Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،عزت اله حاصلی معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عملکرد ۸ ماهه معاونت معدن این سازمان در بخش اکتشاف، صدور پروانه‌ها و مجوز‌های معدنی، وضعیت پهنه‌ها، محصولات معدنی، ذخیره‌های قطعی معادن و سایر موارد مرتبط را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : استان کرمانشاه با داشتن بیش از ۱/۱ میلیارد تن ذخایر شنایی شده، حدود ۲ درصد از کل ذخایر معدنی کشور را داراست و از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی‌شده در سطح کشور، ۲۰ نوع از آن در این استان شناسایی‌شده است.

وی افزود: استان کرمانشاه ازنظر ذخایر بیتومین؛ رتبه اول کشور را دارد و از حیث سنگ‌های تزیینی نیز دارای جایگاه مناسبی است، به‌نحوی‌که مرمریت شهرستان هرسین این استان، از شهرت جهانی برخوردار است.

حاصلی؛ سپس به تشریح وضعیت مجوز‌های معدنی پرداخت و در ادامه گفت: انواع مجوز‌های معدنی که توسط این سازمان صادر می‌شود به شرح ذیل است:
۱- پروانه اکتشاف؛ مجوزی است که برای انجام عملیات اکتشاف مواد معدنی در محدوده مشخص، از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود.
۲- گواهی کشف؛ تأییدیه‌ای است که توسط وزارت متبوع پس از اتمام عملیات اکتشافی و کشف ذخیره، به نام دارنده پروانه اکتشاف صادر می‌شود.
۳- پروانه بهره‌برداری؛ مجوزی است که توسط وزارت متبوع، برای بهره‌برداری از معادن در محدوده‌های مشخص صادر می‌شود.
۴- اجازه برداشت؛ مجوزی است که توسط وزارت متبوع برای تأمین مصالح ساختمانی موردنیاز طرح‌های عمرانی و برداشت واریزه‌ها، ذخایر محدود کشف‌شده و برداشت جزئی از یک ذخیره معدنی و نیز آزمایشگاهی صادر می‌شود.

معاون بخش معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در همین زمینه اظهارنظر داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ فقره معدن غیرفعال، با اقدامات این سازمان فعال‌شده و به استخراج مواد معدنی که شامل سنگ لاشه، قیر طبیعی و سنگ تزیینی است، می‌پردازند.

وی استخراج سالیانه این معادن را ۴۴۱ هزارتن و اشتغال‌زایی آن‌ها را ۱۲۶ نفر اعلام کرد.

حاصلی همچنین در خصوص پهنه‌های مطالعاتی استان گفت: این پهنه‌ها شامل شهرستان‌های گیلان غرب، سنقر و کلیایی، هرسین و اسلام‌آباد غرب است که در پهنه گیلان غرب، عملیات اکتشافی در محدوده‌هایی به مساحت ۱۲۵۰ کیلومترمربع توسط شرکت صبا میهن به‌منظور کشف قیر طبیعی صورت می‌پذیرد. در پهنه سنقر، اکتشاف مربوط به کانسار‌های فلزی به مساحت ۲۸۰۰ کیلومترمربع است که توسط شرکت ایمیدرو در حال بررسی و مطالعه است و در شهرستان هرسین، عملیات اکتشافی در مورد سنگ‌های تزیینی در محدوده ۱۱۰ کیلومترمربعی است.

حاصلی نوع عملیات مطالعاتی و اکتشافی پهنه اسلام‌آباد غرب را مربوط به سنگ دولومیت در مساحتی معادل ۲۶۰۰ کیلومترمربع عنوان نمود و با اشاره به بخش میانی استان کرمانشاه نیز افزود: پروژه اکتشاف کانسار‌های رسوبی و غیرفلزی در بخش میانی استان کرمانشاه در محدوده‌ای به مساحت ۸۷۰۰ کیلومترمربع در حال انجام است.

این مقام مسئول در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ مواد معدنی مهم استان کرمانشاه را به ترتیب: بیوتین، مرمریت، فلدسپات، سنگ آهن، منگنز، دولومیت، سیلیس، سنگ لاشه، مخلوط کوهی، مارن وآهک، سنگ گچ و میکا عنوان کرد .

 

 

انتهای پیام/د

پروانه اکتشاف؛ مجوزی است که برای انجام عملیات اکتشاف مواد معدنی صادر می شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد