Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پنج شنبه گذشته در جمع خبرنگاران از لایحه بودجه سال ۹۸ و ویژگی‌های آن رونمایی کرد.

نوبخت با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده با فرض تحریم‌ها بسته شده از پایداری بودجه گفت‌ و افزود: در صورتی که ارز نفتی سال ۹۸ کاهش هم یابد، با استفاده از مکانیزم درآمد تخصیص توطئه‌ها را خنثی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدحمید پورمحمدی معاون اموراقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با تشریح شرایط سخت و پیچیده بودجه در سال آینده از اولین‌های بودجه گفت و یادآور شد: برای اولین بودجه همه شرکت‌ها، استان‌ها و دستگاه‌ها مبتنی بر عملکرد تهیه شده است. از دیگر ویژگی‌های امسال بودجه حمایت از معیشت عمومی سلامت و عدالت اجتماعی و حمایت از تولید و اشتغال است.

* سقف بودجه ۴۱.۵ درصد رشد کرد

کسب اطلاع خبرنگار ما از جزئیات ارقام کلان بودجه که برای اولین بار منتشر شد نشان می‌دهد سقف کل بودجه سال ۱۳۹۸ کشور با ۴۱.۵ درصد رشد به ( ۱۷ هزار و ۳۰۰ ) هزارمیلیارد ریال رسیده است.بیشترین نقش در کل بودجه، منابع شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات بازی می کنند.

* افزایش ۵۲ درصدی بودجه شرکت‌ها

بودجه شرکت‌ها با ۵۲ درصد افزایش برای سال آینده روبرو است که به نظر می‌رسد، علت اصلی آن نوسان ارزی باشد.

* درآمد اختصاصی ۷۰ هزار میلیارد تومان شد

درآمد اختصاصی دستگاه‌ها نیز با بیش از ۲۴ درصد رشد به رقم ۴هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال رسیده است.

منابع بودجه عمومی که شامل منابع عمومی و درآمد اختصاصی می‌شود برای سال آینده (۵ هزار ۴۶ )هزار میلیارد ریال با رشد ۱۳.۸ درصدی درنظر گرفته شد.

ارقام کلان لایحه بودجه ۹۸ - ارقام به میلیون ریال عنوان بودجه ۱۳۹۷ لایحه بودجه ۱۳۹۸ درصد تغییر کل بودجه کشور 12.225.523.740 17.300.643.773 41.5 منابع بودجه عمومی  4.432.604.668 5.046.252.828 13.8 منابع عمومی 3.861.866.149 4.337.137.001 12.3 درآمد اختصاصی  570.738.519 709.115.827 24.2 بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی 8.391.247.284 12.751.866.556 52

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در مراسم گرامیداشت روز شوراها یحیی عباسی رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از تصویب اعتبار ۱۱٠٠ میلیارد تومانی شهرداری گنبدکاووس با افزایش ۳٠ درصدی نسبت به پارسال خبر داد و افزود : در سال ۱۴٠۲ اعتبار شهرداری گنبدکاووس ۷۵٠ میلیارد تومان بود که با متمم بودجه به ۸۵٠ میلیارد تومان رسیده بود اما امسال این اعتبار با سی درصد افزایش همراه شد.

او گفت : اکنون اعتبار شهرداری ۱۱٠٠ میلیارد تومان است و پیش بینی می کنیم با متمم بودجه به ۱۵٠٠ میلیارد تومان برسد.

وی همچنین ادامه داد : از دادستان و رئیس دادگستری شهرستان می خواهیم لایحه یک طرفه شدن خیابان های شهید مطهری (سرابی)  و آیت الله طالقانی شرقی را در شورای ترافیک با هدف روان سازی ترافیک بررسی و در صورت امکان تصویب کنند.

امیر علی لطیفی شهردار گنبدکاووس احداث تقاطع  غیر همسطح در میدان امام  علی (ع) ، افتتاح شهر بازی پارک الغدیر  ، آسفالت معابر سطح شهر  ، اصلاح هندسی میدان امام حسین  (ع)  که از نقاط حادثه خیز اعلام شده و احداث ۱۵ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر را از مهمترین پروژهای سال ۱۴٠۳ شهرداری گنبدکاووس  بیان کرد .

در پایان این مراسم از اعضای ادوار شورای اسلامی شهر گنبدکاووس قدردانی شد.

 

دیگر خبرها

  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ایلام
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم