Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@20:12:00 GMT

سه شهر فارس فاقد امام جمعه هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۸۸۵۳

سه شهر فارس فاقد امام جمعه هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملك‌مكان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه سه شهر فارس فعلاً امام جمعه ندارند، گفت: شهرهای خنج، داریون و كامفیروز شهرهایی هستند كه هنوز امام جمعه ندارند.
وی افزود: مرحوم حجت‌الاسلام رضا صفایی، امام جمعه فقید شیعیان خنج بودند كه اخیراً به رحمت خدا رفتند و فعلاً این شهر امام جمعه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس اظهار كرد:‌ ائمه جمعه شهرهای داریون و كامفیروز نیز به بنا درخواست خودشان به استان دیگری منتقل شده‌اند و این دو شهر هم فعلاً امام جمعه ندارند.
ملك‌مكان در عین حال این نكته را یادآور شد كه در این سه شهر نمازهای جمعه به‌صورت مرتب هر هفته توسط ائمه جمعه موقت اقامه می‌شود و مشكلی از این لحاظ وجود ندارد.
وی در پاسخ به اینكه كه تا چه زمانی این شهرها فاقد امام جمعه خواهند بود، گفت: برای انتخاب ائمه جمعه این شهرها قاعدتاً یك پروسه زمانی یكی دو ماهه طول می‌كشد اما حتماً این كار انجام خواهد شد.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس در پایان یادآور شد كه در استان فارس 76 نهاد نماز جمعه مربوط به مسلمانان شیعه وجود دارد كه به‌صورت مرتب هر هفته این نماز مهم عبادی ـ سیاسی را اقامه می‌كنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات جمعه‌های خشم و انزجار در استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

­امروز؛ غزۀ غرق در خون و آتش، ­فریادِ بلندِ عدالتخواهیِ تاریخ­است، که در سایۀ سکوتِ سرد و مرگبار مجامعِ بی خاصیت بین‌المللی و نهادهایِ دروغین و نمادینِ حقوق بشری، سخت در آتشِ ظلم و جنایاتِ رژیمِ منحوس و منفورِ صهیونیستی، در سوز و گدازست.

امروز، غزه، این باریکۀ غرق در خون و استقامت و صحنۀ نبرد جریانِ حقّ با جنودِ باطل؛ صدای حقیقت در گلو خفته بشریت و صلایِ بلندِ­ «هیهات منّا الذّلۀ» ­عاشورای حسینی و­ «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» ­است که در گوش جهان طنین انداز است و عدالتخواهان و حقیقت جویان عالم را به استغاثه و یاری می‌طلبد و مردمان آن، این روز‌ها به جای آب و غذا، با بمب و موشک و اشک و آه روزۀ خود را افطار می‌کنند و با وضو و غسل در خونِ خود، شربت شهادت نوشیده و به دیدار معبود می‌شتابند.

غزۀ مقاوم، این باریکۀ عزت و شرافت، مقاومت و ایستادگی؛ امسال در حالی بیش از نیمی از ماه بندگی و ضیافت الهی، ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشته که مردم بی‌گناه و بی‌پناهِ آن زیرِ سخت‌ترین شکنجه‌های طاقت فرسا و جنایات وحشیانه و دیوانه‌وار رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی، ماه هاست که با تحمل قحطی و تشدیدِ گرسنگی و تشنگی و تحریمِ دارو و از بین بردنِ زیر ساخت‌های شهری و سلامتی و مراکز درمانی؛ چشمِ امید به نصرت الهی بسته و منتظر دستانِ مهربان و نوع دوستِ آزادگان و مسلمانانِ جهان در یاری رساندن به آنان و اقدام عملی عاجل در برقراری آتش بس کامل هستند.

امروز؛ قلب ِجهان و قلوب امت بزرگ اسلامی در غمِ این مصیبتِ جانسوزِ نسل کشی و جنایت علیه مظلومانِ بی‌پناهِ غزه، سخت جریحه‌دار است و امت بزرگ رسول الله «صلی الله علیه و آله و سلم» از داغ این اهانت نابخشودنی و جنایت نسل‌کشی و قتلِ عام، سخت خشمگین و عصبانی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ ضمن محکومیتِ مجددِ جنایاتِ ضدِ بشری و نسل‌کشی وحشیانه و ادامه‌دار صهیونیست‌های خون‌آشام و با تقدیر از حمایت‌های پیوسته و الهام بخش ملل مسلمان و آزاده در اقصی نقاط جهان، به‌ویژه مردمِ مؤمن، روزه‌دار و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی؛ از دولت‌های اسلامی می‌خواهد در پاسخ به مطالبۀ جدی امت اسلامی از هرگونه حمایت و کمک به رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی پرهیز و با قطع شریان‌های حیاتی و ارتباطات اقتصادی و دیپلماسی؛ ضربۀ قاطع و تعیین کننده‌ای بر پیکر غاصبانِ فلسطین و قدسِ شریف وارد ساخته و از مردم مؤمن و روزه دار ایران در استان‌های؛ خراسان رضوی، فارس ­و اصفهان ­دعوت می‌کند تا با حضور پرشور و حماسی خود در «راهپیمایی جمعه‌های خشم و انزجار» ­این هفته ۱۰ فروردین ماه، ضمن اعلام همبستگی و حمایت خود از غزۀ مقاوم و محکومیت جنایات وحشیانۀ صهیونیست‌های خون آشام، مرگِ اسرائیل و آمریکا را فریاد زنند.

دیگر خبرها

  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • تظاهرات جمعه‌های خشم و انزجار در استان‌های خراسان رضوی، فارس و اصفهان برگزار می‌شود
  • راهپیمایی جمعه‌های خشم فردا در فارس
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • دیدار ۶ ساعته شاعران با رهبر انقلاب بی‌نظیر بود / در حوزه سیاستگذاری شعر خلا‌های جدی داریم + فیلم
  • پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند
  • نامه عجیب دختر رضاخان به امام خمینی /فاقد شناسنامه هستم /اشرف گفت به این خواهر بی سواد که با لهجه صحبت می کند، شناسنامه نمی دهیم
  • امام حسن در جنگ با ایران شرکت نکرد / اگر امام حسن صلح نمی‌کرد، معاویه یوم‌المرحمه‌ی دوم را اجرا می‌کرد!
  • بهبود شاخصه‌های اخلاقی انسان‌ها با الگوگیری از امام حسن مجتبی(ع)
  • روحانیان و ائمه‌جمعه اهل‌سنت آذربایجان‌غربی جنایات اخیر رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند