Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- همزمان با اولین نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد با محوریت تجهیزات پزشکی محصولات واحد علوم و تحقیقات و پنج محصول از مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی و بیولوژی این واحد دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از واحد علوم و تحقیقات، در این دوره از نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت تجهیزات پزشکی از پنج محصول مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی این واحد با عناوین دستگاه الکترومایوگرافی بی سیم تک کاناله، گجت الکتروکاردیوگرافی تلفن همراه، دستگاه الکترومایوگرافی 16 کاناله رومیزی، دستگاه ثبت بلندمدت الکتروانسفالوگرافی تک کاناله (سه الکترود) و دستگاه جیبی سنجش گاز الکل رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر دستاوردها مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی واحد علوم و تحقیقات 15 دستاورد دیگر این واحد دانشگاهی با عناوین سامانه امحای زباله بیمارستانی با ظرفیت یک تا پنج تن در روز، تشخیص زردی نوزاد به روش غیر تهاجمی، افزایش دهنده کیفیت خواب، الکتروانسفالوگرام 8 کاناله، الکترومغناطیسی کاهش درد، تحریک‌کننده درمانی بیماری افتادگی پا، تشخیص پارکینسون به وسیله لرزش دست نیز در معرض دید عموم قرار گرفت.
دستگاه‌های تولید فشار مثبت راه هوایی، ثبت فشار خون انسان، گرم کننده لوله‌های خون، مانیتورینگ نوزاد به همراه مخابره بلوتوثی وشارژر وایرلس، دستگاه نیمه اتوماتیک دربازکن لوله‌های آزمایشگاهی، ربات کمک جراح و شبیه‌ساز جراحی قلب تپنده، مدار پوشیدن برای اندازه‌گیری ضربان قلب و تنفس براساس سنسور حرکتی و سیستم مانیتورینگ نوزاد با کمک سنسور CO2 نیز در این دوره از نمایشگاه فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی از سوی واحد علوم و تحقیقات ارائه شد.
گجت الکتروکاردیوگرافی تلفن همراه اولین دستگاهی بود که در این دوره از نمایشگاه در غرفه واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد. الکتروکاردیوگرافی یا به طور عام نوار قلب در تشخیص بیماری‌ها و پیشگیری از مشکلات ثانویه نقشی موثر دارد. دستگاه تولید شده توسط واحد علوم و تحقیقات با اتصال به تلفن همراه توانایی اخذ نوار قلب را دارد. این دستگاه علاوه بر ویژگی بیسم آن امکان اخذ نوار قلب را با شرایط آسان برای عموم مردم فراهم کرده است. براساس نرم افزار طراحی شده امکان ارسال نتایج نوار قلب اخذ شده توسط آن به پزشک وجود دارد.
دستگاه الکترومایوگرافی 16 کاناله رومیزی نیز در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت. این دستگاه ابزاری برای فهم عملکرد عضلات در دو کاربرد کلینیکی و تحقیقاتی است. قیمت پایین، امکان سنکرون‌سازی سایر سنسورها از جمله سنسور فشار، نیرو و زاویه از مزایای این دستگاه است که توسط نرم افزاری با امکان ذخیره‌سازی اطلاعات پشتیبانی می‌شود.
الکترومایوگرافی بیسیم تک کاناله نیز از دستگاه‌های طراحی و ساخته شده توسط مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی واحد علوم و تحقیقات است که در نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد. این ابزار برای اخذ داده‌های ورزشی و پزشکی در حالتی که فرد مشغول انجام حرکات مورد نظر خود است مورد استفاده قرار دارد. وزن کم و اندازه مناسب آن از جمله مزایای این دستگاه نسبت به مشابه خارجی است.
دستگاه دیگر رونمایی شده توسط واحد علوم و تحقیقات در این دوره از نمایشگاه فن‌بازار ثبت بلند مدت الکتروانسفالوگرافی تک کاناله است. این دستگاه با امکان اتصال و سنکرون سازی سایر سنسورها از جمله سنسورهای gsr، ضربان قلب، emg ،ecg می تواند در گستره وسیعی از تحقیقات مغز استفاده شود.
این دستگاه سیگنال‌های مغزی را به صورت تک کاناله، لوکالایز و بلندمدت در کارت حافظه ذخیره کرده و توسط کاربر نرم افزار، قابلیت مشاهده و آنالیز داده‌ها را دارد. در حال حاضر این دستگاه امکان جمع‌آوری داده‌های تحقیقاتی برای استفاده در رفع مشکلات خواب را دارد و در آینده پردازش‌های مختلفی روی این ابزار اضافه خواهد شد.
دستگاه سنجش گاز الکل نیز با ابعاد بسیار کوچک (جیبی) و وزنی پایین طراحی و ساخته شده که کاربرد فراوانی برای برای آتش‌نشانان، مسئولان ایمنی پتروشیمی ها، پلیس و .... در سنجش میزان الکل دارد. الکل به دلیل خواص شیمیایی آن از نظر ایمنی بسیار حائز اهمیت است.
طراحی و ساخت دستگاه‌های رونمایی شده توسط واحد علوم و تحقیقات در اولین دوره از نمایشگاه فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت تجهیزات پزشکی، توسط مرکز تحقیقات مهندسی در پزشکی و بیولوژی این واحد دانشگاهی به سرپرستی دکتر مجید پولادیان و بابک رضایی افشار دانشجوی دکتری مهندسی پزشکی بیوالکتریک واحد علوم و تحقیقات صورت گرفته است.
علمی**9157*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علم و فناوري ايران فن بازار دانشگاه آزاد تحقيقات مهندسي پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۶۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

بهرام دلفان اظهار کرد: براساس قانون مولدسازی اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی را احصا و برای مولدسازی معرفی کردیم.

وی از معرفی ۴۸ واحد از املاک این دانشگاه برای مولدسازی خبر داد و اضافه کرد: ارزش این واحد‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است و پس از فروش برای تجهیز خوابگاه، پارکینگ بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد و بخشی از بیمارستان نیایش هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۲۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی داریم و با احداث بیمارستان‌های نیایش خرم‌آباد، رازی کوهدشت، گهر دورود ۱۱۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان افزوده می‌شود.

دلفان یادآور شد: با احداث بیمارستان نیایش، بیمارستان شهدای عشایر را به مرکز تروما و جراحی اختصاص خواهیم داد.

وی اضافه کرد: تصمیم داریم توریسم درمانی را در استان تقویت کنیم این درحالیست که سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار خارجی به استان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست احداث لرستان می‌توانیم ۱۰ درصد تخت‌ها را VIP کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی