Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@22:45:23 GMT

یک هزار شهروند اراکی غربالگری ایدز شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۸۳۷۷

یک هزار شهروند اراکی غربالگری ایدز شدند

« ایمان نویدی » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افراد در هفته اطلاع رسانی ایدز ( 8 تا14 آذر) در 2 پایگاه توسط کارشناسان آزمایش 'اچ. ای . وی' را انجام داند که هیچ مورد ایدز در آنان شناسایی نشد.
وی اظهار داشت: غربالگری در 2 دستگاه اتوبوس سیار با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اراک انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اتوبوس پایگاه سیار ویژه بهزیستی استان در مناطق حاشیه اراک مستقر شد و پایگاه سیار ویژه دانشگاه علوم پزشکی نیز علاوه بر انجام تست اچ.آی.وی آموزش و اطلاع رسانی را انجام داد.
نویدی افزود: این پایگاه ها با شعار جهانی « برای آگاهی از سلامت خود من هم آزمایش ایدز می دهم » استقرار یافتند و به شهروندان اطلاع رسانی کردند.
وی اظهار داشت: بهزیستی استان از افراد مبتلا به ویروس ایدز حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی دارد.
کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در این پایگاه ها علاوه بر انجام تست رایگان و فوری اچ.آی وی. اطلاع رسانی و همچنین مشاوره های لازم در خصوص این بیماری ارائه شد.
نویدی افزود: خدمات کاهش آسیب از جمله توزیع بسته های بهداشتی توسط بهزیستی برای افراد دارای رفتارهای پرخطر ارائه شد.
کارشناس برنامه کنترل ایدز دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بیماری ایدز یک بیماری عفونی قابل کنترل و درمان است؛ در صورت شناسایی و درمان به موقع می توان این بیماری را کنترل کرد و شرایطی فراهم آورد که فرد تا آخر عمر سالم و بدون ورود به مرحله ایدز زندگی کند.
نویدی افزود: مرکز مشاوره بیماری های رفتاری به عنوان تنها مرکز جامع در استان مرکزی تمامی خدمات درمانی بیماران اچ.آی.وی را به صورت رایگان و محرمانه ارایه می کند مراجعان می توانند برای آگاهی با شماره تلفن 32228073 تماس بگیرند.
630 هزار در کلانشهر اراک زندگی می کنند.
6991/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اتوبوس اقتصادی و اجتماعی ایدز دانشگاه علوم پزشکی درمان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق توسط معاونت غذا و داروی این دانشگاه در طرح ستاد نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، کامران قدس اظهار کرد: در طرح ستاد نوروزی، ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق توسط حوزه غذا و داروی این دانشگاه کشف شد.

وی افزود: از بیست‌وچهارم اسفند سال‌جاری ۱۴۰۲ الی هجدهم فروردین سال‌جاری، معاون، مدیران و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۲۱ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و ۲۱ مورد گشت مشترک از واحدهای عرضه کننده فراورده‌های سلامت محور در مناطق تحت پوشش این دانشگاه انجام دادند.

قدس با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور ۱۴ مورد بازدید از واحدهای تولید و عرضه کننده ملزومات و تجهیزات پزشکی، شش مورد بازدید از شرکت‌های پخش دارو، دو مورد بازدید از شبکه‌های بهداشت و درمان و ۴۹ مورد بازدید از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این بازدیدها ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی و ۳۴ قلم فراورده‌های سلامت محور تاریخ گذشته و قاچاق توسط حوزه غذا و داروی این دانشگاه کشف شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: گواهی صادرات برای ۱۰ فقره فرآورده‌های غذایی شامل نمک، لواشک و شکلات به مقدار دو هزار و ۱۸۵ تن صادر و در راستای تشدید نظارت بر فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی موجود، از ۱۰۰ مورد از محل‌های عرضه این فرآورده‌های غذایی بازدید شد.

کد خبر 744452

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل
  • کشف بیس از ۵۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • پیروزی خانگی اراکی‌ها مقابل فراز بام 
  • کشف نزدیک به ۶۰۰ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان
  • تجمع خودجوش اراکی‌ها در حمایت از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • کشف ۵۸۰ قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی قاچاق در سمنان