Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@03:31:57 GMT

انتقاد غیر مستقیم مرجعیت از «مقتدی صدر»

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۵۹۷۲۵

ناظران سیاسی بر این‌ باورند که مقصود نماینده عالی مرجعیت شیعیان در عراق در خطبه‌های نماز جمعه کربلا و هشدار درباره شخصیت‌هایی که از خشونت سیاسی علیه رقبایشان استفاده می‌کنند، رهبر جریان صدر این کشور بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، ناظران سیاسی در عراق بر این باورند که مقصود نماینده مرجعیت عالی شیعیان در خطبه‌های روز جمعه در کربلای معلی از خشونت سیاسی و هشدار درباره آن، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطران سیاسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «سومر نیوز» تاکید کردند که مرجعیت دینی، به صورت غیرمستقیم از مقتدی صدر که اخیرا از خشونت سیاسی علیه رقبایش استفاده می‌کند و موجب تاخیر در تکمیل کابینه وزارتی با هدف از بین بردن برخی دشمنان سیاسی‌اش، شده، انتقاد کرد.

مرجعیت عالی شیعیان در عراق، جمعه (دیروز)، از برخی شخصیت‌های سیاسی خواست تا از اعمال خشونت سیاسی علیه دشمنانشان دست بردارند زیرا از بین بردن دشمن و مخالف سیاسی و اجتماعی صحیح نیست و این امر برای کسی که از سیاست به عنوان وسیله‌ای برای خدمت به شهروندان استفاده می‌کند، شایسته نیست.

«شیخ عبدالمهدی الکربلائی» نماینده مرجعیت در عراق، در خطبه‌های نماز جمعه در صحن مطهر حسینی، با اشاره به انواع گوناگون خشونت یکی از انواع خشونت را خشونت سیاسی مانند کشتن مخالفان و تهدید آنها دانست که اهدافی سیاسی در پشت پرده آن قرار دارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۵۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز نیروهای نظامی ایران در اوج اقتدار هستند گفت:عملیات وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش با کارکنان ارتش در استان یزد دیدار کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این دیدار با بیان اینکه ارتش یکی از اعضای بزرگ خانواده انقلاب است که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی و حتی قبل از آن، دچار تحول شد و در مسیر انقلاب قدم برداشت. 

وی با تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود عنوان کرد: اکنون ارتش و سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی ما آگاه هستند که خدمت آنها از چه ارزشی برخوردار است و خوب می دانند که هدف آنها دیگر حفظ تاج و تخت طاغوت ها نیست بلکه حفظ امنیت مردم و کشور است. 

ناصری ادامه داد: تکلیف داریم که در مسیر حاکمیت خدا پیش برویم و وظیفه ما خدمت در جامعه اسلامی است و ایمان داریم که هر چه انجام می دهیم، برای حفظ سعادت خود و جامعه انجام می دهیم. 

وی ادامه داد: ارتش برای حفظ منافع مردم، کشور، دین و دنیا و آخرت خود قدم برداشته و ثمرات بزرگ این خدمات هم در دنیا و هم آخرت مشخص خواهد شد. 

امام جمعه یزد بر لزوم تقویت هرچه بیشتر ارتباط میان نیروهای نظامی تاکید کرد و گفت: همین وحدت سبب پیروزی شده بنابراین هم باید این رویه حفظ شود و هم به تقویت آن کمک شود. 

 ناصری، آموزش را از ارکان اصلی در حوزه دفاعی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه یزد پایگاه ارتش ندارد، آموزش نیروهای ارتش در این استان باید مدنظر باشد.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • درخواست مقتدی صدر از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع
  • دعایی: لطفاً یک نوآوری علمی مهم از حوزه نجف نام ببرید! / سروش محلاتی: در حوزه نجف هیچ کس به خاطر اظهار نظر، احضار نمی شود
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند