Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@02:55:39 GMT

سالنامه آماري 1396 صنعت بيمه منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۶۰۱۹۳

سالنامه آماري 1396 صنعت بيمه منتشر شد

خبرگزاري آريا - هم زمان با 13آذرماه روز ملي بيمه، سالنامه آماري 1396صنعت بيمه که به صورت مکانيزه (در قالب سامانه سنهاب) تهيه شده است، از طريق پرتال بيمه مرکزي ج.ا.ايران (و زير پرتال «پايگاه آماري صنعت بيمه») به نشاني www.centinsur.ir در دسترس عموم قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري آريا، وفق بند 2ماده 5قانون تأسيس بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران و بيمه گري، اين سازمان در اجراي وظيفه قانوني خود، هر ساله اطلاعات لازم را از فعاليت كليه مؤسسات بيمه جمع آوري و به منظور رفع نيازهاي سياستگذاران، برنامه ريزان، پژوهشگران و فعالان صنعت بيمه، در قالب سالنامه آماري منتشر مي نمايد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين سالنامه به عنوان تنها مرجع معتبر رسمي اطلاعات بازار بيمه محسوب شده و حاوي اطلاعات كاملي از صنعت بيمه مي باشد.
چارچوب آمارها و مجموعه اطلاعات سالنامه آماري 1396صنعت بيمه در قالب 6فصل و 8پيوست و در حدود 370جدول و 100نمودار آماري در قالب حدوداً 500صفحه، مشتمل بر موارد زير است:
منشور پروژه هاي راهبردي بيمه مرکزي ج.ا. ايران
فصل اول: جايگاه جهاني صنعت بيمه كشور طي ده سال اخير
فصل دوم: عملكرد كلي صنعت بيمه كشور طي ده سال اخير
فصل سوم: عملكرد صنعت بيمه كشور به تفكيك شركت هاي بيمه طي پنج سال اخير
فصل چهارم: عملكرد صنعت بيمه كشور به تفكيك رشته هاي بيمه طي ده سال اخير
فصل پنجم: عملكرد صنعت بيمه كشور به تفكيك استان ها طي پنج سال اخير
فصل ششم: آمار نيروي انساني صنعت بيمه كشور طي پنج سال اخير
پيوست الف: عملكرد شركت هاي بيمه به تفكيك رشته طي سال 1396در مقايسه با سال قبل
o پيوست ب: ترازنامه و صورتحساب سود و زيان شركت هاي بيمه در سال 1396به همراه ظرفيت‌هاي مجاز نگهداري ريسک و قبولي اتکايي شرکت‌هاي بيمه براي سال 1397
پيوست ج: خلاصه اطلاعات شركت هاي بيمه طي سه سال اخير
پيوست د: آمار و فعاليت صندوق تامين خسارت‌هاي بدني طي سال هاي 96-1395
پيوست هـ: معرفي و گزارش عملكرد پژوهشكده بيمه طي سه سال اخير
پيوست و: آمار شبكه فروش و خدمت رساني بيمه و فعاليت‌هاي نظارتي بر صلاحيت‌هاي حرفه‌اي بيمه در سال 1396
پيوست ز: گزارش عملكرد اجراي قانون بيمه اجباري شخص ثالث تا پايان سال 1396
پيوست ح: آمار عملکرد اتکايي شرکت‌هاي بيمه بر حسب رشته در سال 1396
اين سالنامه در دفتر برنامه ريزي و امور فني بيمه مركزي ج.ا. ايران (اداره تحليل¬هاي آماري) تهيه و تدوين شده است. اطلاعات مندرج در آن، حاصل همكاري و مشاركت صميمانه مجموعة صنعت بيمه شامل ادارات کل ذي‌ربط بيمه مركزي، شركتهاي بيمه، پژوهشكده بيمه و صندوق تأمين خسارتهاي بدني مي باشد.
به منظور دسترسي سريعتر و سهولت كار، مطالب سالنامه آماري 1396 (کليه فصول و پيوستهاي آن حاوي: جداول و نمودارهاي آماري و متن گزارشهاي تحليلي) از طريق لينکي در پرتال بيمه مرکزي و پايگاه آماري صنعت بيمه قابل دانلود بوده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
يادآور مي شود، نسخه چاپي اين سالنامه در كتابفروشي پژوهشكده بيمه (به نشاني: تهران، سعادت آباد، ميدان کاج، خيابان سرو غربي، پلاک 43، تلفن: 22084084) تا اواخر ماه جاري جهت دسترسي عموم توزيع مي‌گردد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جواد محجوبی مدیر عامل این شرکت گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۹.۵ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۶ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۷ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۵۳.۲ میلی متر و بافق با ۶۶.۲ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۹۸ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ابراز کرد: با وجود بارندگی‌های خوبی که اتفاق افتاده است به دلیل افت بالای کسر حجم مخازن تجمعی، اثرات این بارش‌ها به صورت موقت است.

محجوبی گفت: در سطح استان یزد ۲۵ پروژه تغذیه مصنوعی با حجم ۲۷ میلیون متر مکعب وجود دارد که علاوه بر کنترل سیلاب، تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در پایان بر صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت‌های بی رویه از آبخوان‌ها و اجرای برنامه سازگاری با کم آبی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • آماری هولناک؛ «۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند»
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی