Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: 9 دستگاه پست برق موبيل(سيار) به ظرفيت 270 مگاولت آمپر براي توسعه شبکه در نقاط نياز LKN خريداري شده است.

محمود دشت بزرگ روز شنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: اين دستگاه هاي 33/132 کيلو ولتي به ارزش سرمايه گذاري 130 ميليارد ريال خريداري شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پست هاي موبيل زماني استفاده مي شوند که نياز به ظرفيت سازي در شبکه وجود دارد اما امکان به کارگيري پست هاي دائم وجود ندارد.
مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان بيان کرد: راه اندازي پست هاي دائم 2 تا سه سال زمان نياز دارد اما پست هاي موبيل حداکثر ظرف 2 تا سه ماه نصب و راه اندازي مي شوند و در مناطقي که رشد مصرف بالا مي رود مورد استفاده قرار مي گيرند.
وي تامين برق مطئن و پايدار را رسالت شرکت شرکت برق منطقه اي خوزستان خواند و افزود: تمامي تجهيزات بر روي اين پست هاي سيار نصب است و قابليت حمل و جابجايي دارند.
دشت بزرگ اظهار داشت: اين پست ها مي توانند نياز شبکه را در نقاطي از استان که رشد مصرف، بالا مي رود و نياز به ظرفيت سازي جديد وجود دارد برطرف کنند و تا زمان بهره برداري از پست هاي دائم، خاموشي ناخواسته اي در شبکه ايجاد نشود.
وي با بيان اينکه سه دستگاه از اين پست ها اسفند ماه سال جاري و مابقي به مرور وارد استان مي شوند، افزود: تجهيزات سوئيچيگير اين پست ها از نوع GIS است و به همراه ترانسفورماتور مربوط روي يک يا چند تريلي نصب و به راحتي از يک محل به محل ديگري منتقل مي شوند.
دشت بزرگ افزود: هنگام تعمير و نگهداري پست ‌هاي موجود مي ‌توان براي تغذيه شبکه از اين پست ‌ها استفاده کرد.
بنابراين گزارش ظرفيت مقرر شده توليد نيروي برق خوزستان برابر 13 هزار و 196 مگاوات ساعت است که ظرفيت منصوبه در بخش آبي برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتي پنج هزار و 27 مگاوات است.
به گزارش ايرنا تابستان سال 97 با توجه به وقوع پديده خشکسالي و احتمال خاموشي به دليل بالا رفتن پيک مصرف ساعت تعطيلي بانک ها و ادارات خوزستان از ساعت 16 به 12:30 کاهش يافت تا مشکلي در بحث تامين برق ايجاد نشود.
9887/3022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت شبکه IP کشور در سال ۱۴۰۲ افزایش داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، مجید حقی و محمدحسین کاشی پزها صبح امروز شنبه ۲۶ اسفندماه، با حضور محمد جعفرپور معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مصطفی اشرف مشاور وزیر ارتباطات، مجید خباز عضو هیئت مدیره، ایرج روحی عضو هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره معارفه شدند.

در این نشست اشرف مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تخصص، تحصیلات و سابقه این دو عضو جدید هیئت مدیره در حوزهICT اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل ترکیب هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، وظایف و مسئولیت‌ها به جدیت دنبال شود.

وی پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۳ را ضروری برشمرد و افزود: یکی از محورهای اصلی در حکم اعضای جدید از سوی وزیر ارتباطات، تاکید بر حفظ کیفیت و پایداری شبکه است.

اشرف در بخش پایانی سخنان خود به نیروی انسانی به عنوان مهمترین دارایی شرکت اشاره کرد و ادامه داد: آموزش، توانمندسازی و ارتقای نیروی انسانی همواره مورد تاکید وزیر ارتباطات است.

در ادامه جعفرپور سال ۱۴۰۲ را سالی پربرکت در ارتقا شبکه ملی اطلاعات و اجرای پروژه‌های ملی توصیف کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروژه توسعه شبکه IP ملی را به ۵۳ ترابیت برثانیه ارتقا دادیم. این پروژه در یک دوره زمان بندی فشرده از تحویل گیری، توزیع و نصب و راه اندازی با تلاش شبانه روزی همکاران، انجام شد.

وی به اجرای پروژه انتقال به عنوان یک افتخار ملی اشاره کرد و گفت: بیشترین حجم پروژه سینا، با تدبیر وزیر ارتباطات و تلاش همکاران در سال ۱۴۰۲ به ثمر رسید و می‌توانیم بگوییم اکنون جز چند کشور تأمین کننده تجهیزاتOTN هستیم که این شبکه به ظرفیت ۲۰ ترابیت برثانیه به بارنشسته است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت ۴۰ ترابیت برثانیه در سال آینده با استفاده از محصولات بومی در دستورکار است.

جعفرپور اظهار کرد: وقتی محصول بومی در این سطح تولید می‌شود، مطمئن باشید مهندسین شرکت زیرساخت هم به اندازه مهندسین شرکت تولید کننده محصول، در بلوغ محصول ایرانی نقش آفرینی داشته‌اند.

وی در رابطه با موضوع DDOS به اتفاقات مهم در این موضوع اشاره کرد و افزود: ظرفیت در این حوزه از ۱۰۰ گیگابیت به یک ترابیت برثانیه افزایش یافت، حجم حملات از شهریور گذشته تا آذر امسال به ۲۰ برابر افزایش پیدا کرد. این حجم حملات در بهمن ماه، ۴ برابر شد یعنی نسبت به شهریور سال گذشته ۸۰ برابر افزایش یافت. این عدد توسط یک گروه هکری یا خرابکار ایجاد نشده بلکه یک تروریسم دولتی برای منع دسترسی کاربران ایرانی به سرویس‌های ارتباطاتی در کشور ما انجام می‌شود.

جعفرپور با بیان اینکه میانگین روزانه ۴۰۰ حمله در کشور داشتیم ادامه داد: به لطف خدا و با تلاش همکاران ما در معاونت فنی، همه این حملات دفع شده و کوچک‌ترین تأثیری در شبکه ارتباطی کشور نداشت.

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت راه اندازیDNS بومی را گامی بسیار مهم در استقلال کشور ارزیابی کرد و افزود: یکی از رویدادهای مهم سال ۱۴۰۲، تکمیل صد درصدی شبکه DNS در کشور است. ما از معدود کشورهایی هستیم که کل این پروژه را به صورت داخلی انجام داده‌ایم. این راه اندازی باعث می‌شود استقلال شبکه ملی اطلاعات به حد اعلای خود برسد؛ در همین راستا یک شبکه پشتیبان نیز برای DNS بومی ایجاد کرده ایم.

وی به فرسودگی تجهیزات و نوسازی شبکه پاور اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین دیزل اقدامات بسیار فشرده‌ای به صورت شبانه روزی انجام شده و برای مراکز مهم، دیزل‌های جدید را جایگزین کرده ایم، دریک اقدام جهادی کل باتری‌های شهر تهران و استان‌ها در سال جاری، نوسازی شد.

وی به بهره برداری از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال آینده اشاره کرد و افزود: این موضوع برای شرکت ارتباطات زیرساخت دارای یک پیام است، اکنون ۷ میلیون پوشش توسط سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای مخابراتی به بار رسیده است که متناسب با افزایش پوشش و بهره برداری از فیبر نوری منازل، شبکه انتقال و IP نیز باید افزایش ظرفیت داشته و پاسخگو باشد.

در ادامه مهندس خباز عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به تجربیات هر دو عضو جدید در زمینه ارتباط با اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات اشاره کرد و افزود: در بحث ارتقای شبکه ملی اطلاعات، حفظ و پایداری شبکه و تحقق اقتصاد دیجیتال، نیازمند همکاری و تعامل با اپراتورها هستیم.

در این مراسم مدیران استانی به صورت ویدئو کنفرانس این جلسه را دنبال کردند و در پایان حکم اعضای جدید هیئت مدیره و مدیران جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت توسط اشرف مشاور وزیر ارتباطات و جعفرپور معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اهدا شد.

کد خبر 6056583 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت شبکه IP کشور در سال ۱۴۰۲
  • پست برق ۲۳۰ کیلوولت سپیدار اهواز بهینه‌سازی شد
  • ظرفیت شبکه آی‌پی کشور در ۱۴۰۲ افزایش یافته است
  • ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است
  • ظرفیت شبکه آی پی کشور در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت
  • تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از ۶۶۰ شرکت دانش بنیان
  • ظرفیت شبکه IP کشور در سال ۱۴۰۲ افزایش داشت
  • تعمیرات اساسی ۲ دستگاه الکترو پمپ در شبکه‌های آبیاری کارون بزرگ
  • ۶ هزار مترمکعب به ظرفیت تولید آب در کیش اضافه می‌شود
  • تامین مالی ۵.۶ میلیارد یورویی صنایع مس در چهار سال آتی