Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نوشت که عملیاتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای لبنان آغاز کرده بیشتر نمایشی مضحک و نشان دهنده هراس و وحشت اسرائیل از حزب الله است.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل منطقه و سردبیر روزنامه رای الیوم در این مطلب نوشت که اسرائیل پس از عملیاتی موسوم به «سپر شمال» که به ادعای خود برای تخریب تونل های حزب الله به راه انداخته می تواند برنامه بعدی آن دو اقدام باشد:
نخست: نتانیاهو در بازدید از مرزهای شمال سرزمین های اشغالی با لبنان به همراه افسران ارتش این رژیم اعلام کرد که شاید لازم باشد در داخل خاک لبنان نیز عملیات انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دوم: «یواف گالانت» وزیر مسکن و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل آویو ترجیح می ده حملات سختی به نوارغزه و اهداف از پیش تعیین شده در این باریکه داشته باشد.
عطوان افزود که سکوت حزب الله و رهبران در برابر تحرکات نمایشی اسرائیل باعث شده است تا خشم اسرائیلی بیشتر برانگیخته شود و تنها واکنشی که از سوی لبنان شده از سوی «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان به عنوان متحد حزب الله بود که ادعاهای آنها درباره تونل ها را بدون دلیل و مدرک دانست.
این تحلیلگر در ادامه نوشت که نتانیاهو در تاریخ سیاسی خود در هیچ جنگی پیروز نشده چرا که ترسو بوده و طبل توخالی است و مانند نخست وزیر های دیگر سابقه فرماندهی و نظامی ندارد به همین دلیل معتقدیم که جرأت جنگ در جبهه شمال و روشن کردن فیتیله جنگ با حزب الله را نخواهد داشت و این امر دو دلیل دارد:
نخست اینکه قدرت بازدارندگی حزب الله قوی و تاثیر گذار است و هر روز پیشرفته و قوی تر می شود.
دوم: گنبد آهنین اسرائیل توان مقابله با حجم بالای موشک های حزب الله و قدرت تخریب گری آنها که می تواند عمق سرزمین های اشغالی را هدف بگیرد ندارد.
وی افزود یکی از تناقض ها در سخنان نتانیاهو این است که مدعی است حزب الله حریم سرزمین های اشغالی را نقض کرده و قصد حمله به شهرک های را مرزی دارد در حالی که جنگنده های اسرائیلی روزانه در عملیات اطلاعاتی-جاسوسی حریم هوایی لبنان را نقض می کنند. این عملیات نمایشی است که میزان هراس و وحشت اسرائیل را افشا می کند.
عطوان در ادمه افزود: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به انجام این عملیات چراغ سبزنشان داده گمان می کند که با این استراتژی فشارها بر ایران بیشتر می شود اما نتایج ای فکر کاملا برعکس بود و تاکنون بازنده عملیات سپر شمال اسرائیل بوده بخصوص که پس از اینکه ثابت شد گنبد آهنین نیز مشکلات زیاد دارد.
خاورم**9366**1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عبدالباري عطوان حزب الله رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۹۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان

روزنامه های عبری زبان امروز، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، به عملیات روانی حماس برای تحت فشار گذاشتن دولت رژیم صهیونیستی به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات پرداختند.

یدیعوت آحارانوت به تغییر نظر رژیم صهیونیستی در رابطه با مذاکرات با حماس خبر داد:

اسرائیل ممکن است با شرایطی که در دورهای قبلی مذاکرات با حماس، با آن مخالفت کرده بود، اکنون موافقت کند

معاریو به روزهای بحرانی در سرزمین های اشغالی اشاره کرد:

روزهای بحرانی: در اسرائیل برای [به نتیجه رسیدن مذاکرات] فشار می آورند

حماس: پیشنهاد اسرائیلی ها تغییری در موضع آنها را نشان نمی دهد

اسرائیل هیوم به مسئولیت نتانیاهو در تصمیم برای پایان یا ادامه جنگ اشاره کرد:

لحظه تصمیم گیری نزدیک است

در حالی که در کابینه جنگ به نظر می رسد که اکثریت برای چنین توافق به منظور پایان دادن به جنگ وجود دارد، در کابینه اصلی سیگنال هایی از انحلال دولت وجود دارد

هاآرتص به مسئله صدور حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه اشاره میکند:

به نظر می رسد نتانیاهو متقاعد شده است که حکم بازداشتش توسط لاهه صادر خواهد شد و در کنار آن، برای سایر مقامات عالی رتبه در سطوح سیاسی و شاید هم امنیتی حکم بازداشت صادر خواهد شد

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم