Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر دچار درد قفسه سینه شدید معطل نکنید. درد قفسه سینه مهمترین نشانه بیماری قلبی است و باید سریعا به پزشک مراجعه کنید یا با اورژانس تماس بگیرید. اگر چه هر دردی را باید جدی گرفت اما این درد خیلی خیلی مهم‎تر است.

به گزارش قدس آنلاین، مخصوصا اگر پشت جناق باشد و با احساس سنگینی به پشت یا با تعریق همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این درد به بازوها یا یک بازو منتقل شود و یا فک تیر بکشد نیز باید اقدام سریعی انجام داد و اصلا نباید تکان خورد چرا که ممکن است شروع یک سکته قلبی باشد.

قلب، نبض حیات آدمی است، حیاتی که نجاتش در گرو علم و پیشرفت دانش بشری است. قلب همان عضو شکننده‎ای است که اگر در گذشته به لحاظ عاطفی بیشتر هوایش را داشتیم اما این روزها باید با صحیح کردن شیوه زندگی‎مان هوایش را داشته باشیم.
هوای آلوده، مصرف سیگار، مصرف غذاهای پرکالری و از همه مهم تر سبک زندگی ناصحیح و بی‎تحرک بشر امروزی و ... از عواملی است به این عضو خونرسان و مهم بدن آسیب می‎رساند و به نوعی بازی با مرگ در کشاکش زندگی است.
کنگره بین المللی پزشکان قلب ایران و اروپا این روزها در بیمارستان رضوی وابسته به آستان قدس رضوی در حال برگزاری است. با ارتقاء سطح علمی پزشکان بیماران بسیاری نیز درمان می‎شوند. کنگره‎ای که گرچه این ایام صدها پزشک را گرد هم‎آورده اما ممکن است هر آموزه‏اش ناجی جان انسان‎های بیشماری باشد.
برخی از پزشکان علت اصلی مرگ و میر در کشور را بیماری‎های قلبی و عروقی عنوان می‎کنند و برخی از تولد یک کودک مبتلا به بیماری قلبی در میان 100 کودک می‎گویند و برخی معتقدند ایران کشوری موفق در کنترل سکته‎های حاد قلبی است.
در هر صورت مشهد این کلان شهر مذهبی حالا در جاده‎ای دیگر به نام گردشگری سلامت نیز وارد شده است چرا که به اذعان متخصصان بسیاری که در این کنگره گرد هم آمدند، آخرین تکنولوژی‏های روز در بیمارستان رضوی استفاده می ‏شود و متخصصان خبره ‏ای نیز کنترل تپش مجدد قلب‏ها را در دست گرفته‏‌اند.
دکتر علیرضا حیدری بکاولی دانشیار قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی قلب و فوق که در واقع متخصص بی‎نظمی‎های قلبی است، اگر چه معتقد است در اقدامات درمانی بیماری‌های قلب پا به پای کشورهای مدرن حرکت می‎کنیم اما همچنان بیماری‎های قلب و عروق را یکی از مهمترین علل مرگ و میر در کشور عنوان می‎کند.
او بیمارستان رضوی را یکی از محورهای گردشگری سلامت می‌داند چرا که با سرمایه گذری‎های آستان قدس رضوی توانسته است از مجهزترین بیمارستان‎هایی باشد که توسط نیروهای متخصص در این حوزه اداره می‎شود.
دکتر عبدالرحمن کردنژاد متخصص قلب و عروق از شهرستان دزفول از دیگر شرکت کنندگان در این کنگره بوده که معتقد است بیمارستان رضوی می‌تواند حرف اول را در گردشگری سلامت بزند.
او می‌گوید: ده درصد از افرادی که متولد می‎شوند به بیماری‎های قلبی و عروقی مبتلا هستند که البته فقط یک درصد از این افراد نیاز به عمل جراحی دارند و خوشبختانه با توجه به پیشرفت‎هایی که صورت گرفته این درمان‎ها در حال انجام است.
دکتر حجت میرزاییان فوق تخصص مرکز قلب شهید رجایی تهران است، او از خدمات خوبی می‎گوید که به وسیله آن بیمار می‎تواند از طول عمر خوب و زندگی کاملا طبیعی برخوردار باشد.
دکتر میرزاییان می‎گوید: خوشبختانه در کشور این توانایی را داریم که بیماری‎های مادرزادی قلبی را قبل از تولد یعنی در دوران جنینی در مادری که باردار است تشخیص دهیم و با ارزیابی خوب و صحیح از بیمار تصمیم گیری‏های خوب و درستی چه قبل از تولد و چه بعد از تولد داشته باشیم.
محفل پزشکان قلب و عروق در بیمارستان رضوی به برکت سایه گسترانی حضرت رضا(ع) در این عرصه نیز گرم است و دانشمندان علوم قلبی، چه ایرانی و چه غیر ایرانی همه در تلاش‎اند تا با در هم آمیختن تجربیات شان قلب آسیب دیده آدمی را باری دیگر به تپش وادارند.
منبع:آستان
 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کنگره بین المللی قلب مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟