، سریع و متناسب برای تاثیرگذاری بر ایالات متحده و کانادا را ندارد. پاسخ دادن به وسیله بازداشت یک بازرگان آمریکایی — احمقانه بود؛ زیرا این کار به نفع ترامپ بود که در آرزوی دور نگه داشتن بازرگانان خود از چین است.

 

شما می توانید کانادا یا ایالات متحده را تحریم کنید، اما بعید به نظر می رسد، به ویژه اگر تحریم به طور عمومی اعلام شود: نه ترودو و نه ترامپ مایل به "بدنام شدن" در مقابله با چین نیستند. احتمالا تنها راه سیر حوادث دادن اعتراض های دیپلماتیک از طرف چین و تبدیل موضوع آزادسازی دختر موسس هوآوی به یک نقطه دردناک دراز مدت در روابط بین واشنگتن و پکن است.

 

با این حال، اگر به وضعیت دراز مدت نگاه کنید، پیروزی آمریکا به راحتی تبدیل به یک کاتالیزور برای رادیکال شدن موضع داخلی و خارجی چین می شود. واقعیت این است که دستگیری دختر بنیانگذار هوآوی و تحریم علیه شرکت های دریپاسکا (و نیز اقدامات دیگر علیه روسیه) بسیار مشابه است: در هر دو مورد، آمریکایی ها بسیار امیدوارند که تحریم ها به نارضایتی " نخبگان" منجر شود و طبقه تحت رهبری الیگارشی و سیاستمداران طرفدار آمریکا، قیام کرده و قشر حاکم ناخوشایند واشنگتن در مسکو و پکن را سرنگون کند. این طرح در روسیه عملی و در حال حاضر یک روش مشابه در جهت چین استفاده می شود. مینگ وانژو تا حدودی یک قربانی ایده آل برای "مجازات نمایشی" توسط مقامات آمریکایی است: او در کانادا، کشوری که بخش قابل توجهی از نخبگان چینی در آن زندگی می کنند، دستگیر شد. در کانادا، اموال غیر منقول خرید می شود، کودکان تجار چینی زندگی و تحصیل می کنند، اجازه اقامت و شهروندی تهیه می کنند و پول پارو می کنند. بدون آنها اقتصاد کانادا بسیار فقیر خواهد بود.

 

همانطوری که رسانه های چینی می نویسند، در میان واکنش های شبکه های اجتماعی چینی نسبت به دستگیری دختر بنیانگذار هوآوی، گفته شد که "او قطعا دارای شهروندی کانادا است". و ما باید اعتراف کنیم که زمینه های معینی برای چنین سوء ظنی وجود دارد. موجودیت احتمالی شهروندی کانادا، شجاعت مقامات کانادایی در آن فعالیت را توضیح می دهد. واشنگتن در تلاش برای تشدید فعالیت های ضد دولتی جبهه داخلی چینی در واقع به ملی کردن نخبگان چینی کمک می کند که در حال حاضر شروع به درک این موضوع می کنند که "کسب درآمد در شانگهای و هزینه کردنش در ونکوور" دیگر محال است، زیرا شما با خانواده تان می توانید در پشت میله های زندان قرار گرفته و اموالتان مصادره شده باشد. دشوار است تصور کنیم که هدیه بزرگتر از این برای رئیس شی جین پینگ باشد که نیاز به تقویت جامعه چینی در برابر خطری از خارج دارد. دستگیری "شاهدخت هوآوی" توهین به غرور ملی چینی و نمایش بی قانونی غربی و انگیزه ای برای ملی کردن نخبگان است.

 

نخبگان آمریکایی خواسته های خود را نسبت به روسیه و چین زیاد پنهان نمی کنند. به گفته آنها، روسیه باید مجددا رفتاری مانند کشوری که باخته است، بکند سیاستمداران آمریکایی و فعالان طرفدار آمریکا همین را به ما مرتب یادآوری می کنند. آمریکایی ها از چین و همچنین از روسیه، تقاضا می کنند که به سال 1991 بازگشت کنیم — زمانی که چینی ها بابت یک کاسه برنج مشغول مونتاژ محصولات برای ایالات متحده بودند، ادعایی برای دسترسی به جایگاهی در فناوری های پیشرفته نداشته بودند.

 

بعید است آرزوهای واشنگتن برای بازگشت چین و روسیه به سال های 90 قرن گذشته میلادی برآورده شود. اما آمریکا می تواند در دستیابی به انسجام نخبگان روسی و چینی، و همچنین تقویت همکاری روسیه و چین از لحاظ برخورد با واشنگتن، موفق باشد. نسل جدید استراتژیست های آمریکایی که نقشی کلیدی در پیروزی ایالات متحده در جنگ سرد ایفا کرده اند، چندین بار به واشنگتن هشدار دادند که انجام این کار محال است، اما خوشبختانه نسل فعلی نخبگان آمریکایی ترجیح می دهد که به جای کارشناسان قدیمی به غرور خود گوش فرا دهند. و این از دیدگاه منافع روسیه بسیار خوب است: غرور آمریکایی کور، راه بسوی شکست اجتناب ناپذیر است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سی ان ان چین تروریست اقتصاد آمریکا کانادا روسیه رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه محسوب می‌شود. واشنگتن علاوه بر کمک تسلیحاتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه به تل آویو، از زمان آغاز جنگ میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم برای کشتار فلسطینیان ارسال کرده است. با این حال، واشنگتن گاهی برای گرفتن ژست بشردوستانه با هدف فریب افکار عمومی گام‌های نمادینی را برداشته است.

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند تحریم‌های آمریکا علیه واحد نظامی نیتسح یهودا (Netzah Yehuda) به دلیل نقض قوانین حقوق بشری علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند امروز به اجرا درآید. 

واحد نظامی نیتسح یهودا یک واحد نظامی اولترا اورتودوکس (بیش از حد افراطی) یهودی است که در کرانه باختری مستقر بوده و به تازگی به بلندی‌های جولان انتقال داده شده است. سربازان این واحد نظامی به دلیل باور‌های افراطی خود، تمامی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانسته و از انجام هیچ گونه توحشی علیه فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. 

یشن دین (Yesh Din)، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر ۵ سرباز صهیونیستی که به آسیب به غیرنظامیان فلسطینی یا اموال آنها متهم شده است، یکی مربوط به واحد نظامی نیتسح یهودا بوده است. در حقیقت این واحد نظامی یکی از بدنام‌ترین واحد‌های رزمی ارتش اسراییل در آزار فلسطینیان در کرانه باختری است. 

اوری گیواتی، مدیر نهاد حمایت از شکستن سکوت (یک گروه اسراییلی شامل سربازان پیشین صهیونیست که منتقد اشغالگری اسراییل هستند) در این باره می‌گوید: سربازان واحد نظامی نیتسح یهودا به صورت سیستماتیک اقدام به زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری می‌کنند، زیرا انجام چنین اقداماتی پیامدی درپی ندارد. 

مقامات صهیونیست گرچه اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند، ولی در حمایت از توحش نظامیان خود علیه فلسطینیان متحد القولند. از این رو، مقامات سیاسی تل آویو از تمامی احزاب به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه واحد نظامی نیتسح یهودا هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • اسرائیل از آمریکا می خواهد به هر شکل ممکن در جنگ علیه ایران شرکت کند
  • فیلم | قطار هوایی، تازه ترین راهکار چینی ها برای حمل و نقل شهری!