Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی عراقی الاتجاه، نوار ویدئویی فردی منتسب به وزارت کشور کویت را منتشر کرد که در آن به قتل پنجاه عراقی بیگناه مقیم کویت، پس از اشغال این کشور به دست رژیم صدام، رئیس جمهور معدوم عراق، اعتراف می‌کند.

الاتجاه گزارش داد این شبکه به یک فایل ویدئویی دست یافته است که نشان می‌دهد یکی از اعضای وابسته به وزارت کشور کویت به قتل پنجاه فرد مقیم پس از اشغال کویت در سال ۹۱ اعتراف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد که خود را یکی از پلیس‌های کویتی معرفی می‌کند در مصاحبه‌ای تلویزیونی در سال ۲۰۱۴ که اخیرا منتشر شده است، تاکید کرد افراد مقیم به بهانه اینکه سربازان عراقی هستند، به قتل رسیدند و در یک گور جمعی دفن شدند. 

این پلیس کویتی گفت: «آن‌ها (عراقیان مقیم در کویت) از هیچ چیز خبر نداشتند. آن‌ها را بیرون آوردند و چشمان شان را بستند و با وانت منتقل کردند. برق نبود و هوا تاریک بود. آن‌ها را کشتند. جوانانی که این افراد را اعدام کردند، معروف بودند.»

وی در پاسخ به سوال مجری که به او گفت: شما می‌گویید در سال ۹۱ پنجاه نفر کشته شدند افزود: «پنجاه فرد بی‌گناه و مظلوم کشته شدند. خدا مرا مورد بازخواست قرار می‌دهد و من این موضوع را تا این لحظه در دل خود پنهان کرده بودم. من اختیاراتی نداشتم. یک افسر و یک مسئول بالاتر از افسر هم حضور داشتند.»

این فرد در پاسخ به این سوال که چه کسی این افراد را اعدام کرد آیا کار وزارت کشور بود یا اینکه (مسئولان) پاسگاه آن‌ها را اعدام کردند و آیا این اقدام بنا به دستور یک فرد عالی‌رتبه مانند وزیر صورت گرفت یا خیر، گفت: «یک مسئول بزرگ به این اقدام دست زد.‌ ای مردم کویت به خدا سوگند، ظلم صورت گرفت و این اتفاق مربوط به بیست و سه سال پیش است. یک شخصیت بزرگ و یک افسر پاسگاه برای قتل این افراد تبانی کردند. آن‌ها پنجاه نفر بودند. من آن‌ها را آماده کردم، در یک صف قرار دادم، به آن‌ها آب دادم و گفتم شماره تلفن خانواده‌هایتان را بدهید. شماره تلفن خانواده‌های آن‌ها را نوشتم و با آن‌ها تماس گرفتم و گفتم برای خانواده خود دعا کنید. مطمئن هستم که اسامی آن‌ها را ثبت کردم. چند سال بعد یک مرد (در محل دفن این افراد) زمینی خرید و خانه ساخت و یک گور جمعی کشف کرد.» 

او گفت: وزارت کشور (کویت) اعلام کرد آن‌ها سربازان ارتش عراق بودند. اما آن‌ها سربازان عراقی نبودند. آن‌ها مردمانی شریف بودند که در کویت اقامت داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق خاورمیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و پنجاه و پنجمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا کلیک کنید.

تحویل سوخو 35

تحولی عظیم در همکاری نظامی ایران و روسیه

نقش مشکوک ویراستی در ویترین سازی برای مسئولان

قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان

کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آمریکا برای دومین سال متوالی

پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند

درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه

قدرت پهپادی ایران؛ وقتی دنیا را آب می‌برد، سلبریتی‌ها را خواب

کد خبر: 1228104 برچسب‌ها روسیه کاغذ خبر

دیگر خبرها

  • واکنش یک حقوق‌دان به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • اخراج بی‌رحمانه ابراهیمی از بازی مهم(عکس)
  • واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • صد و پنجاه و ششمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • صد و پنجاه و پنجمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی