Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: پس از اتمام مجلس ششم شورای اسلامی، کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی شرایطی مهیا شود که دوباره اصلاح‌طلبان بتوانند بسیاری از کرسی‌های بهارستان را تصاحب کنند. اما هفتم اسفند ۹۴ یک روز تاریخی برای جبهه اصلاحات بود و آن‌ها توانستند زیر سایه اجماع با اعتدال‌گرایان و به لطف و مدد حمایت رییس دولت اصلاحات پیروز بسیاری از حوزه‌های انتخابیه کشور و مخصوصاً کلان‌شهر‌ها شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون که دو سال و نیم از مجلس دهم می‌گذرد فرصت خوبی است که عملکرد فراکسیون امید را بررسی کرد و دید آیا آن‌ها توانسته‌اند نظر حامیان خود را جلب کنند یا خیر؟ فریده اولادقباد نماینده تهران و رییس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگوی خود با رویداد۲۴ درباره عملکرد فراکسیون امید توضیح داده است.
به عنوان اولین سوال بفرمایید که چه نمر‌ه‌ای را به عملکرد اصلاح‌طلبان مجلس دهم می‌دهید؟
فارغ از اینکه بخواهم نمره خاصی را به فراکسیون امید یا اصلاح‌طلبان مجلس بدهم باید بگویم که در مجموع همفکران ما در مجلس هر کجا که لازم بوده به موضوعی ورود پیدا کنند، تعلل نکردند. بطور مثال اصلاح‌طلبان مجلس در خصوص لوایح چهارگانه FATF خیلی خوب و مصمم ورود پیدا کردند و با وجود تمام تهدیدهایی که توسط عد‌ه‌ای ناشناس شدند راه خود را محکم ادامه دادند.
امروز خروجی خیلی از عملکرد‌ها به تصمیمات دولت برمی‌گردد، از این‌رو باید بررسی کنید و ببینید دولت چقدر حاضر شده با فراکسیون امید مجلس که حامی‌اش بوده تعامل کند و چقدر در عمل از این افراد در اتاق‌های فکر خود استفاده کرده یا مثلاً رییس جمهور در تشکیل کابینه چقدر به نظرات حامیان خود در مجلس بها داده است.
بالاخره به عملکرد اصلاح‌طلبان مجلس نمر‌ه‌ای ندادید.
برای نمره دادن به یک مجموعه یا تشکل باید شاخص‌ها و پارامتر‌ها مشخص شود و دقیق بررسی کرد که این مجموعه در طول یک زمان مشخص چقدر در راستای این اهداف حرکت کرده است. به نوعی نمره دادن به هر مجموعه‌ای نیاز به کارِ کارشناسی دارد و من نمی‌توانم به همین راحتی و بدون بررسی این شاخص‌ها یک نمر‌ه‌ای را به شما اعلام کنم.
اتفاقاً همین رویکرد را هم نسبت به عملکرد دولت دارم و معتقدم باید شرایط موجود را در نظر گرفت و نسبت به معیار و شاخص‌ها، عملکرد‌ها را بررسی کرد. برخی می‌خواهند فضایی را به وجود آورند که در نتیجه بگویند فلان مجموعه خوب بوده یا بد. من به هیچ وجه چنین تفکری را قبول ندارم، زیرا شرایط موجود کشور مرتباً در حال تغییر است و گاهی مدیران گرفتار همین اتفاقات ناخواسته می‌شوند.
بطور مثال ما کمیته فرهنگی و اجتماعی را در فراکسیون امید داریم که اعضای آن بسیار فعال هستند و گاهی برای پیگیری معضلات شهری و آسیب‌های اجتماعی تا دیروقت پیگیر امور هستند. یا مثلاً فراکسیون امید سخت به دنبال تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بود که متاسفانه در صحن مجلس رای نیاورد، ولی ما تلاش خود را در این رابطه انجام دادیم.
در موضوع تحقیق و تفحص از وضعیت خودروسازان داخلی، اعضای فراکسیون امید بطور جدی وارد کار شدند و آقای نجفی نماینده تهران محوریت این حرکت را پذیرفتند، یعنی برای ما کیفیت و قیمت خودرویی که به دست مردم می‌رسد مهم است و نسبت به این موضوع هم حساسیت خود را نشان دادیم. همه این حرف‌ها را زدم که بگویم فراکسیون امید نسبت به اتفاقات جامعه دغدغه دارد و تلاش خواهد کرد تا بتواند وظیفه خود را به درستی ایفا کند.
شما می‌گویید فراکسیون امید، ورود خوبی به موضوعات جاری کشور داشته، اما با وجود وضعیت نابسامان اقتصادی و نوسان‌های قیمت ارز و سکه باز هم در روز استیضاح آقای کرباسیان، وزیر اقتصاد از ایشان حمایت کردید.
در موضوع استیضاح آقای کرباسیان، فراکسیون امید جلساتی را برگزار کرد و سعی کرد تمام ابعاد موضوع را در نظر بگیرد. در انتها با خردجمعی در فراکسیون به این نتیجه رسیدیم که به استیضاح رای ندهیم. قبول دارم که فراکسیون امید در روز‌های شروع مجلس دهم با ضعف و کمبود‌هایی روبرو بود، اما هرچه جلوتر رفتیم فراکسیون، هم در تصمیمات و هم در عمل به انسجام بیشتری رسید.
انتقادات زیادی به عملکرد آقای عارف، رییس فراکسیون امید مجلس است و خیلی‌ها معتقدند ایشان بیشتر سکوت پیشه می‌کند تا اینکه در مقام پاسخگویی برآید، نظر شما در این باره چیست؟
به نظرم خبرنگاران باید از آقای عارف بخواهند که جلسات پرسش و پاسخی بیشتری بگذارد تا به تمام این سوالات و شبهات پاسخ داده شود. هیچ اشکال ندارد که این حرف‌ها و انتقادات مرتباً به ایشان انتقال داده شود و جواب‌های آقای دکتر عارف هم شنیده شود. ولی حقیقت امر این است که فراکسیون امید به ریاست آقای دکتر عارف تلاش و پیگیری‌های زیادی را انجام داده که شاید خیلی رسانه‌ای نشده باشد.
اگر قرار باشد هفته دیگر انتخابات مجلس برگزار شود آیا اعضای فراکسیون امید خواهند توانست در حوزه‌های انتخابیه خود رای لازم را به دست آورند؟
پیش‌بینی کردن بسیار سخت است، ولی من یک جور دیگر به این سوال پاسخ می‌دهم. اگر قرار باشد همه اتفاقات منفی که در سیاست داخلی و خارجی می‌افتد را به پای فراکسیون امید نوشت باید بگویم رای آوردن اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی بسیار دشوار است.
معتقدم اگر شفاف‌سازی در جامعه صورت گیرد و همه بدانند که اگر ترامپ بصورت خودسرانه از یک توافق بین‌المللی خارج شد و به تبع آن فشار اقتصادی زیادی بر مردم تحمیل شده تقصیر فرد یا جناح خاصی در کشور نیست یا اگر عد‌ه‌ای در داخل روی به احتکار آوردند و زندگی را برای مردم سخت کردند به وظیفه یک نماینده برنمی‌گردد و دولت و قوه قضاییه در این خصوص باید به موضوع ورود پیدا کنند، احتمالا نظر مردم نسبت به نمایندگانشان عوض می‌شود. البته من برای فهم و شعور سیاسی مردم بسیار احترام قائلم و مطمئنم که آن‌ها راه درست را انتخاب خواهند کرد. برچسب ها: فراکسیون امید ، فراکسیون ، عارف

منبع: خرداد

کلیدواژه: فراکسیون امید فراکسیون عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصیرالدین یعقوبی عصر چهارشنبه در نشست با منتخبان مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با تقدیر از حماسه آفرینی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، از تلاش‌های منتخبان مجلس نیز تقدیر کرد و افزود: طبق آمار و اطلاعات، این ندای رهبری توسط مردم و با تلاش همگان محقق شده است.

وی با اظهار اینکه امیدواریم در دوره جدید شاهد مجلسی باشیم که انقلابی‌تر از گذشته باشد، افزود: شورای ائتلاف توانست شایستگان را به مردم معرفی کند.

وی با عنوان اینکه کار و تلاش ما برای اقتدار و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، افزود: هیچکدام از ما هدف جز پاسداری از آرمان انقلاب و نظام مقدس اسلامی نداریم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تشکیل کارگروه انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از نامزدها در سایت شورای ائتلاف ثبت نام کرده بودند و از این میزان ۱۹۰ نفر مربوط به استان مازندران بوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران با اظهار اینکه مردم به شورای ائتلاف اعتماد و اعتقاد دارند، گفت: نباید کام شیرین مردم را در انتخابات تلخ کرد.

کد خبر 6063749

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • بادامچیان: مجلس دوازدهم یک مجلس پرهیاهو خواهد بود /ائتلاف شانا و پایداری در مرحله دوم تاثیری در انتخابات ندارد
  • تشکیل مجلس جدید با ۴ فراکسیون / جریان اصولگرایی رقابت‌ها را کنار بگذارند
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • محیا اسناوندی: تلاش کردم بی‌حاشیه باشم، رسانه اجازه نمی‌دهد
  • سانسور رسانه‌ای مکمل حیاتی نسل‌کشی در غزه است
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است