Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:16:21 GMT

60 خودروی گرفتار در برف در گردنه خان رها سازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۹۰۱۸

60 خودروی گرفتار در برف در گردنه خان رها سازی شد

سنندج - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر بانه گفت: 60 خودروی گرفتار در برف توسط امدادگران جمعیت هلال احمر بانه رها سازی شد.

آزاد فتاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شامگاه جمعه با علت بارش برف سنگین و کولاک شدید در گردنه خان بانه 60 خودرو در برف گرفتار شده بود که توسط امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان بانه رها سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سه خانواده نیز در پایگاه امداد و نجات گردنه خان بانه اسکان اضطراری شدند افزود: 15 امدادگر هلال احمر در قالب 2 تیم امداد و نجات عملیات آزاد سازی انجام دادند و 50 بسته جیره خشک غذایی در بین مسافرین و در راه ماندگان توزیع شد.
رئیس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای بانه نیز گفت: عملیات پاکسازی جاده بانه - سقز از روز گذشته همزمان با آغاز بارش شروع شده و همچنان ادامه دارد.
انور طاهایی با اشاره به بارش 10 سانتیمتری برف در گردنه خان بانه افزود: سه دستگاه برفروب تیغه دار در حال پاکسازی جاده گردنه خان است.
به گزارش ایرنا جاده سقز - بانه به طول 43 کیلومتر تا روستای تموغه در حوزه شهرستان بانه واقع شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
7469/6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر برف گردنه خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: پس از ۶ روز جستجو جسد مرد مفقودی ۶۰ ساله طارمی توسط تیم های واکنش سریع از دل آبهای قزل اوزن بیرون کشیده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حکمت‌اله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز گفت: گزارش مفقودی مرد 60 ساله‌ای در ارتفاعات کوهکن شهر آب‌بر شهرستان طارم توسط مردمی در ساعت 15:30 روز شنبه یکم اردیبهشت ماه به ندای امداد اطلاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله یک تیم عملیاتی پنج نفره همراه با تجهیزات مورد نیاز با یک دستگاه خودروی کمک دار سبک از جمعیت هلال احمر مرکز شهرستان برای جستجوی این مفقودی اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نیز دو تیم آنست(سگ‌های زنده یاب) ساعت 19 شامگاه شنبه از پایگاه امدادی مرکز استان برای جستجو به این منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تا ساعت 23:55 شامگاه شنبه جستجوی سه تیم ادامه داشت که این عملیات متوقف و جستجو نیز صبح روز یکشنبه نیز مجدداً آغاز و تا پایان همان روز ادامه داشت.

هاشمی گفت: این عملیات بازهم از صبح دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شد و همراه با دو تیم آنست ادامه داشت که با نامساعد شدن شرایط جوی عملیات این تیم متوقف شد.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر روز شنبه ارتفاعات و پیرامون روستاهای کلکش شهرستان زنجان، کوهکن علیا، چورزق، زرنی، شیرمشه توسط تیم های عملیاتی و با همراهی و کمک بیش از 200 نفر از نیروهای محلی و اهالی روستاها آغاز شد و برای پیدا کردن این  جسد درخواست پرواز بالگرد صادر شد ولی به دلیل شرایط جوی نامساعد در این شهرستان امکان پرواز وجود نداشت.

هاشمی یادآور شد: بالاخره امروز جسد این مرد مفقودی توسط اهالی منطقه داخل رودخانه قزل اوزن اطراف روستای تسکین مشاهده شد و تیم‌های واکنش سریع با تجهیزات فنی پس از ساعت‌ها تلاش جسد را که در داخل رودخانه گیر کرده بود به بیرون کشیده و تحویل عوامل انتظامی دادند.

هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره 112 ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند