Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر فرشاد فرزادفر  گفت : تحقیقات نشان می دهد که استان ‌های یزد با 16.2 درصد، سمنان با 14.1 درصد، خوزستان با 14 درصد، گلستان با 13.6 درصد، البرز با 13.2 درصد و مازندران با 13 درصد بالاترین شیوع دیابت در کشور را دارند.

وی اظهار داشت: پیرتر شدن جمعیت این مناطق و افزایش چاقی، 2 عامل مهم شیوع بالای دیابت در این استان‌های کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزادفر با اشاره به اینکه افزایش سن احتمال ابتلا به دیابت را بیشتر می‌کند، بیان داشت: دیابت ارتباط نزدیکی با چاقی دارد و باتوجه به اینکه افراد چاق در این مناطق بیشتر هستند، شاهد افزایش بیشتر دیابت در این استان‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: این تحقیقات نشان داده که حدود 11 درصد ایرانی‌های بالاتر از 25 سال یعنی حدود 5 میلیون و 300 هزار نفر دیابت دارند اما در این استان‌ها ( به جز یزد) شیوع دیابت بین 13 تا حدود 14 درصد است.

فرزادفر با اشاره به اینکه زنان بیشتر با این عامل خطر مواجه هستند، افزود: دیابت در افراد ساکن در مناطق شهری 1.5 برابر افراد ساکن در مناطق روستایی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد از کشورها خواسته است تا سال 2030 میلادی مرگ زودهنگام (مرگ‌های بین 30 تا 70 سال) را براثر 4 بیماری از جمله دیابت 30 درصد کاهش دهند، گفت: تحقیقات نشان می‌دهند که با ادامه وضعیت فعلی 23 استان کشور به این هدف مهم دست نخواهند یافت.

فرزادفر ادامه داد که افزایش چاقی، رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و نبود فعالیت فیزیکی بدلیل شرایط شهرنشینی و استفاده بیش از حد از خودرو، مهم ترین علل عدم دست یابی این استان ها به این هدف است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کمتر از 8 استان وضعیت نسبتا خوبی در زمینه کنترل و درمان دیابت دارند و با ادامه این روند به هدف کاهش 30 درصدی مرگ زودرس براثر علت دیابت دست خواهند یافت.

وی گفت: در حال حاضر 82 درصد مرگ و میرهای ایرانی‌ها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است و به همین دلیل سند ملی بیماری‌های غیرواگیر تدوین شده تا به واسطه اقدامات موثر در پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در حیطه وزارت بهداشت و سایر نهادها و وزارتخانه های مرتبط شاهد کاهش این مرگ‌ها در کشور باشیم.

وی ادامه داد که همه کشورها براساس خواست سازمان ملل متحد، متعهد به کاهش مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های غیرواگیر هستند که برای رسیدن به این هدف مهم باید پیشگیری و کنترل جدی‌تری بر بیماری‌های غیرواگیر انجام گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران درمان سازمان ملل متحد شهرنشینی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته دوم آوریل تقریباً به بالاترین میزان سالانه خود رسید و جریان این کالا از بنادر اصلی این کشور رکورد زده است.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا در هفته منتهی به 14 آوریل با 560 هزار بشکه افزایش به 3.95 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از ماه می 2023 محسوب می‌شود.

میانگین چهار هفته‌ای این صادرات که با نوسانات کمتری همراه است، نیز به شدت افزایش یافت و با حدود 250000 بشکه در روز به 3.66 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از اوایل ژوئن 2023 محسوب می‌شود.

عضو اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را متوقف کردآمریکا تحریم‌ نفت روسیه را نقض کرد!

میانگین صادرات هفتگی این محصول روسیه حدود 365000 بشکه در روز بود و طبق گزارش ها حدود 490000 بشکه در روز بالاتر از هدف تعیین شده روسیه برای آوریل که بود بخشی از تلاش گسترده ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید و عرضه برای متعادل کردن قیمت نفت است.

پس از آن که چندین عضو دیگر اوپک پلاس موافقت کردند تولید خود را کاهش دهند، روسیه متعهد شد که صادرات نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه در روز کمتر از میانگین ماه مه تا ژوئن در سه ماهه اول سال جاری کاهش دهد.

انتظار می‌رود این کاهش صادرات روسیه بین نفت خام که 300 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت و محصولات پالایشگاهی تقسیم شود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد که جریان خروج نفت از پایانه‌های اصلی صادرات روسیه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور نزدیک شده است.

بر اساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها، بزرگترین بندر بارگیری نفت این کشور یعنی بندر پریمورسک، 10 نفتکش را در سه هفته از چهار هفته گذشته جابجا کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • از عوارض دیابت چه می‌دانید؟
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه