Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بسیاری از مسافران به هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به کشور‌های مختلف تجربه میکنند، عدم آگاهی از قوانین و نکات لازم برای اینگونه سفرهاست.

به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، یکی از رایج ترین مشکلاتی که بسیاری از مسافران به هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به کشورهای مختلف تجربه میکنند، عدم آگاهی از قوانین و نکات لازم برای اینگونه سفرهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه افراد به هنگام سفر خارجی سراپا شور و هیجان اند، اما با رعایت نکردن برخی نکات مهم باعث میشوند که با ایجاد اضطراب و نگرانی تجربه بدی از سفر برای خود رقم بزنند. 

 

اما اگر بدانید دقیقا باید به چه نکاتی توجه کنید، چه چیزهایی نباید با خود به هواپیما ببرید و یا چه اقداماتی را باید قبل از سفر انجام دهید، استرس و نگرانی تان تا حد قابل توجهی کاهش میابد و سفری بدون دغدغه و راحت خواهید داشت. پس در این مقاله با ما باشید تا با نکات ارزشمند در خرید اینترنتی بلیط هواپیما آشنا شوید.

1- بعد از رزرو بلیط هواپیما خارجی، همه مدارک مورد نیاز را آماده کنید

یکی از مشکلاتی که در اکثر اوقات گریبان خیلی از مسافران را میگیرد، ناقص یا اشتباه بودن مدارک سفر است. وقتی برای اولین بار (یا چندمین بار) اقدام به خرید بلیط هواپیما خارجی میکنید، باید با یک سری از قوانین مربوط به پاسپورت و ویزا آشنا داشته باشید.

اولین توصیه ما به شما این است که ابتدا از وضعیت گذرنامه و ویزای سفر خود اطمینان کامل پیدا کنید. برای سفر به خارج از کشور در درجه اول باید گذرنامه معتبری که حداقل 6 ماه تا پایان اعتبار آن باقی مانده را به همراه داشته باشید.

در مورد ویزای خارجی قضیه حتی مهم تر از این میشود. بعضی از کشورها به شما اجازه می‌دهند که بدون ویزا تا مدت مشخصی در کشور آن ها بمانید و بعضی از کشورها هم برای ورود به آنجا از شما تقاضای ویزا می کنند.

به عنوان مثال، برای کشورهایی همچون ترکیه، مالزی، اکوادور و تونس، سفر شما بدون نیاز به ویزا انجام میشود. این درحالی است که سفر به کشورهایی مانند ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان و عراق، نیازمند تهیه ویزای فرودگاهی است.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که فرق ویزای فرودگاهی و ویزای کنسولگری چیست. ویزای فرودگاهی همزمان با صدور بلیط برای شما صادر می شود و برای دریافت آن نیاز نیست به سفارت کشور مورد نظرتان مراجعه کنید.

عوارض خروج از کشور در سال 97

یکی دیگر از نکاتی که بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی باید در نظر داشته باشید، بحث عوارض خروج از کشور است. براساس مصوبه سال 96، مبلغ خروجی برای مقاصد بین المللی 75 هزار تومان و برای مقاصد زیارتی 37 هزار 500 تومان است. همچنین خوب است اشاره کنیم که ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای كارنامه شغلی از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي هستند نیازی به پرداخت این مبلغ ندارند.

اما در سال 97، مصوبه جدیدی صادر شد و هزینه های عوارض خروج از کشور 20 الی 30 درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. جدول زیر نشان دهنده قیمت عوارض لازم برای خروج از کشور بر اساس تعداد دفعات خروج از کشور است:

 

نوع مسافر

 

بار اول

 

بار دوم

 

بار سوم و بیشتر

 

نوع مرز

 

مسافر عادی

 

2.200.000

 

3.300.000

 

4.400.000

 

تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)

 

زائرین حج تمتع و عمره

 

1.100.000

 

1.650.000

 

2.200.000

 

تمامی مرزها (زمینی، هوایی و دریایی)

 

زائرین عتبات عالیات

 

-

-

-

مرز هوایی 375.000

و

مرز زمینی و دریایی 125.000

 

2- حداکثر بار مجاز در پروازهای خارجی چقدر است؟

این سوال یکی از رایج ترین و در عین حال بی پاسخ ترین سوالات مسافرانی است که قصد سفر به خارج از کشور را دارند!

مقدار بار مجاز در هر پرواز، براساس قوانین ایرلاین های مختلف، متفاوت است. به طور کل مقدار مجاز بار بین 20 تا 50 کیلوگرم برای هر چمدان متغیر است که این میزان بستگی به نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی، مسیر پروازی و نوع بلیط (اکونومی یا بیزینس) شما دارد.

در پرواز خارجی، میزان بار مجاز 30 کیلوگرم است ولی مسافرانی که بلیط کلاس بیزینس دارند، میتوانند 10 تا 20 کیلوگرم بیش از آن بار حمل کنند.

در نتیجه هنگام خرید به جزئیات پرواز خود دقت کنید زیرا معمولا مسافرین در برگشت بار زیادی به همراه دارند و ممکن است خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی موجب شود که شما هزینه زیادی برای اضافه بار خود بپردازید.

نکته ای که توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته میشود این است که هر چمدان باید حداکثر 30 کیلوگرم وزن داشته باشد. همچنین باید بدانید که این میزان ربطی به تعداد نفرات مسافر ندارد؛ یعنی اگر دو عدد بلیط تهیه کرده اید، باید به جای حمل یک چمدان بزرگ 50 کیلویی، دو چمدان 25 کیلویی به همراه داشته باشید.

3- از بردن وسایل غیرمجاز به هواپیما بر حذر باشید

شاید فکر کنید بحث وسایل مجاز و غیرمجاز به هواپیما چیز ساده و پیش و افتاده ای باشد. اما جالب است بدانید که عدم آگاهی مسافران ایرانی از وسایل مجاز و غیرمجاز سفر در هواپیما یکی از دلایل مهم نداشتن تجربه خوب سفر خارجی است.

این قضیه زمانی اهمیت بالایی پیدا میکند که شما وسیله ای را به فرودگاه ببرید که ممنوع بوده و برای گرفتن مجوز حمل آن باید از هفت خوان رستم عبور کنید!

پس بهتر است بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی  و قبل از اینکه چمدان های خود را ببندید ، اطلاعات کاملی در مورد مجاز یا غیرمجاز بودن بار همراه مسافر در هواپیما داشته باشید. در ادامه وسایلی که ورود آن ها به قسمت بار و کابین هواپیما ممنوع است را به شما میگوییم.

وسایلی که نمیتوانید به قسمت بار هواپیما ببرید:

انواع اسپری خوشبو كننده، پاك‌كننده و تافت انواع مواد آتش ‌زا، منفجره و سريع‌ الاشتعال انواع مواد اسيدی و خورنده مانند سركه، آبليمو و اسيد

وسایلی که ورود آن به کابین مسافر هواپیما ممنوع است:

انواع اسلحه اسباب‌ بازي كه شباهت زيادی به اسلحه واقعی دارند انواع اشيا و ابزار برنده مانند تيغ موكت ‌بری، بطری، شيشه، چاقو، قيچی، ناخن ‌گير، تيغ جراحی، پنجه بكس، تيغ ‌اصلاح و اشيای مشابه انواع ابزار مانند پيچ ‌گوشتی، آچار، چكش، سيم، طناب

 

نتیجه گیری

اگر دوست دارید در خرید بلیط خارجی خود موفق ظاهر شوید و بدون هیچ دردسر و معطلی، بهترین سفر خود را تجربه کنید، حتماً باید این سه نکته را در نظر بگیرید. دانستن این نکات مهم میتواند تا حد زیادی به تجربه حین سفر شما تاثیر بگذارد و مقدمات یک سفر خاطره انگیز را قبل و بعد از خرید بلیط هواپیما برای شما رقم بزند.

قیمت پروازهای خارجی در مقایسه با پروازهای داخلی به مراتب بیشتر است. به عنوان مثال هزینه پرواز شما به لندن در مقایسه با قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز قابل مقایسه نیست و یک اشتباه کوچک میتواند ضرر زیادی را به شما وارد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پروازهای خارجی بلیت هواپیما پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایران اکسپو ۲۰۲۴ نمایشگاهی از کالاهای ایرانی در حوزه صادرات است که برای ششمین بار در اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی در تهران برپا شد، در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از حدود ۸۰ کشور دنیا به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی از داخل کشور حضور داشتند.

کد خبر 750543

دیگر خبرها

  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بلیط فروشی بازی استقلال و ذوب آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • مدت زمان اخذ ویزای توریستی دبی چقدر است؟
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • تصاویر ظاهر جالب دختر خانم پرسپوليسی؛ او چطور بلیط‌ می‌خرد؟
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت